Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2011-10-18
Kraupi avarija „Indycar“ lenktynėse priminė uždaro lenktyninio bolido studiją

Kraupi avarija „Indycar“ lenktynėse priminė uždaro lenktyninio bolido studiją
Kraupi sekmadienio avarija „Indycar“ lenktynėse turbūt sukels diskusijas apie uždarus bolidus ir gerokai kilstels FIA atlikto uždarų bolidų saugumo studijos išvadas, dulkėjusias giliose dokumentų spintose. Svarbu suprasti, kad tai ne dar vienas bandymas priversti bolidų konstruktorius paprakaituoti, o būdas išvengti tragiškų incidentų. Las Vegaso „Indycar“ trasa yra 2,5 km ilgio siauras ovalo formos žiedas. 34 atviri bolidai čia skrieja vidutiniu 352 km/h greičiu. Kyla klausimas – ar nepaisant to, kad šiuolaikiniai atviros konstrukcijos bolidai turi, vadinamas, saugumo kapsules, šias lenktynes galima vadinti saugiomis? Ne.

Taip, smagu trasoje matyti beprotišku greičiu lekiančius bolidus, regėti kaip vairuotojas kreipia galvą posūkiuose, kaip kirtęs finišo liniją kelia rankas į viršų. Bet labai gerai pagalvokime, ar nevertėtų savo herojų pasodinti į gerokai saugesnius uždaro korpuso bolidus?

Jie galėtų atrodyti kaip superautomobilis „Caparo T1“, su visais šiuolaikiniais bolido atributais – atvirais ratais, priekiniu ir galiniu sparnais ir oro paėmimo angomis šonuose. Panašius bolidus matome Le Mano 24 valandų lenktynėse. Tačiau jie – uždarais ratais. F-1 ar „Indycar“ bolidai ir toliau galėtų būti atvirais ratais.

FIA jau kuris laikas svarsto tokią idėją ir net atliko eilę saugumo bandymų. Vienas jų – atskiejančios padangos bandymas. Vaizdo siužete akivaizdžiai matosi, kad uždaros konstrukcijos bolido vairuotojas liktų nesužalotas.

FIA Institute Jet Canopy Test from FIA Institute on Vimeo.


Šio bandymo tikslas nustatyti ar 20 kg sveriantis ir 225 km/h greičiu lekiantis bolido ratas pasieks pilotą, apsaugotą polikarbonato deflektoriumi arba aviacijoje naudojamo visiškai uždaro skaidraus gaubto. Rezultatai kalba patys už save. O dabar įsivaizduokime, jei ratas trenkiasi tiesiai į lenktynininko šalmą. Ir jei šiuolaikinis šalmas gali atlaikyti tokį smūgį nesuskilęs, vien smūgio jėga vairuotoją nublokštų į gilų miegą.

Ne taip retai lenktynių trasoje nutinka panašūs incidentai. Ir jei bolidas būtų uždaras, Felipe Massa nebūtų susižeidęs 2009 metų Vengrijos GP lenktynių metu atskriejus „Brown GP“ bolido pakabos elementui.

Nepaisant to, kad paskutinis tragiškas incidentas F-1 lenktynių istorijoje įvyko dar 1994 metais žuvus Ayrtonui Sennai, niekas negali būti tikras, kad „Indycar“ incidentas nepasikartos ir kitose lenktynėse.

Tyrimo rezultatai perduoti FIA techninei darbo grupei. Jie turės išanalizuoti ne tik privalumus, bet ir trūkumus, tokius kaip pablogėjęs matomumas, ventiliacija, jo valymas ir avarijos atveju vairuotojo pasišalinimas. Neabejojame, kad po kraupaus sekmadienio incidento šio tyrimo dokumentai atsidūrė ant komiteto darbo stalo.
 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt