Markės
931 iš 1920
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Puikus bekelėje
  • Klasikinis ir kartu modernus interjeras
  • Pritaikomas įvairioms reikmėms
TRŪKUMAI
  • Ne toks įsimenantis dizainas kaip pirmtako
  • Aukšta kaina
"Jeigu artimiausi konkurentai tokie kaip naujasis Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G klasė ar Suzuki Jimny išlaikė būdingiausius dizaino bruožus, tai Defender priekiui labai trūksta stambių radiatoriaus grotelių ir apvalių žibintų, kurie ištisus dešimtmečius puošė klasikinius Defender modelius."
30 metų – beveik tiek reikėjo laukti kol gavome naują Defender. Tai Land Rover legenda ir ne tik – tai vienas įsimintiniausių automobilių britų automobilizmo istorijoje. Defender kūrėjai pasistengė, kad jo kampuotas siluetas niekur nedingtų, automobilio salone išlaikytos kai kurios jo pirmtakų stilistikos detalės - pavyzdžiui, šen bei ten matomi tvirtinimo varžtai ir plieniniai kėbulo struktūros elementai. Ir visgi nepasakytume, kad visureigis iškarto atpažįstamas kaip Defender modelis. Jeigu artimiausi konkurentai tokie kaip naujasis Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G klasė ar Suzuki Jimny išlaikė būdingiausius senųjų versijų dizaino bruožus, tai Defender priekiui labai trūksta stambių radiatoriaus grotelių ir apvalių žibintų, kurie ištisus dešimtmečius puošė klasikinius Defender modelius. Ištiesų kompanija praleido gerą progą išleisti naująjį Defender su kampuotu dizainu, nes būtent dabar toks stilius yra labai paklausus. Be to Land Rover neseniai pristatė visą eilę apvalainų, stilingų modelių (tame tarpe suapvalino ir legendinį Discovery), tad kitokios stilistikos modelis buvo kaip tik tikęs į šio gamintojo gamą. Yra gaminamos trumpos ir ilgos bazės versijos bei specializuotos modifikacijos. Visos jos turi panoraminį stogą su stogo kampuose įtaisytais langais, Land Rover būdingą stogo kuprelę ir į šoną atsiveriančias galines duris su pritaisytu atsarginiu ratu. Viduje automobilis sėkmingai derina kokybiškumą su tradicijomis. Čia mes randame priekinę panelę, kurioje galima sudėti įvairius daiktus arba už jos laikytis. Tačiau nepamiršti ir 21 amžiaus patogumai, tokie kaip infosistema valdoma per LCD ekraną. Pavarų svirtis atsidūrė priekinėje panelėje, o į atsilaisvinusią vietą centre įmontuota trečioji pirmosios eilės sėdynė. Naujojo visureigio prošvaisa gali būti nustatoma iki 291 mm, o pakabos geometrija tokia, kad priekinis (approach), centrinės dalies (breakover) ir galinės dalies (departure) kampai sudaro, atitinkamai, 38, 28 and 40 laipsnių. Defender gali įveikti 900 mm gylio brastą, o „Terrain Response 2“ sistemoje yra ir elektroninis brastos įveikimo pagalbininkas. Bekelės ir kelionių mėgėjams visureigis pasiūlys nuotoliniu būdu valdomą elektrinę gervę, palapinę ant stogo, pripučiamas stogines ir papildomo bagažo krepšius. Nereikia pamiršti, kad Defender gali vežti 300 kg svorio krovinį ant stogo, tempti 3500 kg svorio priekabą ir t.t.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Naujasis Wrangler ar Defender?



Naujasis G klasės Mercedes ar Defender?





2023-02-24

Didžiausią gyvenimo kelionę tęsiantys „1000 pasaulio stebuklų“ laidos herojai pradeda naują etapą

Didžiausią gyvenimo kelionę tęsiantys „1000 pasaulio stebuklų“ laidos herojai pradeda naują etapą
Lietuvos žiūrovų pamėgtos kelionių dokumentikos laidos „1000 pasaulio stebuklų“ geografija ir toliau plečiasi. Informatyviai ir su skoningo humoro doze įdomiausius atradimus įamžinantys Audrius ir Alma Sutkai sėdę į naują „Land Rover Defender“ visureigį sausio mėnesį pradės artimesnę pažintį su Afrika bei Azija. Grįžti namo pora ketina vėlyvą pavasarį, o įstabiausios kelionės akimirkos LRT televizijos eteryje bus parodytos rudenį.

Pagal pirminį visus žemynus apimančios didžiausios gyvenimo kelionės planą „1000 pasaulio stebuklų“ laidos herojai Afrikoje turėjo apsilankyti dar 2021-aisiais, tačiau dėl koronaviruso pandemijos porai teko gerokai pakoreguoti pradinį sumanymą. Irgi visgi, neskaitant papildomų apribojimų pervažiuojant iš vienos šalies į kitą ir rimtų korekcijų kalendoriuje, visa kita išlieka taip pat, kaip yra nuo pat 2018 metų, kuomet prasidėjo ši didžiausia Sutkų gyvenimo kelionė. Naujausioje kelionėje iš Afrikos į Aziją jie planuoja aplankyti Maroką, Turkiją, Sakartvelą ir kitas aplinkines šalis.
 
„Kaip įprasta, atkreipsime dėmesį į visas kultūros, architektūros ir gamtos įdomybes. Ir kaip buvo iki šiol – visa tai filmuosime ir fotografuosime savo pačių turima mėgėjiška įranga“, – patikina Audrius Sutkus.
 
Keliaus dviese vienu „Defender“ visureigiu
 
Audriui ir Almai šį kartą kompanijos nepalaikys joks kitas ekipažas. Keliautojai pažymi, kad, būdami didesnėje žmonių grupėje, atokesnėse vietovėse jaučiasi saugesni, tačiau šį kartą neatsirado nutrūktgalvių, kurie ne tik galėtų skirti tam ketvertą mėnesių, bet ir turėtų tokių kelionių patirties. Keliaudami vieni „1000 pasaulio stebuklų“ laidos herojai įprato pernelyg neatkreipti į save dėmesio – netgi nakvoja tokiose vietose, kuriose niekas nesitiki rasti europiečių.
 
„Šiek tiek drąsiau keliauti dviem ekipažais yra mažiau išsivysčiusiose šalyse. Trumpam sustojus degalinėje ar parduotuvėje, kažkas gali likti prižiūrėti automobilių. Papildomo nerimo dėl to nejaučiu ir tikiu, kad kaip ir iki šiol, mus lydės sėkmė. Be to, esame iš tų žmonių, kurie yra viską apgalvoję ir viskam pasirengę, o tokius turbūt ir Dievas saugo“, – ramybe spinduliuoja A. Sutkuvienė. 
 
Pasislėpti gamtoje padės ir unikali žalia „Land Rover“ visureigio spalva. Šiuo atspalviu dažomi tik britų gamintojo 75 metų jubiliejui skirti ribotos serijos „Defender“ modeliai, o būtent tokiu automobiliu keliaus ir lietuvių pora. Ši versija taip pat išsiskiria gausia standartine įranga. Komplektacijoje yra 3D vaizdą aplink automobilį formuojančios kameros, efektyvūs LED žibintai ir sistema, leidžianti pagal įveikiamą paviršių pasirinkti važiavimo režimą.
 
Anot keliautojų, nors „1000 pasaulio stebuklų“ laidos pavadinimas – įpareigoja, reikėtų prisiminti, jog stebuklinga gali būti ne tik seno miesto architektūra ar gamtos kūriniai. Tokie patys svarbūs ir įdomūs neretai pasirodo tokiose ilgose kelionėse sutinkami neeiliniai žmonės. Kiekviename žemyne keliautojai turi pasižymėję daugiau nei šimtą vietų, kurias nori aplankyti, tačiau galutinis jų skaičius gali būti gerokai didesnis.
 
„Nebūtinai žiūrovams parodysime vaizdus iš visų taškų, kadangi atvykus į vietą kartais paaiškėja, kad ji nėra tokia jau įdomi, kaip dažnai kalbama. Kelionės metu visuomet atrandi naujų dalykų, kurių pats nebuvai pasižymėjęs ir neturėjai apie tai informacijos, bet sužinojai iš kitų keliautojų arba vietinių žmonių“, – dar vieno – atradimo stebuklo svarbą liudija A. Sutkus.
 
Sutalpina visus būtiniausius daiktus
 
Po pasaulį jau gerokai paklajojusiems Audriui ir Almai naujai išvykai ypatingai ruoštis nereikėjo. Netgi papildomų skiepų neprireikė, nes poros imunitetas pavojingiausioms ligoms dar bus ganėtinai tvirtas iki pat 2029 metų. Šiek tiek užtruko tik ruošdami kelionei iš „Land Rover“ atstovų gautą naująjį „Defender“. Didžiausi pakeitimai – norint sumontuoti papildomą įrangą, išimtos sėdynės, šviesų, langų ir dugno apsaugos, papildoma degalų filtravimo sistema.
 
„Nakvynę pavyksta rasti tikrai ne visada, todėl automobilis paruoštas taip, kad jame galėtume patogiai praleisti naktį. Ant stogo įrengta palapinė, o viduje – papildomos vandens talpos, karšto vandens ir dušo įranga, dujų balionai ir nedidelė mobili virtuvėlė. Ne kiekvieną kartą norėtųsi nakvoti lauke, tačiau atsarginį variantą turėti reikia. Apskritai, mes visuomet greta plano A turime B, o neretai – ir C“, – apie pasiruošimą kalba A. Sutkus.

 
Buitinė įranga, virtuvės rakandai, patalynė ir įvairios smulkmenos, be kurių neįmanoma apsieiti kelionėje, – Almos užduotis. Moteris pažymi, kad pakuojantis reikia kruopščiai apgalvoti, ką iš tiesų verta imti su savimi. Maisto taip pat pasiima tik tiek, kad užtektų pirmajai kelionės atkarpai. 
 
„Vežuosi tai, ko man tikrai prireiks kiekvieną dieną. Be to, keliaujant automobiliu viskas yra šiek tiek kitaip, nei pakuojantis lagaminus skrydžiui: daugelį daiktų galima patogiai susidėti iš anksto. Svarbiausia – išlaikyti tvarką, kad galėtum rasti norimą rakandą tarp daugybės smulkmenų“, – patarimais dalijasi A. Sutkuvienė.

Visureigio galimybės kelionėje pravers
 
„1000 pasaulio stebuklų“ laidos herojaus teigimu, „Land Rover Defender“ ir be pakeitimų yra pakankamai geras automobilis, su kuriuo galima ramiai leistis į ilgas keliones. Saugodamiesi nuo skvarbių, pliskinančių saulės spindulių, galinius stiklus aptraukė tamsesne plėvele ir pasirūpino papildoma įranga, apsaugančia nuo greito įsilaužimo į vidų. Taip pat visureigis buvo apautas vairavimui sudėtingomis sąlygomis labiau tinkančiomis padangomis.
 
„90 proc. maršruto vis tiek sudaro asfaltuoti bendrojo naudojimo keliai ir žvyrkeliai, todėl išoriškai mūsų „Defender“ menkai kuo skiriasi nuo bet kurio gatvėje važinėjančio to paties pavadinimo modelio. Priėjus arčiau galima pastebėti įvairiai dangai skirtas padangas, kurios yra atsparesnės smūgiams kretant per akmenis ar pražiopsojus duobę. Taip pat sumažinus slėgį nuo 1 iki 0,5 baro su jomis galima lengviau įveikti smėlingus ruožus“, – dėsto A. Sutkus. 
 
„Land Rover Defender“ modeliai su pneumatine pakaba gali įveikti iki 900 mm gylio brastą, o keliaujant tuo gali tekti pasinaudoti. Po ankstesnių savo apsilankymų šiame žemyne keliautojas prisimena atvejus, kai bekele tekdavo važiuoti ir ten, kur visai to nesitikėjo. Pavyzdžiui, Gvinėjos ir Dramblio Kaulo Kranto respublikų pasienio postus skyrė upė, kurios gylis siekė maždaug metrą.
 
„Ir niekas tavęs neklausia, ar tavo automobilis tam pritaikytas. Aišku, vietiniai tam būna pasiruošę – net ir eiliniame „Golf“ būtent tuo tikslu įrengtas aukštai iškeltas oro padavimo vamzdis. Mes tokias trumpas brastas įveiksime ir su standartiniu „Defender“. Žinoma, bus ir kitokių sunkiau išvažiuojamų vietų, tačiau mes tam esame pasirengę“, – apie visureigio pranašumus tokioje kelionėje pasakoja A. Sutkus. 

Žiūrovai pamėgo pasakojimo būdą
 
Apžvelgdami ankstesnius laidos „1000 pasaulio stebuklų“ sezonus, keliautojai net ir patys tiksliai negali įvardyti priežasčių, lėmusių neeilinę jų sėkmę televizijoje. Lietuvišką kelionių dokumentiką kūrusių žmonių buvo daug, bet tik nedaugelis dokumentinių kronikų žiūrovų susidomėjimu gali lygintis su projektu, kuris prasidėjo nuo Audriaus ir Almos iniciatyvos. Vienas iš galimų veiksnių – kuriant turinį praleistas laikas ir įdėtos pastangos, labai profesionali prodiuserinė įmonė, režisierius ir visa laidos kūrybinė grupė.
 
„Jeigu žmogus keliauja dvi ar tris savaites ir po to į eterį išleidžia dešimt epizodų, rezultatas yra vienoks. Norėdami parengti tokį pat kiekį laidų, mes užtrunkame bent jau pusmetį. Šiaip ir mūsų pirmas sezonas nebuvo itin sėkmingas, nes jame daugiausia buvo naudojama medžiaga, kuria planavome pasidalinti su draugais ir artimiausiais. Vėliau, įgiję patirties, viską fiksavome jau galvodami apie laidą“, – progresą iliustruoja A. Sutkus. 
 
Keliautojas priduria, kad žmonėms labai patrauklus ir buitinis formatas. Mėgėjiškomis kameromis ir dronu filmuoti vaizdai ne vienam žiūrovui sudaro įspūdį, kad laidos herojai yra artimesni jam. Drauge tai leidžia puoselėti svajones apie jų pačių ateityje planuojamas keliones.
 
„Mūsų laida galbūt išsiskiria tuo, kad dėl pasirinkto formato esame artimesni daugumai žiūrovų. Galima sakyti, jog dalindamiesi įspūdžiais tarsi persikeliame pas juos į namus. Svarbu ir tai, kad, neskaitant manęs ir Almos, ruošiant laidą už kadro darbuojasi dar beveik 10 žmonių, kurie viską apipavidalina ir tuo pat metu nešykšti patarimų, kaip pagerinti vieną ar kitą aspektą“, –  paaiškina A. Sutkus.
 


Land Rover modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini krosoveriai    EvoqueEvoque
  Krosoveriai  FreelanderFreelander  
   Discovery SportDiscovery Sport
  Dideli krosoveriai    Range Rover Velar
    Range Rover Sport
  Visureigiai Defender Defender
DiscoveryDiscoveryDiscoveryDiscoveryDiscovery
  Range Rover SportRange Rover Sport 
  Dideli visureigiai   Range RoverRange RoverRange Rover
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt