Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-05-27
Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys pasaulyje

Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys pasaulyje
Šonaslydžio gerbėjai žino – tai sportas, kuriame nuolat balansuoji ant ribos tarp ovacijų bangą sukeliančio pasirodymo, arba slydimo pabaigos, atsitrenkus į betono blokų sieną. Tad, rodos, natūralu, jog niekam nesinori „drifto“ varžybose dalyvauti su pernelyg naujais ir brangiais automobiliais. Tik ne Andriui Vasiliauskui, pristačiusiam jo dirbtuvėse gimusį „driftui“ skirtas G serijos BMW M4.

Toks modelis nematytas ne tik Lietuvoje, G serijos BMW, sukonstruoti specialiai „driftui“, nematyti ir užsienyje. Be lietuviškojo, kuris yra trečias toks BMW pasaulyje, dar du turi „Red Bull Drift Brothers“ komandos atletai. Pastarajai komandai G82 kėbulus suteikė pats BMW koncernas.
 
Šonaslydžio mėgėjai atidžiau pasižiūrėti į bene šviežiausią „drifto“ bolidą žemyne turės progą birželio 2-3 dienomis „Nemuno žiedo“ trasoje, kur laukia „Betsafe Drift Camp #2: Uphill“ – greičiausias ir pavojingiausias šonaslydžio čempionato etapas.
 
„Drifte“ reikia naujesnių
 
Pasakodamas apie jį A. Vasiliauskas neslėpė: buvo iššūkių, bet norėjosi parodyti, kiek daug žino ir gali komanda. Be to, svarbu buvo ir tai, kad automobilis trauktų akį.
 
„Visi „drifte“ nori kuo įspūdingiau atrodyti, nes šonaslydis nors ir sportas, drauge tai yra ir pasimaivymas, kas geriau atrodo, kas geriau važiuoja“, – kalbėjo jis.
 
Anot A. Vasiliausko, tiesa ta, kad į šonaslydį reikia ateiti su kuo naujesniais modeliais, kurie visiems atrodo įdomiai, patraukliai, o taip pat – gali nustebinti galimybėmis.
 
Konstravo metus
 
Mintis apie tai, kad BMW G82 modelis galėtų prigyti „drifte“ A. Vasiliauskui gimė prieš metus. 
 
„Kai pradėjome galvoti apie naują M4, didžiausia problema buvo gauti naują kėbulą. Jia buvo pirmas, kuris nuo konvejerio nuriedėjo kaip atsarginė detalė, o ne automobilis“, – dalinosi jis, pridūręs, kad kėbulo laukimas užtruko ilgiausiai.

 
Papildomo laiko atėmė ir noras turėti pasigaminus visas kėbulo dalis iš kevlaro, stiklo pluošto audinio ar anglies pluošto. Šiandien M4 vis dar su originaliais priekiniu ir užpakaliniu buferiais, bet taip tik todėl, sakė A. Vasiliauskas, kad jų formų gamyba būtų užėmusi dar tris mėnesius.
 
„Originalių, visiškai neperdarytų dalių dar liko: priekinis langas, apdailinės stogo juostelės, durų sandarinimo gumos, – pusiau juokais, pusiau rimtai aiškino pašnekovas. – Daug originalių dalių nenaudojome, mat ruošiant automobilį driftui, reikia perdaryti beveik visą pagrindą. Sakant paprasčiau, jei norisi siekti kažkokiu tikslų, beveik viskas gaminama specialiai.“
 
Panašesni nei atrodo
 
Kelerius metus ruošdamas „driftui“ automobilius, A. Vasiliauskas juos konstravo naudodamas BMW E92 serijos modelio kėbulą. Iki paskutinio varžtelio išnarstęs G82 kėbulą, jis pasakojo, kad, panašu, nors formos pasikeitė, techninės charakteristikos liko labai panašios.
 
Anot pašnekovo, abu modeliai BMW buvo gaminami lygiagrečiai, tad turi tuos pačius variklius, variklio kompiuterius, vienodas pavarų dėžes, važiuokles – abu automobiliai važiuoja identiškai.
 
„Tad sakiau, kad jei mano E92 su tais pačiais komponentais gerai važiuoja, G serija privalo gerai važiuoti. Kalbant apie kainą, kadangi gaminamas PRO lygai tinkamas produktas, nesvarbu, ar E92, ar F serija, ar geras E46, suma, kurios reikės, bus labai panaši“, – aiškino A. Vasiliauskas.
 
Pirmi testai nustebino
 
Ruošdamasis konstruoti „drifte“ dar nematytą modelį, A. Vasiliauskas viską, ką norėjo, išbandė ant jam gerai pažįstamos platformos.
 
„Su E92 išbandžiau viską, ką norėjau padaryti M4 modelyje. Labiausiai bijojau, kad jei kažkas nepavyks E serijos kėbule, lygiai taip pat nesigaus ir su M4 modeliu. Tačiau kai užbaigiau E92, pamačiau, kad viskas veikia, o automobilio galimybės stebina, rinkdamas M4 modelį jau tikėjausi, kad viskas bus šiek tiek geriau“, – prisipažino jis.
 
Tad viskas, kas buvo programiškai tobulinama E92 modelyje, buvo perkelta į M4 kėbulą. Ir, prisimena A. Vasiliauskas, užvedus naująjį „drifto“ bolidą ir jį išbandžius viskas ėjosi kaip sviestu patepta.

 
„Vieną dieną pirmą kartą išvažiavau į kelią, o po poros dienų jau keliavau į pirmus testus trasoje Marijampolėje. Ten paprašiau trasos teisėjo leisti man pabūti vienam 5 minutes. Per jas patikrinau, kaip automobilis valdomas, kaip veikia jo komponentai, po ko stovėdamas prie starto linijos galėjau visiškai pasitikėti ir savim, ir nauju bolidu. Jis važiavo, kaip norėjau, klausė taip, kaip ir tikėjausi“, – pasakojo pašnekovas, pridūręs, jog G serijos šonaslydžiui skirtas modelis trasoje važiavo taip, lyg būtų bandytas pusmetį, o ne riedėtų pirmus savo kilometrus.
 
Kažkokių rimtų patobulinimų šiam modeliui A. Vasiliauskas neplanuoja. Pasak jo, jau gamindamas naują „drifto“ automobilį jis stengėsi apgalvoti viską, ką įmanoma, į priekį.
 
„Daugelis konstruojančių automobilius savo rankomis daro didelę klaidą galvodami, kad ateityje kažką patobulins. Ne. Automobilį turite surinkti jau per pirmą kartą, kad nereikėtų grįžti prie tų pačių detalių dar kartą, – akcentavo jis. – Mums reikės pasigaminti slenksčių ir buferių formas – pakeisime juos kevlariniais. Ir viskas, mano akimis tai – praktiškas, techniškas ir gerai atrodantis naujas „drifto“ automobilis.“
 
Tai, kaip pavojingiausioje ir greičiausioje „drifto“ trasoje „Nemuno žiede“ elgiasi naujasis G serijos modelis, bus galima pamatyti birželio 2-3 dienomis „Betsafe Drift Camp #2: Uphill“. Renginio bilietai ir daugiau informacijos – www.drifting.lt.
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie BMW M4
Susiję straipsniai
Lietuvoje parduotas brangiausias BMW automobilis – riboto tiražo „BMW 3.0 CSL“ Lietuvoje parduotas brangiausias BMW automobilis – riboto tiražo „BM 
„Porsche Baltic“ tęsia varžybų sezoną – susikaus su rekordiniu skaičiumi komandų „Porsche Baltic“ tęsia varžybų sezoną – susikaus su rekordiniu skaič 
2024 m. kovą Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo 2,5% 2024 m. kovą Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo 2,5% 
Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meška, bet lėkti greitai sudėtinga Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meš 
Ralio lenktynininkas Justas Simaška suka į žiedines lenktynes Ralio lenktynininkas Justas Simaška suka į žiedines lenktynes 
Laisvydas Kancius apie tai, kad Dakare nebus keturračių: žinia nėra netikėta Laisvydas Kancius apie tai, kad Dakare nebus keturračių: žinia nėra  
„CFMOTO Thunder Racing Team“: šlapios trasos Portugalijoje tampa tradicija „CFMOTO Thunder Racing Team“: šlapios trasos Portugalijoje tampa tra 
Pilkoji zona automobilių sporte: kas atsakingas už avarijos padarinius? Pilkoji zona automobilių sporte: kas atsakingas už avarijos padarini 
Lietuviai dalyvaus alternatyviose Dakarui lenktynėse – maratone Budapeštas - Bamako Lietuviai dalyvaus alternatyviose Dakarui lenktynėse – maratone Buda 
A.Kanopkinas kirtęs Dakaro finišo arką: „Čia viena klaida gali kainuoti labai daug“ A.Kanopkinas kirtęs Dakaro finišo arką: „Čia viena klaida gali kainu 
V. Žala užfiksavęs TOP3 rezultatą: „Nenuleidžiam galvos net jei nesiseka devynis kartus iš eilės“ V. Žala užfiksavęs TOP3 rezultatą: „Nenuleidžiam galvos net jei nesi 
Vaidotas Žala po dešimto greičio ruožo: „Visiškai beprasmė diena“ Vaidotas Žala po dešimto greičio ruožo: „Visiškai beprasmė diena“ 
Dešimtuke finišavęs V.Žala: „Važiavom kaip baba į bažnyčią“ Dešimtuke finišavęs V.Žala: „Važiavom kaip baba į bažnyčią“ 
V.Žala tęsia Dakarą: „Mažylis kaip Feniksas – prikeltas iš pelenų“ V.Žala tęsia Dakarą: „Mažylis kaip Feniksas – prikeltas iš pelenų“ 
Automobilių ekspertas įspėja apie sukčius: klastoja arba nuslepia informaciją  Automobilių ekspertas įspėja apie sukčius: klastoja arba nuslepia in 
A.Kanopkinas: „Šiandien trasoje buvau nuklydęs pagrybauti. Ne kartą“ A.Kanopkinas: „Šiandien trasoje buvau nuklydęs pagrybauti. Ne kartą“ 
„Va bank situacijų šiandien buvo labai daug“, – antradienį sakė A.Kanopkinas „Va bank situacijų šiandien buvo labai daug“, – antradienį sakė A.Ka 
Dešimtuke finišavęs V. Žala: „Link finišo skrodėm dulkėse – atrodo nors pastumk“ Dešimtuke finišavęs V. Žala: „Link finišo skrodėm dulkėse – atrodo n 
A.Kanopkinas po sekmadienio greičio ruožo: „Šiandien jaučiuosi tikrai pavargęs“ A.Kanopkinas po sekmadienio greičio ruožo: „Šiandien jaučiuosi tikra 
V. Žala pirmadienio finiše: „Gerai, kad turiu šturmaną, kuris dar ir geras mechanikas“ V. Žala pirmadienio finiše: „Gerai, kad turiu šturmaną, kuris dar ir 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt