Markės
931 iš 1920
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Puikus bekelėje
  • Klasikinis ir kartu modernus interjeras
  • Pritaikomas įvairioms reikmėms
TRŪKUMAI
  • Ne toks įsimenantis dizainas kaip pirmtako
  • Aukšta kaina
"Jeigu artimiausi konkurentai tokie kaip naujasis Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G klasė ar Suzuki Jimny išlaikė būdingiausius dizaino bruožus, tai Defender priekiui labai trūksta stambių radiatoriaus grotelių ir apvalių žibintų, kurie ištisus dešimtmečius puošė klasikinius Defender modelius."
30 metų – beveik tiek reikėjo laukti kol gavome naują Defender. Tai Land Rover legenda ir ne tik – tai vienas įsimintiniausių automobilių britų automobilizmo istorijoje. Defender kūrėjai pasistengė, kad jo kampuotas siluetas niekur nedingtų, automobilio salone išlaikytos kai kurios jo pirmtakų stilistikos detalės - pavyzdžiui, šen bei ten matomi tvirtinimo varžtai ir plieniniai kėbulo struktūros elementai. Ir visgi nepasakytume, kad visureigis iškarto atpažįstamas kaip Defender modelis. Jeigu artimiausi konkurentai tokie kaip naujasis Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G klasė ar Suzuki Jimny išlaikė būdingiausius senųjų versijų dizaino bruožus, tai Defender priekiui labai trūksta stambių radiatoriaus grotelių ir apvalių žibintų, kurie ištisus dešimtmečius puošė klasikinius Defender modelius. Ištiesų kompanija praleido gerą progą išleisti naująjį Defender su kampuotu dizainu, nes būtent dabar toks stilius yra labai paklausus. Be to Land Rover neseniai pristatė visą eilę apvalainų, stilingų modelių (tame tarpe suapvalino ir legendinį Discovery), tad kitokios stilistikos modelis buvo kaip tik tikęs į šio gamintojo gamą. Yra gaminamos trumpos ir ilgos bazės versijos bei specializuotos modifikacijos. Visos jos turi panoraminį stogą su stogo kampuose įtaisytais langais, Land Rover būdingą stogo kuprelę ir į šoną atsiveriančias galines duris su pritaisytu atsarginiu ratu. Viduje automobilis sėkmingai derina kokybiškumą su tradicijomis. Čia mes randame priekinę panelę, kurioje galima sudėti įvairius daiktus arba už jos laikytis. Tačiau nepamiršti ir 21 amžiaus patogumai, tokie kaip infosistema valdoma per LCD ekraną. Pavarų svirtis atsidūrė priekinėje panelėje, o į atsilaisvinusią vietą centre įmontuota trečioji pirmosios eilės sėdynė. Naujojo visureigio prošvaisa gali būti nustatoma iki 291 mm, o pakabos geometrija tokia, kad priekinis (approach), centrinės dalies (breakover) ir galinės dalies (departure) kampai sudaro, atitinkamai, 38, 28 and 40 laipsnių. Defender gali įveikti 900 mm gylio brastą, o „Terrain Response 2“ sistemoje yra ir elektroninis brastos įveikimo pagalbininkas. Bekelės ir kelionių mėgėjams visureigis pasiūlys nuotoliniu būdu valdomą elektrinę gervę, palapinę ant stogo, pripučiamas stogines ir papildomo bagažo krepšius. Nereikia pamiršti, kad Defender gali vežti 300 kg svorio krovinį ant stogo, tempti 3500 kg svorio priekabą ir t.t.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Naujasis Wrangler ar Defender?



Naujasis G klasės Mercedes ar Defender?





2023-07-19

Lietuvon sugrįžę „1000 pasaulio stebuklų“ autoriai pasidalijo šviežiausiais įspūdžiais

Lietuvon sugrįžę „1000 pasaulio stebuklų“ autoriai pasidalijo šviežiausiais įspūdžiais
Projekto „1000 pasaulio stebuklų“ autoriai Audrius ir Alma Sutkai gyvena vedami savo svajonės. Pora jau susuko ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų keliaudama aplink pasaulį ir lankydama didžiausius bei mažiausius pasaulio stebuklus, o antradienio pavakarę susirinkusiems svečiams papasakojo pastarojo savo trijų mėnesių pasivažinėjimo įspūdžius. Per šią išvyką keliauninkai „Land Rover Defender“ automobiliu įveikė per 35 tūkstančius kilometrų: jie aplankė Turkiją, Armėniją, Sakartvelą, Maroką.

Pora savo epopėją pradėjo dar vasario mėnesį – užkrovė automobilį ant autovežio ir nugabeno iki Alikantės, Ispanijoje. Čia turėjo prasidėti Sutkų kelionė Maroko link, o toliau ir pietų kryptimi Afrikos žemynu. 
 
„Atskridome į Alikantę, čia, kaip reta, be jokių problemų atsiėmėme automobilį ir po poros nakvynių pajudėjome Maroko link. Išskridome iš lietuviškos žiemos, o atskridome ten, kur dienomis termometro stulpelis rodo 20 ir daugiau laipsnių, o naktimis nukrenta iki vos kelių padalų. 
 
Porą dienų praleidome Ispanijoje, pakeliui susitikome su keliais lietuviais, žiemojusiais, kur šilčiau, ir greitai persikėlėme į Maroką, – „PineWood Lounge“ bare susirinkusiems kviestiniams svečiams kelionės atsiminimus pasakojo A. Sutkus. – Pirmomis kelionės dienomis daiktai po truputį randa vietas automobilyje ir kasdienybėje. Rytą ir vakarą lydėjo maldos iš kaimo mečečių, fone ošė bangos. Žemėlapis ant galinio lango padėdavo paaiškinti vietiniams žmonėms ir pareigūnams, ką čia veikiame ir kas tokie esame.“

 
Maroke, pasak keliauninkų, automobilis susidūrė su pirmaisiais iššūkiais. Juos įveikus, labai greitai pavyko įsitikinti, kad „Land Rover Defender“ šiai kelionei – tinkamas pasirinkimas. Šalis labai didelė ir įvairi: kalnuota ir lygi, asfaltuota, o dažnai – žvyruota. Kelyje pora sugaišo daug laiko, o navigacijos rodmenys, kad mažiau nei du šimtus kilometrų teks važiuoti keturias valandas, – nebestebino. Dėl vieno buvo ramu – su tinkamu automobiliu visi keliai įveikiami.

Įveikė itin pavojingą kelią
 
Apkeliavę Maroką, keliautojai grįžo į Europą ir po 4000 kilometrų greitkeliais jau stovėjo prie Turkijos pasienio.
 
Antradienį susirinkę svečiai itin smalsiai klausėsi istorijų apie Turkiją – dažnas lietuvis čia vyksta atostogų į nugludintus ir turistams paruoštus kurortus, o Sutkų šeimyna šioje šalyje susuko per 9000 kilometrų ir pamatė visas jos spalvas. 
 
„Mes važiavome į tokią Turkiją, kurią įsivaizdavome kaip ir daugelis: šilta, gera, daug turizmo. Tačiau Turkija yra tokia didelė ir įvairi, kad jos neįmanoma apibūdinti keliais sakiniais. Keliaudami jautėme ir dešimt laipsnių šalčio kalnuose, ir tuoj pat, nusileidę žemyn, – dvidešimt penkis šilumos. 

Antalija, Alanija ir Stambulas, kur mes, lietuviai, įpratę keliauti, tikrai nėra visa Turkija. Tai architektūriškai bene turtingiausia šalis, čia daug krioklių, olų“, – susižavėjimo neslėpė A. Sutkus ir pridūrė, jog vietiniai gyventojai ne kartą paneigė mitus apie tai, kad visi ten taip ir taikosi apgauti atvykėlius. Pora sako, jog šioje šalyje sutiko vienus šilčiausių ir nuoširdžiausių žmonių, o kai kurie susitikimai paliko gilų įspaudą širdyje.
 
Užkietėjęs visureigių gerbėjas užsiminė, jog Turkijoje papildė savo aplankytų pavojingiausių pasaulyje kelių sąrašą, – čia jis pažymėtas numeriu D915. Tai Audriui buvo jau šeštasis kelias iš pavojingiausiųjų dešimtuko. Pasak keliautojo, jis tikrai ne kiekvienam automobiliui, tačiau „Land Rover Defender 75th Anniversary Edition“ įveikė visus iššūkius, iki privažiavo kelio galą: jis čia buvo užverstas nuošliauža ir dar nesutvarkytas. 
 
„Galvojom, jog draudžiamieji ženklai sudėti tik dėl saugumo, bet kelias užverstas taip, kad net motociklai neišvažiuoja“, – prisiminė A. Sutkus.
 
Sakartvelas ir Armėnija pasitiko kitaip
 
Po Turkijos pora pasuko Sakartvelo ir Armėnijos link. Jaukiame kelionių pasakojimų vakare pora svečiams atskleidė šių dviejų, neretai beveik tapatinamų, šalių skirtumus. Pirmiausia į akis krito kelių kokybė ir autoparkas. Gatvės, anot keliautojų, čia nukelia pusamžiu atgal – tiek išskirtinai prasta kelių kokybė, tiek dar Sovietų Sąjungoje gamintų transporto priemonių gausa. 
 
A. Sutkus sakė, jog Sakartvelo kelius būtų galima vertinti 4–5 balais iš dešimties, o Armėnijos keliams geriausiu atveju skirti vos tris. Čia pat jis pasidžiaugė, kad į „Land Rover Defender“ papildomų patobulinimų sąrašą, kuris nebuvo ilgas, buvo įtrauktos sustiprintos padangos. Jos, keliautojo žodžiais, savo naudą dardant išmaltais keliais kas dieną įrodydavo vis iš naujo. Beje, išskirtinės išvaizdos automobilis šiose šalyse traukė daugelio vietinių žvilgsnius.

 
„Grįždami iš kokios šventyklos prie mašinos sutikdavome vietinių: jie tyrinėjo mūsų nupieštą žemėlapį ar patį automobilį, norėjo fotografuotis. Kai prieidavome, pasijusdavo nepatogiai, bet dažniausiai susipažindavom, pasidalindavom įspūdžiais, pabendraudavom. Automobilis buvo vienas didžiausių traukos ir pažinčių centrų“, – dėstė A. Sutkus.
 
Tiesa, nors malonių pašnekesių su vietiniais būta ne vieno, žmonės šiose šalyse liūdni ir pavargę. Žmonių mąstymas dar beveik nepasikeitęs po Sovietų Sąjungos griūties, čia labai daug fizinio darbo, sudėtingo žemės ūkio, dirbama senais traktoriais. Taip pat keliautojai pasigedo ir legendomis apipinto broliškumo Lietuvai – daug ryškesnis noras pergudrauti, apgauti.
 
Nors pirmasis įspūdis iš keliautojų pasakojimų pasirodė slogus, vakaro svečiams Sutkai atskleidė ir šviesiąsias Sakartvelo bei Armėnijos puses: „Net jei galvoji, kad žinai viską apie šašlykus, Armėnija vis tiek dar sugeba jais nustebinti. Sakartvelo virtuvė taip pat fantastiška.“
 
Pora pasidžiaugė, jog šalyse gausu lankytinų vietų bei istorinio paveldo objektų. Armėnijoje apstu septintą ar aštuntą amžių siekiančių vienuolynų ar bažnyčių: „Visur slypi labai gili ir įdomi istorija, akmeniniai, be cemento statyti pastatai, olose išskaptuoti objektai. Lankyti tikrai yra ką, turtinga ir gamta – kilome į kalnus ir važinėjome sniego motociklais, o po valandos, nusileidę Jerevane, jau išlipome į 30 laipsnių karštį.“
 
Dvi prisiminimų vakaro valandos prabėgo nejučia. Pora prisipažino, jog kelionių įspūdžių turi dar ne vienam tokiam susitikimui. Paklausti apie tolimesnius planus keliauninkai sakė, kad vasarą leis geriausioje šalyje, kokią teko kada nors lankyti, – Lietuvoje.
 


Land Rover modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini krosoveriai    EvoqueEvoque
  Krosoveriai  FreelanderFreelander  
   Discovery SportDiscovery Sport
  Dideli krosoveriai    Range Rover Velar
    Range Rover Sport
  Visureigiai Defender Defender
DiscoveryDiscoveryDiscoveryDiscoveryDiscovery
  Range Rover SportRange Rover Sport 
  Dideli visureigiai   Range RoverRange RoverRange Rover
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt