Markės
931 iš 1920
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Puikus bekelėje
  • Klasikinis ir kartu modernus interjeras
  • Pritaikomas įvairioms reikmėms
TRŪKUMAI
  • Ne toks įsimenantis dizainas kaip pirmtako
  • Aukšta kaina
"Jeigu artimiausi konkurentai tokie kaip naujasis Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G klasė ar Suzuki Jimny išlaikė būdingiausius dizaino bruožus, tai Defender priekiui labai trūksta stambių radiatoriaus grotelių ir apvalių žibintų, kurie ištisus dešimtmečius puošė klasikinius Defender modelius."
30 metų – beveik tiek reikėjo laukti kol gavome naują Defender. Tai Land Rover legenda ir ne tik – tai vienas įsimintiniausių automobilių britų automobilizmo istorijoje. Defender kūrėjai pasistengė, kad jo kampuotas siluetas niekur nedingtų, automobilio salone išlaikytos kai kurios jo pirmtakų stilistikos detalės - pavyzdžiui, šen bei ten matomi tvirtinimo varžtai ir plieniniai kėbulo struktūros elementai. Ir visgi nepasakytume, kad visureigis iškarto atpažįstamas kaip Defender modelis. Jeigu artimiausi konkurentai tokie kaip naujasis Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G klasė ar Suzuki Jimny išlaikė būdingiausius senųjų versijų dizaino bruožus, tai Defender priekiui labai trūksta stambių radiatoriaus grotelių ir apvalių žibintų, kurie ištisus dešimtmečius puošė klasikinius Defender modelius. Ištiesų kompanija praleido gerą progą išleisti naująjį Defender su kampuotu dizainu, nes būtent dabar toks stilius yra labai paklausus. Be to Land Rover neseniai pristatė visą eilę apvalainų, stilingų modelių (tame tarpe suapvalino ir legendinį Discovery), tad kitokios stilistikos modelis buvo kaip tik tikęs į šio gamintojo gamą. Yra gaminamos trumpos ir ilgos bazės versijos bei specializuotos modifikacijos. Visos jos turi panoraminį stogą su stogo kampuose įtaisytais langais, Land Rover būdingą stogo kuprelę ir į šoną atsiveriančias galines duris su pritaisytu atsarginiu ratu. Viduje automobilis sėkmingai derina kokybiškumą su tradicijomis. Čia mes randame priekinę panelę, kurioje galima sudėti įvairius daiktus arba už jos laikytis. Tačiau nepamiršti ir 21 amžiaus patogumai, tokie kaip infosistema valdoma per LCD ekraną. Pavarų svirtis atsidūrė priekinėje panelėje, o į atsilaisvinusią vietą centre įmontuota trečioji pirmosios eilės sėdynė. Naujojo visureigio prošvaisa gali būti nustatoma iki 291 mm, o pakabos geometrija tokia, kad priekinis (approach), centrinės dalies (breakover) ir galinės dalies (departure) kampai sudaro, atitinkamai, 38, 28 and 40 laipsnių. Defender gali įveikti 900 mm gylio brastą, o „Terrain Response 2“ sistemoje yra ir elektroninis brastos įveikimo pagalbininkas. Bekelės ir kelionių mėgėjams visureigis pasiūlys nuotoliniu būdu valdomą elektrinę gervę, palapinę ant stogo, pripučiamas stogines ir papildomo bagažo krepšius. Nereikia pamiršti, kad Defender gali vežti 300 kg svorio krovinį ant stogo, tempti 3500 kg svorio priekabą ir t.t.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Naujasis Wrangler ar Defender?



Naujasis G klasės Mercedes ar Defender?





2023-07-13

Sakartvelas ir Armėnija: nuo „1000 pasaulio stebuklų“ automobilio keliauninkams teko plauti ne purvą

Sakartvelas ir Armėnija: nuo „1000 pasaulio stebuklų“ automobilio keliauninkams teko plauti ne purvą
Keliauninkai Audrius ir Alma Sutkai po kelis mėnesius trukusių klajonių po Artimuosius Rytus parkako į Lietuvą – kaip patys mėgsta paminėti – į pačią geriausią šalį pasaulyje. Tiesa, prieš grįždami, kelionių dokumentikos laidos „1000 pasaulio stebuklų“ herojai aplankė paskutines šios savo odisėjos šalis – Sakartvelą bei Armėniją, – kur juos pasitiko įvairūs nuotykiai.

Seni automobiliai ir itin prasta kelių kokybė
 
„Prieš pasakojant apie šias dvi šalis, svarbu paminėti, kad Sakartvelas bei Armėnija nėra vienodos ir kartais negali būti lyginamos viena su kita. Įvažiavus iš Turkijos, iš karto matyti didžiulis kontrastas. Pirmiausia į akis krenta transporto parkas – atrodo, jog gatvės čia nukelia penkiasdešimčia metų atgal“, – pirmais įspūdžiais dalijasi A. Sutkus ir pažymi, kad gatvėse gausu dar Sovietų Sąjungoje gamintų transporto priemonių.
 
Taip pat abiejose šalyse, anot pašnekovo, kaip išskirtinę galima paminėti kelių kokybę. Tiesa, išskirtinė ji ne gerąja prasme – keliauninko manymu, Sakartvelo vieškelius būtų galima vertinti 4–5 balais iš dešimties, o Armėnijos važiuojamiesiems žemės ruožams geriausiu atveju skirti vos tris.

 
„Vienas kitas pagrindinis kelias lyg ir normalus, bet, vos nusuki į šoną, telieka gaudyti duobes. Arba kelias nufrezuotas ir paliktas metams kitiems, arba tiesiog nuslinkęs ir žvyru pataisytas“, – pasakoja A. Sutkus.
 
Todėl vyras džiaugiasi, kad pasirinktas „Land Rover Defender 75th Anniversary“ visureigis turėjo tokioms trasoms puikiai tinkančią važiuoklę, o į papildomų patobulinimų sąrašą, kuris nebuvo ilgas, buvo įtrauktos sustiprintos padangos. Jos, anot A. Sutkaus, savo naudą šiuose keliuose kiekvieną dieną įrodydavo vis iš naujo.
 
Išsaugoti švarų automobilį – neįmanoma
 
Važiuojant minėtomis šalimis išskirtinės buvo ir priežastys, kodėl teko plauti automobilį – per kelią vedamos karvių ir kiaulių bandos, pasak A. Sutkaus, po savęs palieka sniego pusnis savo dydžiu primenančias išmatų krūvas, tad įveikti šias atkarpas išsaugant švarų automobilį tiesiog neįmanoma. 
 
„1000 pasaulio stebuklų“ herojus sako, kad plauti automobilį po šių pasivažinėjimų gerokai sudėtingiau, nei pasiautus po bekelę. „Purvas tai nusimazgoja, o ekskrementai tai kaip molis – dar ir pagrandyti turi. Kas dvi tris dienas reikėdavo tinkamai nusigremžti“, – priduria jis.
 
Tiesa, grįžus į Lietuvą, Audriui reikėjo greitai persiorientuoti į tinkamą vairavimo kultūrą, kadangi tiek kartvelai, tiek armėnai, atlikdami lenkimo ar bet kurį kitą veiksmą gatvėse, naudoja garso signalą – taip daroma norint išvengti susidūrimų, mat daugelis manevrus pradeda net nežiūrėdami į galinio vaizdo veidrodėlius.

 
„Visiems pypsint ir pats pradedi taip elgtis – supranti, kad, norint įsilieti į jų vairavimo kultūrą, taip tiesiog reikia. Niuansų, kuriuos turi pažinti ir suprasti, – daug. Pavyzdžiui, vairuotojai ten nepripažįsta, jog pėsčiasis turi teisę eiti per kelią, – niekas į juos nekreipia dėmesio. Juokiausi, kad parvykęs į Lietuvą turėsiu grįžti į mūsų vairavimo kultūrą, kad nepridaryčiau tokių nesąmonių“, – dėsto A. Sutkus.
 
Tęsdamas pokalbį apie kelionės akimirkas keliauninkas pažymi, jog kasdien susilaukdavo itin daug vietinių žvilgsnių – nors „Defender“ automobiliai jiems pažįstami, tačiau naujasis modelis dar visiškai nematytas. Jerevano centre Sutkų šeimyna net užsuko į „Land Rover“ atstovybę ir vietiniams parodė jubiliejinį „75th Anniversary“ modelį.
 
„Mūsų automobilio išvaizda, spalva išskirtinė, tad dažnai, grįždami iš kokios šventyklos, prie jo išvysdavome besibūriuojančius vietinius. Jie smalsiai tyrinėdavo mūsų nupieštą žemėlapį ar patį automobilį, norėjo fotografuotis. Mums priėjus, pasijusdavo nepatogiai, bet galų gale susipažindavom, pasidalindavom įspūdžiais. Automobilis buvo vienas didžiausių traukos ir pažinčių centrų“, – šypsosi A. Sutkus.
 
Skanu ir gausu lankytinų objektų
 
Iš nuotykių kupinos kelionės po minėtas šalis A. Sutkus parsivežė puikių įspūdžių apie vietinę virtuvę, lankytinus objektus ir istorinį paveldą. „Net jei galvoji, kad žinai viską apie šašlykus,  Armėnija vis tiek nustebins. Sakartvelo virtuvė taip pat fantastiška“, – tikina jis.
 
Armėniją, A. Sutkaus žodžiais, iš pradžių reikėtų vertinti kaip vieną seniausių pasaulio tautų, patyrusių ne vieną genocidą, – net ir šiandien ji vis dar varoma į kampą. Tad ir geografiškai šalis per savo istoriją ne kartą yra nukentėjusi, bet lankytinų objektų vis dar apstu.

 
„Ant kiekvieno kalno stūkso vienuolynas, bažnyčia. Visi objektai prasideda nuo septinto ar aštunto amžiaus, o į trylikto ar vėlesnių šimtmečių, atrodo, net nebėra ko eiti“, – nuostabos neslepia pašnekovas.
 
Vyras priduria, kad visur pulsuoja labai gili ir įdomi istorija: ypač akmeniniuose, be cemento pastatytuose statiniuose bei olose išskaptuotuose objektuose. „Tikrai yra ką daug lankyti, turtinga ir gamta: kilome į kalnus ir lakstėme sniego motociklais, o po valandos, nusileidę Jerevane, jau išlipome į 30 laipsnių karštį“, – tvirtina A. Sutkus.
 
Pasak jo, kartvelai taip pat visko turi: ir Juodąją jūrą, ir kalnus. Turi ledynus, ežerus, netgi meškų, taip pat gilias šaltas žiemas bei karščiu alsuojančias vasaras. Gamtos ir vaizdų prasme šie kraštai, A. Sutkaus teigimu, labai turtingi.
 


Land Rover modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini krosoveriai    EvoqueEvoque
  Krosoveriai  FreelanderFreelander  
   Discovery SportDiscovery Sport
  Dideli krosoveriai    Range Rover Velar
    Range Rover Sport
  Visureigiai Defender Defender
DiscoveryDiscoveryDiscoveryDiscoveryDiscovery
  Range Rover SportRange Rover Sport 
  Dideli visureigiai   Range RoverRange RoverRange Rover
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt