Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-12-30
Antanas Juknevičius pataria, kaip atskirti tikrą visureigį nuo miesto krosoverio

Antanas Juknevičius pataria, kaip atskirti tikrą visureigį nuo miesto krosoverio
 
Šiuolaikinis visureigis neįsivaizduojamas be nuolatinės visų varomų ratų sistemos, palėtintos pavaros, aukštos prošvaisos ir pneumatinės pakabos. Taip teigia jau 12-ajam Dakaro raliui savo karjeroje besiruošiantis lenktynininkas Antanas Juknevičius. Jeigu bent vieno iš šių dalykų nėra, prastame kelyje savo automobiliu, anot jo, visada eisite į tam tikrus kompromisus.
 
Patyrusio visureigių specialisto teigimu, pats asmeniniame gyvenime vadovaujasi taisykle rinktis automobilius, kurie gali važiuoti visur. 
 
„Man patinka automobiliai, kuriuos net ilgai nestudijavęs galiu greitai prisijaukinti – tiek ant asfalto, tiek privažiavęs bekelę, kur kelių mygtukų paspaudimu pritaikau mašiną savo poreikiui ir važiuoju toliau nesukdamas galvos“, – sako A. Juknevičius. 
 
Paskutines dienas Lietuvoje prieš skrydį į Saudo Arabiją, kurioje sausio 3–15 dienomis vyks svarbiausias pasaulio bekelės sporto renginys, skaičiuojantis pilotas pataria galvojantiems apie tikrą visureigį nepainioti jo su dabar itin populiariais SUV modeliais ir atsirinkti grūdus nuo pelų.

Kas yra pilnavertis visureigis?
 
„Kas visureigį visų pirma daro visureigiu? Žinoma, tai visų varomų ratų sistema. Tikras visureigis negali būti varomas tik puse savo kojų arba tik kartais visomis, kai elektronika prijungia antrą ašį. Užtikrintumui svarbu, kad automobilio transmisija galėtų nuolat perduoti sukimo momentą kiekvienam ratui“, – teigia A. Juknevičius.
 
Atrasti tikrąsias visureigių galimybes kartu su „Land Rover School of Adventure“ padedantis specialistas pabrėžia, kad dėl to svarbu rinktis automobilį su nuolatine visų varomų ratų pavara – tai vienas iš pirmųjų akcentų, padedantis suprasti svarbią ribą tarp itin išpopuliarėjusių krosoverių ir tikrųjų visureigių.

 
„Bet tik dėl to dar netampa visaverčiu visureigiu, jis privalo turėti vadinamąją palėtintoją arba palėtintą pavarą. Tai – techniškai nepigus daiktas, kadangi jis yra papildoma transmisija, leidžianti rinktis, kada reikia nedidelio greičio, tačiau maksimalios galios, bet būtent todėl jo svarba visureigiui yra milžiniška“, – sako A. Juknevičius.
 
Palėtintos pavaros privalumus lenktynininkas siūlo įvertinti atkreipus dėmesį į žemės ūkio techniką, kai neįspūdingos galios varikliai traktoriams netrukdo įveikti sudėtingus dirvonus ir dar įsmeigus į juos gilius plūgus. 
 
Vairuotojo patogumui
 
A. Juknevičius prisimena, kaip palėtintą senesnių modelių pavarą tekdavo valdyti papildomomis rankenėlėmis. Šiuolaikiniuose aukšto pravažumo automobiliuose gerokai labiau pataikaujama vairuotojo komfortui, tad jai aktyvuoti pakanka vieno mygtuko paspaudimo. 
 
„Pavyzdžiui, pirmą kartą įsėdęs į atgaivintą legendinį „Land Rover Defender“ ir išvažiavęs į pirmąją bekelę aš tiesiog išjungiau visas elektronikos valdomas sistemas, įjungiau palėtintą pavarą, pakėliau pakabą į didžiausią aukštį ir viskas, visiems mano poreikiams visureigis paruoštas trimis mygtukų paspaudimais, nereikia daugiau papildomų nustatymų, svarbu tik tinkamai sureguliuota galva“, – šypsosi Dakaro vilkas.
 
Jo teigimu, nereikia apsigauti – šiuolaikinio visureigio elektronika yra vairuotojo draugas. Per sekundės dalį daugybę automobilio jutikliais fiksuojamų duomenų įvertinančios ir šimtus sprendimų priimančios kompiuterio smegenys gali tiksliai parinkti optimalų važiavimo sąlygoms algoritmą.
 
„O norintiems nostalgiškai pasijusti lyg archajiškuose visureigiuose svarbu galėti visas sistemas tiesiog atjungti“, – sako A. Juknevičius.
 
Modernių elektroninių sistemų „Defender“ yra ir daugiau – bekelėje praverčia speciali po varikliu sumontuota kamera, leidžianti matyti tai, kas dedasi po automobiliu. Ji itin pravarti ir mieste, pavyzdžiui, parkuojantis. Statant automobilį praverčia ir galimybė matyti keturių vaizdo kamerų suprojektuotą 360 laipsnių vaizdą aplink automobilį, o vidinį galinio vaizdo veidrodėlį galinti pakeisti ant stiklo sumontuota kamera yra nepamainoma visureigio bagažinę apkrovus daiktais ar gale sėdint aukštiems keleiviams.

Progresyviausia – pneumatinė pakaba
 
Prošvaisa – taip pat itin svarbus automobilių, kuriais norima važiuoti sudėtingesnėse vietovėse, kriterijus. A. Juknevičius sako, kad tai yra dar viena aiški raudona linija, atskirianti krosoverius nuo tikrų visureigių: dauguma SUV modelių žemiausios kėbulo dalies aukštis siekia iki 23 cm, o tikrųjų pravažumo galiūnų ties šia riba tik prasideda. 
 
Be kitų konstrukcinių ypatybių, prošvaisa yra vienas svarbiausių automobilio galimybių įveikti duobes, brastas bei užvažiuoti ant aukštų kliūčių ar nuvažiuoti nuo jų vertinimo kriterijų. 
 
„Nesvarbu, kokia įranga aprūpintas automobilis, bet žemas tiesiog dalies atkarpų niekaip nepravažiuos. Turi būti 25–30 cm pakabos aukštis su standartiniais ratais. Ir akivaizdu, kad nedaug mašinų yra tokio aukščio. Pavyzdžiui, „Land Rover Defender“ su pneumatine pakaba gali ją pakelti iki 28 cm, tai jau yra puiku“, – pažymi lenktynininkas. 
 
Gilindamasis į pakabas A. Juknevičius pabrėžia, kad automobilių technologijų raidos istorijoje visureigių gamintojai išmėgino nuo lingių iki įvairių konstrukcijų spyruoklinių pakabų, tačiau dabartinis progresyviausias variantas – pneumatinės pakabos.
 
„Šiuo metu tiesiog nėra geresnio varianto. Pneumatinės pakabos gerokai komfortiškesnės, leidžia automobiliui daug tiksliau prisitaikyti prie kelio, iš esmės net keičia jo charakterį, kaip jau minėto „Defender“ atveju, kurį anksčiau visi prisiminė kaip itin patikimą ir pravažią, tačiau spartietišką transporto priemonę, o dabar, be patikimumo ir pravažumo, jis dar ir tapo komfortabiliu, šiuolaikišku automobiliu“, – sako A. Juknevičius.
 
Svarbu ir tai, kad šiuolaikinis visureigis gali turėti naujausių saugos ir vairavimo pagalbos sistemų ar interjero komforto paketų. Dakaro legendos teigimu, tai ne tik palengvina kasdienį gyvenimą prie vairo, tačiau ir sprendžia dilemą, leidžiančią taupyti pinigus.
 
„Pilnaverčio visureigio, ne tik galinčio įrodyti savo privalumus bekelėje, bet ir šiuolaikiško, komfortiško tiek valdant mieste, tiek važiuojant ilgose kelionėse, pakanka visoms gyvenimo situacijoms, nereikia turėti atskirų automobilių į mišką ir teatrą“, – pažymi A. Juknevičius.
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Land Rover Defender
Susiję straipsniai
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti ir lenktyniauti Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti 
Lietuvon sugrįžę „1000 pasaulio stebuklų“ autoriai pasidalijo šviežiausiais įspūdžiais Lietuvon sugrįžę „1000 pasaulio stebuklų“ autoriai pasidalijo švieži 
Sakartvelas ir Armėnija: nuo „1000 pasaulio stebuklų“ automobilio keliauninkams teko plauti ne purvą Sakartvelas ir Armėnija: nuo „1000 pasaulio stebuklų“ automobilio ke 
„1000 pasaulio stebuklų“ herojai leidosi į kelionę: „Turkija per graži gulėti prie baseino“ „1000 pasaulio stebuklų“ herojai leidosi į kelionę: „Turkija per gra 
Beveik 70 metų partnerystės: Land Rover Defender 130 tarnaus D.Britanijos Raudonajame Kryžiuje Beveik 70 metų partnerystės: Land Rover Defender 130 tarnaus D.Brita 
„Land Rover“ pristatė naująsias „Defender“ versijas „Land Rover“ pristatė naująsias „Defender“ versijas 
Didžiausią gyvenimo kelionę tęsiantys „1000 pasaulio stebuklų“ laidos herojai pradeda naują etapą Didžiausią gyvenimo kelionę tęsiantys „1000 pasaulio stebuklų“ laido 
Pagerbdama legendinį modelį, „Land Rover“ išleido ribotos serijos „Defender 75th Limited Edition“ Pagerbdama legendinį modelį, „Land Rover“ išleido ribotos serijos „D 
Reikalavimai aktyvaus laisvalaikio mėgėjo automobiliui: turi daug tilpti ir niekada nenuvilti Reikalavimai aktyvaus laisvalaikio mėgėjo automobiliui: turi daug ti 
Land Rover pristatė įspūdingą „Defender V8 Bond Edition“ versiją įkvėptą kino filmo „Mirtis palauks Land Rover pristatė įspūdingą „Defender V8 Bond Edition“ versiją įkv 
„Land Rover“ tapo pirmojo „Virgin Galactic“ kosminio skrydžio su įgula dalimi „Land Rover“ tapo pirmojo „Virgin Galactic“ kosminio skrydžio su įgu 
Dar vienas gamintojas bandys vandenilinį automobilį - mato šios technologijos privalumus Dar vienas gamintojas bandys vandenilinį automobilį - mato šios tech 
„Land Rover Defender“ paskelbtas 2021-ųjų pasaulio dizaino automobiliu „Land Rover Defender“ paskelbtas 2021-ųjų pasaulio dizaino automobil 
Lietuvoje – unikali proga susipažinti su vienu iš pirmųjų pagamintų „Land Rover Defender 90“ Lietuvoje – unikali proga susipažinti su vienu iš pirmųjų pagamintų  
„Land Rover“ bekelės iššūkis unikalioje platformoje ekstremaliomis sąlygomis „Land Rover“ bekelės iššūkis unikalioje platformoje ekstremaliomis s 
Laukimas baigėsi – į Lietuvą atvyko „Land Rover Defender“ Laukimas baigėsi – į Lietuvą atvyko „Land Rover Defender“  
Naujasis „Land Rover Defender“ jau tapo legenda - kuo jis toks ypatingas? Naujasis „Land Rover Defender“ jau tapo legenda - kuo jis toks ypati 
Naujasis „Land Rover Defender“ atrodo kietas ir yra kietas Naujasis „Land Rover Defender“ atrodo kietas ir yra kietas 
Naujos kartos „Land Rover Defender“ ekspedicija 001: iš žemės centro į pasaulinę premjerą Frankfurte Naujos kartos „Land Rover Defender“ ekspedicija 001: iš žemės centro 
Naujos kartos „Land Rover Defender“ jau įveikė 1,2 mln. kilometrų, etapas Kenijoje dar laukia Naujos kartos „Land Rover Defender“ jau įveikė 1,2 mln. kilometrų, e 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt