Markės
499 iš 1919
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
"Nors variklio garsą kiek pritildo turbinos, tačiau Ferrari pasistengė, kad garsas per specialų rezonatorių būtų perduotas į saloną, tad šaunu kad variklio garsas išliko natūralus, sukuriamas ne per garsiakalbius"
Rodos dar visai nedaug praėjo kai pasauliui buvo pristatytas 488 GTB modelis su tradiciškai centre sumontuotu V8 varikliu ir štai turime naujajį šio segmento atstovą Ferrari F8 Tributo. Iš išorės mažasis Ferrari nuo savo pirmtako skiriasi nedaug. Tiesą sakant nedaug skiriasi ir nuo dar anksčiau gaminto šio segmento atstovo Ferrari 458 Italia. Visi šie automobiliai turi aštrius pailgos formos priekinius žibintus (ši savybė F8 Tributo modeliu leidžia papildomai paimti oro srautą į angas virš priekinių žibintų), labai sportišką, skulptūriškom linijom išmargintą kėbulą su didelėmis oro paėmimo angomis tiek priekiniame bamperyje, tiek galiniuose sparnuose. F8 Tributo nuo savo pirmtakų išsiskiria tik galine dalimi su keturiais apvaliais žibintais – kiek primiršta detalė, tačiau labai dažnai naudota praeityje gamintiems Ferrari. Galima būtų apkaltinti Ferrari dizainerius fantazijos trūkumu, visgi reikia pripažinti, kad visi šie modeliai turėjo itin vykusį, dinamišką, patrauklų dizainą ir kažko iš esmės keisti nėra būtinybės. F8 Tributo lyginant su 488 GTB palengvėjo 40 kg, tapo aerodinamiškesnis 10%. Patobulėjimas lyg ir ne milžiniškas, tačiau nepamirškime, kad ir seniau gaminti Ferrari buvo arti tobulybės. Iš pirmtako Ferrari 488 Pista paimtas 3,9 litro darbinio tūrio V8 variklis su dviem turbinomis išvysto 710 AG galią ir 770 Nm sukimo momentą. Tai itin solidi galia šiam nedideliam Ferrari, tad 100 km/val. automobilis pasiekia per 2,9 sek. (0,1 sek. greičiau, nei 488 GTB), iki 200 km/val. jis įsibėgėja per 7,8 sek. ( 0,5 sek. greičiau nei 488 GTB). Maksimalus greitis padidėjo 10 km/val. - iki 340 km/val. Nors variklio garsą kiek pritildo turbinos, tačiau Ferrari pasistengė, kad garsas per specialų rezonatorių būtų perduotas į saloną, tad šaunu kad variklio garsas išliko natūralus, sukuriamas ne per garsiakalbius. Automobilis taip pat leidžia saugiau mėgautis galia posūkiuose, kurią kontroliuoja elektroninės sistemos. Viduje F8 Tributo yra tipiškas Ferrari - čia nematome beveik jokių naujovių lygininat su pirmtaku. Ir tai kiek nuvilia, susidaro įspūdis, kad šioje srityje Ferrari dizaineriai išties pritūko idėjų.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI

2019-08-23 technologijos.lt

Mechaninės transmisijos greitai išnyks? 3 ženklai, rodantys, kad tai neįvyks

Mechaninės transmisijos greitai išnyks? 3 ženklai, rodantys, kad tai neįvyks
Vis daugiau vairuotojų renkasi automatines transmisijas. Jos yra patogesnės, dažniausiai leidžia sutaupyti degalų, o ir miesto gatvėse jos vargina mažiau. Automobilių gamintojams jos taip pat labiau patinka - modernios sistemos leidžia sumažinti degalų sąnaudas ir emisijas, automatinės pavarų dėžės yra lengviau suderinamos su autonominėmis technologijomis, o superautomobiliams jos gali pasiūlyti geresnį įsibėgėjimą. Tai negi mechaninės transmisijos miršta? Tikrai ne.
 
Iš tikrųjų, automatinių transmisijų keliuose bus vis daugiau - tai yra neišvengiama. Ateityje jų apskritai nebeliks, nes visi vairuosime elektromobilius. Ar galite prisiminti nors vieną naują tikrą superautomobilį, vis dar siūlantį mechaninę transmisiją? Net ir karštuose hečbekuose jos sutinkamos vis rečiau. Tačiau yra keletas ženklų, rodančių, kad artimiausioje ateityje mechaninės pavarų dėžės niekur nedings.
 
1. Žmonėms patinka lengvi sportiniai automobiliai

Tikriausiai pagrindinis mechaninės pavarų dėžės privalumas - vairuotojo įtraukimas. Tai - senamadiškas džiaugsmas, kuomet prieš kelio vingį turi kojomis sugroti pedalais, o ranka mikliai įjungti žemesnę pavarą. Tam reikia įgūdžių, o entuziastams tai patinka. Kartu mechaninės transmisijos yra lengvesnės, todėl jos leidžia išlaikyti žemesnį automobilio svorį.

 
„Mazda MX-5“ 
©Mario von Berg (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Deja, „Alpine A110“ siūlomas tik su dviejų sankabų transmisija ir dviem pedalais. „Renault“ tokį sprendimą priėmė žinodama, kad būtent šią pavarų dėžę rinksis daugelis pirkėjų, o abiems versijoms biudžete tiesiog nebuvo pinigų. Tačiau net trys ketvirtadaliai „Mazda MX-5“ pirkėjų renkasi mechanines transmisijas - paprasta pavarų dėžė tiesiog tinka lengvo sportinio automobilio charakteriui. 181 ag variklį turinti mašina yra sukurta entuziastams ir jie nori matyti aukštas apsukas ir savo automobilį valdyti visomis keturiomis galūnėmis vienu metu.
 
„Subaru“ atskleidė dar geresnius rodiklius - 78 % BRZ pirkėjų renkasi mechaninę transmisiją. BRX irgi yra mažas, nedidelį variklį turintis sportinis automobilis, tačiau WRX toks nėra - net 90 % šių automobilių pirkėjų renkasi mechaninę transmisiją.
 
2. Mechaninės transmisijos vis dar kuriamos

Automobilių gamintojai beveik nebeinvestuoja į dyzelinius variklius - jau aišku, kad jie greičiausiai neturi ateities. Tačiau į mechanines pavarų dėžes vis dar investuojama. Neseniai rašėme, kad „Volkswagen“ sukūrė naują mechaninę pavarų dėžę, tačiau ir kai kurie kiti gamintojai nepamiršta šių transmisijų. Štai „Jaguar“ taip pat jas ir toliau tobulina, o ir „Ford“ jų nepamiršta. Ir tai - tik keli gamintojai - kur jau paminėta „Mazda“, „Porsche“, „Fiat“ ir daugelis kitų gamintojų. Standartinė naujo pikapo „Jeep Gladiator“ transmisija yra mechaninė - už automatinę tektų primokėti papildomai.
 
Tiesa yra ta, kad mechanines transmisijos vis dar yra gaminamos ir diegiamos į naujus automobilius, net jei ir yra sutinkamos vis rečiau.
 
3. Superautomobilis su mechanine transmisija? Prašom!

Bet jau superautomobilio su mechanine transmisija nebeišvysime, tiesa? Juk net naujas „Chevrolet Corvette“ modelis nebus siūlomas su mechanine transmisija, o apie „Ferrari“, „Lamborghini“, „McLaren“ ir net „Audi“ superautomobilius su mechaninėmis transmisijomis nėra ir ko svajoti. O juk dar visai neseniai R8 turėjo mechaninę transmisiją, kaip ir „Pagani“ bei „Koenigsegg“ modeliai.

 
„Aston Martin Vanquish“ turės viduryje sumontuotą variklį ir mechaninę transmisiją 
©Gamintojo nuotrauka

„Aston Martin“ nori šią katę paglostyti prieš plauką - naujos kartos „Vanquish“ turės viduryje sumontuotą variklį ir mechaninę pavarų dėžę. Tai patvirtino pats „Aston Martin“ vadovas Andy'is Palmeris - tokiu būdu „Vanquish“ išsiskirs iš artimiausių konkurentų „McLaren 720S“ ir „Ferrari F8 Tributo“. Tiesa, ir „Aston Martin“ supranta, kad „Vanquish“ versija su dviejų sankabų transmisija bus perkamesnė.
 
Taigi, mechaninės pavarų dėžės neišnyks dar bent kurį laiką. Jos liks sportiniuose automobiliuose, karštuose hečbekuose ir kituose entuziastams skirtuose modeliuose.


technologijos.lt
Ferrari modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Krosoveriai     Purosangue
  Sportiniai V8 348F355360 ModenaF430458 Italia488 GTBF8 Tributo
   SF90 Stradale
  Sportiniai V12 Testarossa    
  GT klasės  Maranello599 GTB FioranoF12berlinetta812 Superfast
  GT klasės 2+2 456612 ScagliettiFFGTC4Lusso 
   Roma
  Supercar  F50  Enzo  LaFerrari  
  Pradinė klasė   CaliforniaPortofino 
  Sportiniai V6     296 GTB
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt