Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2021-03-03
Ioniqmat 12 – Audi e-Tron Sportback vs Hyundai Ioniq electric

Ioniqmat 12 – Audi e-Tron Sportback vs Hyundai Ioniq electric
Autorius: Dainius J

100procentuelektrinis.lt

Daugiau elektromobilių apžvalgų
Klausimai ir atsakymai apie elektromobilius
 
Už lango Lietuvoje jau beveik pavasaris, o aš jums šiandien noriu priminti patį šių metų vasaros vidurį – liepos mėnesį, mat būtent tada padariau dvyliktąjį Ioniqmat testą. Šis testas ypatingas, nes Hyundai Ioniq electric šį kartą konkuravo su kelis kartus brangesniu elektromobiliu, kainuojančiu apie tris kartus daugiau, nei naujas Ioniq electric. Ar tai reiškia, kad Audi nuvažiuos tris kartus daugiau? Tikrai ne. O ar važiuoti bus tris kartus maloniau? O kaip tai pamatuoti?
 
Subjektyviai – man Audi e-tron bei Audi e-tron Sportback – labai patinkantys automobiliai. Audi pavyko padaryti labai kokybišką, komfortišką, talpų ir gan sportišką didelį SUV. Gal jis ir neturi Jaguar iPace „sielos“, kuri „nuperka“ jau po pirmų kilometrų, bet e-tron Sportback yra labai komfortiškas šeimyninis „visureigis“. Vienintelis e-tron minusas – didelės elektros sąnaudos, nes jo dizainas ir aptakumo reikalavimai neturi nieko bendro. E-tron Sportback, kaip bebūtų keista, yra gerokai aerodinamiškai efektyvesnis, nei didesnysis „brolis“ e-tron, tad nuvažiuoja toliau, o elektros naudoja mažiau. Kiek tas mažiau yra palyginus su mano Ioniqmat testo „etalonu“ Hyundai Ioniq electric? Netrukus išsiaiškinsime.

Pažintis su konkurentu
 
Galbūt, jums pasirodys keista lyginti nelyginamus dalykus – mažą ir sąlyginai nebrangų elektromobilį Hyundai Ioniq electric bei didelį ir prabangų Audi e-tron Sportback, bet aš manau, kad palyginimas yra vertas dėmesio. Ne dėl to, kad e-tron garantuotai išloš dėl savo milžiniško baterijos talpos pranašumo ir garantuotai praloš Hyundai Ioniq electric efektyvumu, o dėl to, kad abu yra elektromobiliai, o elektromobiliai gali būti lyginami ta savybe, kuri svarbi labai didelei klientų daliai – nuvažiuojamu atstumu.
 
Iš šiuo metu Lietuvoje parduodamų elektromobilių, Audi e-tron pasižymi didžiausiu apetitu elektros kilovatvalandėms. E-tron Sportback nebėra toks alkanas, o jo dizainas nelabai pakeičia praktiškumo, kurį pasiūlė didysis brolis. Pagal dydį e-tron Audi gamoje yra tarp Q5 ir Q7, na, o turbūt artimiausias e-tron Sportback modelis yra Q8. Na, o būdamas taip aukštai, e-tron Sportback tikrai turi pasiūlyti komfortą mėgstantiems klientams. Kaip gi su elektriniais reikalais? Juk, kaip ten bebūtų, Ioniqmat yra elektromobilių testas!
 
 
Audi e-tron Sportback turi 95 kWh talpos bateriją, kurios panaudojama talpa – apie 86.5 kWh. Tai leidžia WLTP teste šiam elektromobiliui įveikti solidžius 446 km viena baterijos įkrova. EPA testas, kaip visada, yra kur kas griežtesnis ir sako, kad šis elektromobilis gali nuvažiuoti 351 km. E-tron Sportback, kaip ir priklauso tikram Audi, turi quattro keturių varomų ratų sistemą, sudarytą iš dviejų elektros variklių, kartu generuojančių 300 kW (408 AG). Iki 100 km/h šis didelis automobilis įsibėgėja per 5.5 sekundės. Premium elektromobilių segmente tai nėra įspūdingas skaičius, bet kai galinio vaizdo veidrodėlyje matote kaip toks daiktas su tokiu pagreičiu artėja prie jūsų greitkelyje, instinktyviai traukiatės jam iš kelio.
 
Audi e-tron nedarė revoliucijos, mat, tikėtina, puikiai pažįsta savo klientą. Jis perka Audi už tai, kad tai yra Audi ir siūlo viską, prie ko šis klientas yra įpratęs. Klausimas, kaip nuolatinis Audi klientas būtų sureagavęs į visiškai kitaip atrodantį, aerodinamiškai užapvalintą ar neturintį puikiai atpažįstamo priekio dizaino elektromobilį. O e-tron siūlo viską, ką siūlo kiti Audi modeliai, tik jis dar yra ir elektrinis. Ir net su gan didelėmis elektros sąnaudomis, vis tiek, taupys savininko pinigus. Ne tik kelyje, bet ir remonto dirbtuvėse, kur jam lankytis reiks gerokai rečiau nei benzininiams ar dyzeliniams broliukams.

Startas – Kaunas
 
Kaip visada, iš Kauno startuoju su pilnai įkrauta Audi e-tron Sportback baterija. Skydelyje dega 362 km – tai gerokai mažiau, nei žada WLTP testo rezultatas, bet šiek tiek daugiau, nei EPA skaičius. Na, bet jei skaičius tikras ir prognozuojami kilometrai realūs, nuo Vilniaus iki Palangos su Audi e-tron Sportback nuvažiuoti galima. Kaip gi bus po Ioniqmat testo netrukus sužinosime. Lauke 18.5 laipsnio šilumos ir dar šviečia saulė, tad šildymo šiandienos teste tikrai neprireiks. Prisisegam diržą ir leidžiamės į puikiai pažįstamą kelią link Alytaus.

 
Šiluma už lango visada įkvepia Hyundai Ioniq electric kilometrų spėjikui optimizmo, tad šiandien pilnai įkrauta baterija mums prognozuoja 239 km. Turint omenyje, kad e-tron žada 362 km, Ioniq prognozė yra 52% mažesnė, kai baterijos talpa skiriasi tris kartus. Efektyvumo juk iš Hyundai Ioniq electric niekas neatėmė, ar ne? Turiu šiek tiek abejonių, ar Ioniq electric prognozė yra ne per daug optimistinė, bet tą patikrinsime testo pabaigoje. Įsitaisom komfortiškai, pasileidžiam muziką, užgožiančią garso izoliacijos trūkumus (to e-tron tikrai nereikia) ir judam pirmyn.

 
Pusiaukelė – Alytus
 
Po 56.3 km pagal Audi odometrą pasiekiu Alytaus LIDL kiemą. Kiek gi kilometrų nuo žadėtų 362 km “suvalgė” ši kelionė? Ekrane šviečia 315 km likutis, tad sudėjus šį skaičių su nuvažiuotais kilometrais gautume 371 km, arba 9 km daugiau, nei turėjome pradinėje prognozėje. Visai neprastai! Vidutinės kelionės sąnaudos taip pat toli gražu ne „kosminės“ – 22.6 kWh/100 km. Vidutinis greitis – 72 km/h, o kelyje užtrukome 47 minutes. Baterijos likutis – 84%, tad išnaudojome 16%. Pagal išnaudotus procentus ir nuvažiuotus kilometrus, matematiškai su pilna įkrova galėtume šiandien nuvažiuoti 351 km. Matematika, kažkodėl, neturi tokio optimizmo, kaip Audi skydelyje rodomos prognozės spėjikas. Na, bet jį dar kartą patikrinsiu finiše.

 
Hyundai Ioniq electric Alytuje rodo, kad nuvažiavome 56.9 km – 0.6 km daugiau nei Audi e-tron Sportback. Ioniq, kuris paprastai yra tas, kuris priskaičiuoja mažiau kilometrų, gavo priešininką, suskaičiavusį dar mažiau J Kaip ten bebūtų, Ioniq electric kelionė iki Alytaus truko lygiai tiek pat kiek ir e-tron Sportback – 47 minutes, tik rodomas vidutinis greitis kažkodėl visais 5 km didesnis – 77 km/h. Prognozuojamas kilometrų likutis – 181 km. Sudėjus nuvažiuotus km ir likutį gautume 238 km – praktiškai identišką skaičių, rodos, optimistinei prognozei testo pradžioje. Vidutinės sąnaudos – 12.9 kWh/100 km, o baterijos likutis – 77%. Pagal tai atlikus matematinį veiksmą gaunu, kad su pilna įkrova turėtume nuvažiuoti netgi 247 km. Kvepia pernelyg dideliu optimizmu. Patikrinsime tai grįžę.


Finišas – Kaunas
 
Panašu, kad Audi odometras rodo mažiau nuvažiuotų kilometrų, nei jų yra iš tikrųjų, nes finiše skydelyje matau 112.8 km. Dažniausiai Kaunas-Alytus-Kaunas kelionės atstumas pagal kitus automobilius – 114-115 km, tad Audi rodo apie 1-2% mažiau. Tam, kad rezultatas būtų teisingesnis, skaičiuosiu pagal vidurkį. Taigi, testas truko 1 valandą ir 34 minutes, vidutinis greitis – tie patys 72 km/h. Vidutinės bendros testo sąnaudos – 22 kWh/100 km – visai neblogai! Pasak kilometrų spėjiko, mums dar liko nuvažiuoti 269 km. Pridėjus nuvažiuotą atstumą bendrai gautume apie 384 km – visais 22 km daugiau, nei pradinė prognozė. Baterijos likutis – 71%, tad atgal važiuodami išnaudojome vos 13%. Ką sako matematika? Šį kartą matematika įkvepia dar daugiau optimizmo, nei pusiaukelėje. Pagal tai, tikėtinas nuvažiuojamas atstumas pilna įkrova turėtų siekti netgi 393 km.
 

Finiše Hyundai Ioniq electric rodo nuvažiuotus 113.9 km, arba 1% daugiau nei e-tron Sportback. Vėlgi, rezultatus skaičiuosiu pagal kitų Ioniqmat testų vidurkį. Skydelyje rodomas kilometrų likutis – 114 km, arba lygiai tiek, kiek nuvažiavome. Bendrai tai – 228 km, arba 11 km mažiau, nei pradinė prognozė. Šiandienos testo „melagėlio“ nominacija, netikėtai atitenka Hyundai Ioniq electric, nes Audi e-tron Sportback prognozė buvo prastesnė, nei rezultatas. Vidutinis kelionės greitis dar pakilo iki 79 km/h, o vidutinės sąnaudos šiek tiek sumažėjo – 12.6 kWh/100 km. Baterijos likutis – lygiai 50%, tad nuvažiuoto ir likusio atstumo spėjikas rodo lygiai tiek, kiek matematika – 228 km.

 
Įkrovimas po Ioniqmat testo
 
Pirmas bateriją pildyti pradėjo Audi e-tron Sportback. Tuo metu elektros skaitiklis rodė 14418.8 kWh. Kaip visada, įkrovimui stengiuosi naudoti ne gamintojo siūlomą, o tą patį vieną įkroviklį, kuriuo įkraunu savo Hyundai Ioniq electric. Taip eliminuoju įkroviklio skirtumą, o be to maniškis dar ir leidžia visus elektromobilius be išimties įkrauti sparčiau, nei gamintojo siūlomi, nes joks naujas elektromobilis nėra komplektuojamas su 16A galios įkrovikliu iš standartinės 220V rozetės. Ryte, Audi pinai įsikrovus, skaitiklis rodo 14447,7. Vadinasi, įkrovimo sesijai išnaudojome 28.9 kWh.
 
Mane maloniai nustebino Audi e-tron įkrovimo sesijos nuostoliai – vos 14%, lyginant su tuo, kiek pagal parodymus išnaudojome kelionėje (22 kWh/100 km x 115 km). Paprastai, iš neekonominės klasės automobilių tikėčiausi daugiau ir šitas skaičius būtų ypač skaudus palyginime su Tesla Model S, kurio įkrovimo nuostoliai buvo du kartus didesni – 28%!!! Panašu, kad Audi e-tron Sportback didesnes elektros sąnaudas kelionės metu dalinai kompensuoja tikrai pagirtinai nedideliu įkrovimo nuostoliu. Jei savo Audi e-tron įkrausite namuose turėdami vieno elektros tarifo planą, kai kilovatvalandė jums kainuos 0.15 euro, 100 km su e-tron Sportback jums kainuos apie 4.3 euro šimtui kilometro. Tai, pažiūrėjus į e-tron Sportback dydį – labai pagirtinas rezultatas. Na, o jei turite naktinį elektros tarifą ir įkrausite savo Audi e-tron naktį, kelionės 100 km kaina sumažės iki 2.5 euro. Juk sakiau – Audi taupo jūsų pinigus!
 
Pasak kelionės kompiuterio, vidutinės Hyundai Ioniq electric kelionės sąnaudos buvo 12.6 kWh/100 km, tad kelionėje turėjome sunaudoti 14.5 kWh. Įkrovimo sesija rodo, kad iš tiesų sunaudojome 16.3 kWh, tad įkrovimo nuostolis – 12%. Paprastai šioje vietoje galiu pasidžiaugti žymiai geresniu nei konkurentai Ioniq electric rezultatu, bet šį kart girtis nelabai yra kuo – Audi rezultatas – 14% – vos prastesnis. Žinoma, tai nepakeičia fakto, kad Ioniq electric yra labai efektyvus elektromobiliukas ir jam 100 km kainuotų 2.13 euro, įkraunant dieniniu elektros tarifu. Jei naudotumėte naktinę elektrą, šimto kilometrų kaina kristų iki vos 1.42 euro. Visu euru pigiau, nei Audi J
 
Reziume
 
Šio testo rezultatas, žinoma, buvo iš anksto nuspėjamas – Ioniq electric nuvažiuos mažiau, bet bus stipriai efektyvesnis. Kas mane nuoširdžiai nustebino – Audi e-tron Sportback yra gerokai efektyvesnis, nei didesnysis brolis e-tron, tad ir skirtumas nuo efektyvumo čempiono Ioniq electric nėra toks drastiškas. Malonus siurprizas – e-tron kilometrų prognozė buvo pesimistiškesnė, nei realus rezultatas, o tai – retas reiškinys tarp beveik visų elektromobilių. Paprastai spėjikai pasižymi perdėtu optimizmu, o ne vokišku tikslumu, kaip yra Audi e-tron Sportback atveju. Šį kartą netgi Ioniq electric teko pavadinti melagėliu, nes jis žadėjo 5% daugiau, nei išpildė, tuo tarpu kai e-tron išpildė 5% daugiau, nei žadėjo.
 
Audi e-tron yra tikrai geras automobilis ir gana geras elektromobilis. Mane šiek tiek stebina, kad šiam modeliui Audi pasirinko plieninę, o ne aliumininę kėbulo konstrukciją, nors šis gamintojas buvo vienas pirmųjų, panaudojęs pilnai aliumininį kėbulą bei važiuoklę serijiniame modelyje. E-tron, mano manymu, buvo kaip tik tas modelis, kuriam reikėtų „numesti svorio“, o tam stipriai pasitarnautų aliuminio naudojimas. Rezultate gautume ir lengvesnį ir manevringesnį, ir greitesnį bei efektyvesnį elektromobilį. Na, bet tai palikim ateities Audi elektromobiliams, o kol kas turiu konstatuoti faktą …. kad man labai patinka net ir toks Audi e-tron, koks jis yra šiandien. Su savais pliusas ir minusais. Visada galima padaryti geriau, bet tai – pirmas ir tikrai geras Audi elektrinis modelis.
 
 
Kaip ten su tuo klausimu – ar su Audi e-tron Sportback jau galima nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą viena įkrova? Jei važiuosite tokiu režimu, kaip vysta Ioniqmat testas ir už lango bus vasara – tikrai taip. Jei ne – turite du pasirinkimus. Pirmas – mokytis iš Autobild redaktoriaus Vitoldo Miliaus taupiai važiuoti arba antras – sustoti pakeliui kavos puodelio, nes tiek laiko tikrai turėtų pakakti nedideliam baterijos papildymui, norint užtikrintai pasiekti Lietuvos pajūrį.
 
Padėka
 
Už galimybę vienam pirmųjų Lietuvoje išbandyti Audi e-tron Sportback ačiū sakau Moller Auto latvių kolegoms, kurie pasirūpino visa organizacija. Kai prieš kelis metus pradėjau važinėti pirmuoju savo elektromobiliu Nissan Leaf bei parašiau pirmus straipsnius į šį blogą, tikrai nesitikėjau, kad po kelių metų turėsiu galimybę testuoti automobilius, kainuojančius per 100 tūkstančių eurų. Na, o šiandien galiu drąsiai pasvajoti ir apie kelias dienas su brangiausiu Lietuvoje parduodamu elektromobiliu – Porsche Taycan. Ir, manau, tikrai vieną dieną su juo padarysiu Ioniqmat testą
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Audi E-tron 100procentuelektrinis.lt
Susiję straipsniai
Audi pristatė dykumų lenktynių įkvėptą „Q8 e-tron edition Dakar“. Pagamins tik 99 tokius visureigius Audi pristatė dykumų lenktynių įkvėptą „Q8 e-tron edition Dakar“. Pa 
Iki 600 km elektra – naujieji „Audi Q8 e-tron“ ir „Audi Q8 Sportback e-tron“ jau Lietuvoje Iki 600 km elektra – naujieji „Audi Q8 e-tron“ ir „Audi Q8 Sportback 
Lietuvoje prasidėjo naujojo „Audi Q8 e-tron“ išankstiniai pardavimai Lietuvoje prasidėjo naujojo „Audi Q8 e-tron“ išankstiniai pardavimai 
Naujasis „Audi Q8 e-tron“: didesnis efektyvumas ir įveikiamas atstumas, išbaigtas dizainas Naujasis „Audi Q8 e-tron“: didesnis efektyvumas ir įveikiamas atstum 
Naujas „e-tron“ šeimos SUV kupė: „Audi e-tron Sportback“ Naujas „e-tron“ šeimos SUV kupė: „Audi e-tron Sportback“ 
Galingiausias „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų dalyvis „Audi e-tron“: kuo jis ypatingas? Galingiausias „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų dalyvis „Audi 
Nauja elektrinio SUV versija: „Audi e-tron 50 quattro” Nauja elektrinio SUV versija: „Audi e-tron 50 quattro” 
Protingas ar kvailas sprendimas? Audi šalia Tesla įkrovimo stotelių reklamuoja elektrinį Protingas ar kvailas sprendimas? Audi šalia Tesla įkrovimo stotelių  
„Audi E-Tron“ gali būti karštesnis nei kas nors norėtų - gamintojas baiminasi baterijų gaisro „Audi E-Tron“ gali būti karštesnis nei kas nors norėtų - gamintojas  
Audi paviešino tokią elektromobilio reklamą, kad net konkurentai susižavėjo. Elonas ją vadina puikia Audi paviešino tokią elektromobilio reklamą, kad net konkurentai sus 
„Audi e-tron“ elektrinio SUV nebus tiek daug, kiek planuota – „Audi“ keičia planus „Audi e-tron“ elektrinio SUV nebus tiek daug, kiek planuota – „Audi“ 
„Audi e-tron“ pristatytas augančiai Lietuvos elektromobilių rinkai „Audi e-tron“ pristatytas augančiai Lietuvos elektromobilių rinkai 
 „Tesla“ charizma ir nuostolingumas: kas dedasi su kompanija ir kas taps „Teslos žudiku“? „Tesla“ charizma ir nuostolingumas: kas dedasi su kompanija ir kas  
Elektrizuojančiai smagus važiavimas su „Audi e-tron“ Elektrizuojančiai smagus važiavimas su „Audi e-tron“ 
Kameros vietos veidrodėlių ilgą laiką buvo tik žadamos, bet „Audi“ sistema atrodo daug žadanti Kameros vietos veidrodėlių ilgą laiką buvo tik žadamos, bet „Audi“ s 
„Audi“ atskleidė „Audi e-tron“ elektromobilio salono išvaizdą ir technologijas „Audi“ atskleidė „Audi e-tron“ elektromobilio salono išvaizdą ir tec 
„Audi“ naujienos Ženevos automobilių parodoje: „Audi A6“ sedanas ir „Audi e-tron“ prototipas „Audi“ naujienos Ženevos automobilių parodoje: „Audi A6“ sedanas ir  
„Audi e-tron Sportback“ elektromobilio gamyba bus pradėta 2019 metais „Audi e-tron Sportback“ elektromobilio gamyba bus pradėta 2019 metai 
Šanchajuje bus pristatytas Audi e tron Sportback konceptas Šanchajuje bus pristatytas Audi e tron Sportback konceptas 
„Audi“ atveria kelią elektromobiliams „Audi“ atveria kelią elektromobiliams 
„Audi e-tron quattro“ konceptas – elektromobilis be kompromisų  „Audi e-tron quattro“ konceptas – elektromobilis be kompromisų  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt