Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-02-10
Naujasis „Austral“: reikšmingas akcentas

Naujasis „Austral“: reikšmingas akcentas
Naujojo „Renault Austral“ interjeras yra unikalus dėl kruopščiai parinktų tekstūrų ir medžiagų, išbandytų „Renault Technocentre“ technikos centro laboratorijose Giuijankūre (Paryžiaus apylinkės). Čia dirba „Renault“ chemikė ir jutiminės grupės vadovė Carla, kuri kartu su testuotojų grupe siekia užtikrinti, kad automobilių viduje naudojamos medžiagos būtų tokios, kokios turėtų būti. Siekdami aprėpti viską, ko klientas gali norėti, pavyzdžiui, kad būtų malonų liesti vairą ir porankius, patogias sėdynes ir idealių formų prietaisų skydelį, bandytojai naudoja neįprastą matavimo priemonę, kuri yra tiek originali, tiek patikima – žmones. Nuo pojūčių iki mokslo: susipažinkite su darbuotoja, atsakingą už unikalią matavimo sistemą.

Giuijankūro „Technocentre“ technikos centre esančiame „Laboratorijų“ pastate, nedidelėje patalpoje, kuriamas būsimasis „Renault“ automobilių interjeras. Šioje patalpoje ant stalo guli dešimtys audinių ir detalių pavyzdžių, kurie laukia įvertinimo. 2004 m. „Renault“ sukurtu prietaisu „Sensotact“ medžiagos klasifikuojamos pagal dvylika kriterijų: nuo kietų iki minkštų, nuo lipnių iki sausų, nuo švelnių iki šiurkščių.
Tai buvo vienas iš veiksnių renkantis medžiagą, kuria pakeista oda ant naujojo „Austral“ vairo, sėdynių, prietaisų skydelio ir porankių.

„Šiame darbe man ypač patinka mokslinis požiūris į matavimą. Originalu ir neįprasta yra tai, kad mes naudojame tikrus žmones kaip matavimo priemonę“,- teigia Carla, sensorinių medžiagų specialistė, „Renault“ jutiminės grupės vadovė.

„Sensotact“: pojūčiai ir mokslinis tikslumas 

Nuo to, kaip žmogus jaučiasi automobilyje, priklauso automobilio suvokiama kokybė. Vairuotojo ir transporto priemonės santykiai iš esmės yra labai jutiminiai. Viskas valdoma daugiausia rankomis ir pirštais. Todėl tam, kad vairavimo patirtis būtų geresnė, fizinis kontaktas turi išlikti malonus. Kiekvieną dalį, kurią vairuotojas liečia, pavyzdžiui, vairą, prietaisų skydelį, pavarų perjungimo svirtį, porankį ar durų apvadą, testuotojai vertina naudodami „Renault“ jutiminį įrankį „Sensotact“. Visa tai daroma tam, kad testuotojai įsitikintų, jog medžiagos atitinka reikalavimus. „Sensotact“ prietaisas buvo sukurtas siekiant įvertinti dalis, kurių lytėjimo kriterijai nurodyti transporto priemonės techninėje specifikacijoje. Nuo pat pradžių klientų apklausos buvo naudojamos nuolatiniam priemonių rinkinio tobulinimui ir gerinimui.

Jame derinami žmogaus pojūčiai ir mokslinis tikslumas, kad būtų gauti tiksliausi rezultatai. „Sensotact“ yra lagaminėlio formos, jame yra 12 „deskriptorių“, atitinkančių paprastą pojūtį, pavyzdžiui, kietumas, atminties efektas, slidumas ir pan. Kiekvieną deskriptorių sudaro kontroliniai mėginiai, vertinami nuo 0 iki 100, 25 balų intervalais. Lygindami medžiagas, kurios bus naudojamos būsimose transporto priemonėse, su kontroliniais „Sensotact“ pavyzdžiais, testuotojai gali nešališkai ir tiksliai įvertinti konkrečius kiekvienos detalės kriterijus. 


„Nustatant dalių specifikacijų kriterijus, naudojome klientų apklausas, kad nustatytume hedoninę vertę: „Man patinka“ arba „Man nepatinka“. Todėl laboratorijoje galime naudoti „Sensotact“ ir vertintojus, kad nustatytume, ar dalys atitinka specifikacijas“, – aiškina Carla.

Kai kuriems paprastiems deskriptoriams taikomi objektyvūs kriterijai, pavyzdžiui, kietumas ir atminties efektas, o kitiems deskriptoriams, pavyzdžiui, rankos slydimui ant vairo, reikia, kad grupė žmonių atliktų bandymus ir įvertintų, kaip vairuodamas jausis galutinis klientas.

Tai, kaip kas nors jaučiasi, gali kisti dėl įvairių veiksnių, pavyzdžiui, dėl to, kad žmogaus rankos ką tik nuplautos arba dėl hormoninių pokyčių, tačiau testo rezultatai išlieka patikimi, nes yra lyginami su „Sensotact“ etaloniniu rinkiniu. Vertės visada yra vienodos, o tai reiškia, kad galima apskaičiuoti vidurkį, standartinį nuokrypį ir galutinius statistinius duomenis, kad būtų galima nustatyti daliai būdingą lytėjimo vertę.

Grupė, kurią sudaro 12 jutiminės patirties ekspertų 

Carla apmoko 12 testuotojų (dar vadinamų „komisijos nariais“) naudotis „Sensotact“, išmoko juos konkretaus protokolo ir manipuliacijų, kurias reikia atlikti norint gauti patikimus ir atkuriamus testo rezultatus. Visi komisijos nariai yra savanoriai iš visos bendrovės, atvykę čia tam, kad įgytų naujų įgūdžių, nesusijusių su jų įprasta kompetencija. Galimybė dirbti prie būsimų „Renault“ modelių, tokių kaip naujasis „Austral“, yra tikras pasididžiavimas. Jų speciali misija buvo įvertinti naują vairo medžiagą – plastiku dengtą audinį, kuris pakeitė anksčiau naudotą odą.


„Lyginant senąjį odinį ir naująjį plastiku dengtą vairą, lietimo testo rezultatai buvo objektyviai vienodi, o klientai teigė, kad yra visiškai patenkinti pojūčiu. Buvo džiugu žinoti, kad mums pavyko rasti ekologišką medžiagą, kuri pakeistų anksčiau naudotą odą ir kartu suteiktų tuos pačius pojūčius“, – pridūrė Carla.
Kitos „Austral“ dalys taip pat buvo bandomos liečiant, o laboratorijoje buvo surengta 18 bandymų. Kiekvienam komisijos nariui sesija trunka nuo 15 iki 20 minučių.

„Remdamiesi laboratorinių bandymų rezultatais, galime iš anksto nustatyti, kad konkreti medžiaga yra per grubi ar neatitinka specifikacijų, todėl galime nedelsiant informuoti komandas ir rasti geresnį sprendimą“,- sako Emilie, sensorinių priemonių medžiagų inžinierė ir „Sensotact“ komisijos narė.

„Dalyvavau kuriant „Sensotact“. Toliau gerinome savo transporto priemonių kokybę. Didžiuojuosi savo dalyvavimu, tačiau tai tapo viena iš mano silpnybių: dabar, kai sėdu į automobilį, negaliu netikrinti salone naudojamų medžiagų kokybės“,- teigia Magali, baterijų elektrochemijos inžinierė ir „Sensotact“ komisijos narė.
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Renault Austral
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt