Markės
507 iš 1918
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
"Kadangi automobilis gali būti varomas vien elektros variklių pagalba, todėl SF90 Stradale yra pirmasis Ferrari, kuris gali būti varomas vien priekiniais ratais. Elektros varikliai taip pat veikia kaip atbulinės eigos pavara, nes pagrindinė aštuonių greičių dvigubos sankabos transmisija neturi atbulinės eigos pavaros"
Pažvelgus į šį Ferrari kyla klausimas – kam jis skirtas ir kuo jis skiriasi nuo kitų Ferrari? Iš pirmo žvilgsnio jis panašus į lengvą sportišką Ferrari su gale sumontuotu V8 varikliu, visai kaip F8 Tributo modelis. Tad kam kompanijai reikalingas dar vienas toks modelis? Pirmiausiai automobilio pavadinimas. Pavadinimo dalis “SF90” yra tokia pati kaip 2019 metų sezono Formulės-1 bolido kodinis pavadinimas, kuris savo ruožtu mini kompanijos lenktynių komandos „Scuderia Ferrari“ 90-asias metines. Jau beveik šimtas metų... Na, o „Stradale“ žinoma reiškia kelią. Tad tai turėtų būti F1 bolidas skirtas keliams? Keletą panašumų su F1 bolidais šis automobilis turi. Visų pirma tai hibridinis automobilis, turintis 7,9 kWh ličio jonų akumuliatorių, kuris gali būti įkraunamas iš tinklo, taip pat energiją regeneruoja stabdymo metu. Šios baterijos pakanka automobiliui nuvažiuoti 26 km atstumą vien elektriniu režimu. Du elektros varikliai varo priekinius ratus (po vieną kiekvienam ratui) ir suteikia vektorinį galios paskirstymą. Kadangi automobilis gali būti varomas vien elektros variklių pagalba, todėl SF90 Stradale yra pirmasis Ferrari, kuris gali būti varomas vien priekiniais ratais. Elektros varikliai taip pat veikia kaip atbulinės eigos pavara, nes pagrindinė aštuonių greičių dvigubos sankabos transmisija neturi atbulinės eigos pavaros. Nors automobilis turi „vos“ aštuonių cilindrų ir keturių litrų darbinio turio variklį, tačiau šis su dviem turbokompresoriais išvysto įspūdingą 780 AG (574 kW) galią prie 7500 aps/min. O kartu su visais trimis elektros varikliais (trečias yra tarp variklio ir pavarų dėžės), kurie prideda 220 AG, SF90 Stradale turi bendrą 1000 AG (735 kW) galią ir 800 Nm sukimo momentą. Ir tai yra vienas galingiausias visų laikų Ferrari, galingesnis net už 6.3 litrų V12 variklį ir taip pat hibridinę jėgainę turintį Ferrari LaFerrari superautomobilį. Tai greičiausias Ferrari Fiorino testavimo trasą apvažiavęs kompanijos automobilis. Šis nepaprastas automobilis iki 100 km/h pagreitėja vos per 2,5 sekundės ir tai yra vienas iš kelių tokių automobilių pasaulyje. Tačiau SF90 Stradale turi ir savų trūkumų: šis hibridinis automobilis sveria net 1600 kg. Kaip geras visureigis. O tai yra net 300 kg daugiau nei V12 variklį turintis Ferrari LaFerrari ir net 400 kg daugiau nei tarkim McLaren Senna. Taigi, šis automobilis kad ir koks greitas trasoje, visgi labiau skirtas keliams kaip kad ir sako jo pavadinimas.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI

2020-05-17 technologijos.lt

„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga

„Ferrari“ atskleidė, kada sulauksime šios markės elektromobilio - jis pasirodys tik su viena sąlyga
 Hibridinis „Ferrari SF90“
©Alexandre Prevot (CC BY-SA 2.0) | commons.wikimedia.org

„Ferrari“ - tikriausiai garsiausias superautomobilių gamintojas pasaulyje. Itin gražūs, veržlūs ir technologiškai pažangūs „Ferrari“ automobiliai kainuoja šimtus tūkstančių, o kartais - ir milijonus eurų. Ir vis tiek - „Ferrari“ pirkėjų netrūksta. Tačiau laikai keičiasi - kada „Ferrari“ išleis savo pirmąjį serijinės gamybos elektromobilį?
 
„Ferrari“ automobilių tapatybė slypi garsiai riaumojančiame variklyje, tiksliame vairo mechanizme ir ypatingame itališkame dizaine. Tačiau viskas keičiasi. Kadaise buvo sunku patikėti, kad „Ferrari“ automobiliai nešios automatines pavarų dėžes, o dabar nėra nei vieno naujo „Ferrari“ modelio, kuris turėtų mechaninę transmisiją. „Ferrari“ neskubėjo prisijaukinti ir turbokompresorių, o dabar perkamiausi „Ferrari“ automobiliai juos naudoja. Taigi, ir elektromobilis šuoliuojančio žirgo markėje nėra tokia jau neįsivaizduojama ateitis.
 
Tiesą sakant, „Ferrari“ prie to jau dirba. Viena vertus, tai yra proga išplėsti „Ferrari“ markę į naujus vandenis. Kita vertus, konkurentų šiame sektoriuje jau yra. Kroatų „Rimac“ gamina labai greitus elektrinius superautomobilius, „Tesla“ ruošia naują „Roadster“, o ir pačioje Italijoje „Pininfarina“ jau visai greitai į gatves paleis ribotos serijos superautomobilį „Battista“. Galiausiai, „Ferrari“ bus priversta gaminti elektromobilius, nes taršioms mašinoms Europos Sąjungoje tiesiog nebeliks vietos. Ne viena šalis jau paskelbė, kada uždraus automobilių su vidaus degimo varikliais prekybą.
 
Ir „Ferrari“ jau kuria savo elektromobilį. Visai neseniai į viešumą iškilo keletas patento piešinių, kuriuose - „Ferrari“ elektromobilio pradžia. 


„Ferrari“ kuriamo elektromobilio pagrindas
©Patento atvaizdas

Akivaizdu, kad „Ferrari“ elektromobilis turės keturis elektrinius variklius - po vieną kiekvienam ratui. Tai - pakankamai standartinis sprendimas, suteikiantis daugiau galimybių. Kiekvienam ratui tenkantis sukimo momentas gali būti reguliuojamas atskirai, o tai gali padėti įveikti aštrius posūkius. Tačiau kada sulauksime šio automobilio?
 
Enrico Galliera, „Ferrari“ komercijos vadovas, teigia, kad kompanija dar bent penkerius metus į gatves elektromobilio neišleis, tačiau 2025-aisiais jis jau turėtų pasirodyti. Jis taip pat pažymėjo, kad tai priklauso ne nuo „Ferrari“ norų. Tiesiog dabartinės technologijos - baterijos, elektros varikliai ir jų valdymo sistemos - neatitinka „Ferrari“ lūkesčių. „Negaminsime elektrinio „Ferrari“ tik šiaip sau“, žurnalui Autocar.co.uk patvirtino Galliera, pabrėždamas, kad pirmasis „Ferrari“ elektromobilis privalės pristatyti naujas technologijas.
 
O gal „Ferrari“ bijo lojalių pirkėjų pasipiktinimo? Tikrai ne. „Ferrari“ negamina elektromobilių, tačiau gamina hibridinį SF90. Šis į tinklą jungiamas superautomobilis sulaukė didžiulio susidomėjimo. Tai rodo, kad „Ferrari“ pirkėjai yra atviri elektrinėms technologijoms, jei šios pasiūlys šį tą daugiau nei tik ekologines savybes.
 
O kaip dėl „Ferrari“ variklio garso? Galliera teigia, kad atsakymo kol kas nėra. Tačiau jis pabrėžė, kad jei kas ir suras elegantišką sprendimą, tai tik „Ferrari“.
 


technologijos.lt
Ferrari modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Krosoveriai     Purosangue
  Sportiniai V8 348F355360 ModenaF430458 Italia488 GTBF8 Tributo
   SF90 Stradale
  Sportiniai V12 Testarossa    
  GT klasės  Maranello599 GTB FioranoF12berlinetta812 Superfast
  GT klasės 2+2 456612 ScagliettiFFGTC4Lusso 
   Roma
  Supercar  F50  Enzo  LaFerrari  
  Pradinė klasė   CaliforniaPortofino 
  Sportiniai V6     296 GTB
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt