Markės
931 iš 1920
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Puikus bekelėje
  • Klasikinis ir kartu modernus interjeras
  • Pritaikomas įvairioms reikmėms
TRŪKUMAI
  • Ne toks įsimenantis dizainas kaip pirmtako
  • Aukšta kaina
"Jeigu artimiausi konkurentai tokie kaip naujasis Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G klasė ar Suzuki Jimny išlaikė būdingiausius dizaino bruožus, tai Defender priekiui labai trūksta stambių radiatoriaus grotelių ir apvalių žibintų, kurie ištisus dešimtmečius puošė klasikinius Defender modelius."
30 metų – beveik tiek reikėjo laukti kol gavome naują Defender. Tai Land Rover legenda ir ne tik – tai vienas įsimintiniausių automobilių britų automobilizmo istorijoje. Defender kūrėjai pasistengė, kad jo kampuotas siluetas niekur nedingtų, automobilio salone išlaikytos kai kurios jo pirmtakų stilistikos detalės - pavyzdžiui, šen bei ten matomi tvirtinimo varžtai ir plieniniai kėbulo struktūros elementai. Ir visgi nepasakytume, kad visureigis iškarto atpažįstamas kaip Defender modelis. Jeigu artimiausi konkurentai tokie kaip naujasis Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G klasė ar Suzuki Jimny išlaikė būdingiausius senųjų versijų dizaino bruožus, tai Defender priekiui labai trūksta stambių radiatoriaus grotelių ir apvalių žibintų, kurie ištisus dešimtmečius puošė klasikinius Defender modelius. Ištiesų kompanija praleido gerą progą išleisti naująjį Defender su kampuotu dizainu, nes būtent dabar toks stilius yra labai paklausus. Be to Land Rover neseniai pristatė visą eilę apvalainų, stilingų modelių (tame tarpe suapvalino ir legendinį Discovery), tad kitokios stilistikos modelis buvo kaip tik tikęs į šio gamintojo gamą. Yra gaminamos trumpos ir ilgos bazės versijos bei specializuotos modifikacijos. Visos jos turi panoraminį stogą su stogo kampuose įtaisytais langais, Land Rover būdingą stogo kuprelę ir į šoną atsiveriančias galines duris su pritaisytu atsarginiu ratu. Viduje automobilis sėkmingai derina kokybiškumą su tradicijomis. Čia mes randame priekinę panelę, kurioje galima sudėti įvairius daiktus arba už jos laikytis. Tačiau nepamiršti ir 21 amžiaus patogumai, tokie kaip infosistema valdoma per LCD ekraną. Pavarų svirtis atsidūrė priekinėje panelėje, o į atsilaisvinusią vietą centre įmontuota trečioji pirmosios eilės sėdynė. Naujojo visureigio prošvaisa gali būti nustatoma iki 291 mm, o pakabos geometrija tokia, kad priekinis (approach), centrinės dalies (breakover) ir galinės dalies (departure) kampai sudaro, atitinkamai, 38, 28 and 40 laipsnių. Defender gali įveikti 900 mm gylio brastą, o „Terrain Response 2“ sistemoje yra ir elektroninis brastos įveikimo pagalbininkas. Bekelės ir kelionių mėgėjams visureigis pasiūlys nuotoliniu būdu valdomą elektrinę gervę, palapinę ant stogo, pripučiamas stogines ir papildomo bagažo krepšius. Nereikia pamiršti, kad Defender gali vežti 300 kg svorio krovinį ant stogo, tempti 3500 kg svorio priekabą ir t.t.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Naujasis Wrangler ar Defender?



Naujasis G klasės Mercedes ar Defender?





2020-12-30

Antanas Juknevičius pataria, kaip atskirti tikrą visureigį nuo miesto krosoverio

Antanas Juknevičius pataria, kaip atskirti tikrą visureigį nuo miesto krosoverio
 
Šiuolaikinis visureigis neįsivaizduojamas be nuolatinės visų varomų ratų sistemos, palėtintos pavaros, aukštos prošvaisos ir pneumatinės pakabos. Taip teigia jau 12-ajam Dakaro raliui savo karjeroje besiruošiantis lenktynininkas Antanas Juknevičius. Jeigu bent vieno iš šių dalykų nėra, prastame kelyje savo automobiliu, anot jo, visada eisite į tam tikrus kompromisus.
 
Patyrusio visureigių specialisto teigimu, pats asmeniniame gyvenime vadovaujasi taisykle rinktis automobilius, kurie gali važiuoti visur. 
 
„Man patinka automobiliai, kuriuos net ilgai nestudijavęs galiu greitai prisijaukinti – tiek ant asfalto, tiek privažiavęs bekelę, kur kelių mygtukų paspaudimu pritaikau mašiną savo poreikiui ir važiuoju toliau nesukdamas galvos“, – sako A. Juknevičius. 
 
Paskutines dienas Lietuvoje prieš skrydį į Saudo Arabiją, kurioje sausio 3–15 dienomis vyks svarbiausias pasaulio bekelės sporto renginys, skaičiuojantis pilotas pataria galvojantiems apie tikrą visureigį nepainioti jo su dabar itin populiariais SUV modeliais ir atsirinkti grūdus nuo pelų.

Kas yra pilnavertis visureigis?
 
„Kas visureigį visų pirma daro visureigiu? Žinoma, tai visų varomų ratų sistema. Tikras visureigis negali būti varomas tik puse savo kojų arba tik kartais visomis, kai elektronika prijungia antrą ašį. Užtikrintumui svarbu, kad automobilio transmisija galėtų nuolat perduoti sukimo momentą kiekvienam ratui“, – teigia A. Juknevičius.
 
Atrasti tikrąsias visureigių galimybes kartu su „Land Rover School of Adventure“ padedantis specialistas pabrėžia, kad dėl to svarbu rinktis automobilį su nuolatine visų varomų ratų pavara – tai vienas iš pirmųjų akcentų, padedantis suprasti svarbią ribą tarp itin išpopuliarėjusių krosoverių ir tikrųjų visureigių.

 
„Bet tik dėl to dar netampa visaverčiu visureigiu, jis privalo turėti vadinamąją palėtintoją arba palėtintą pavarą. Tai – techniškai nepigus daiktas, kadangi jis yra papildoma transmisija, leidžianti rinktis, kada reikia nedidelio greičio, tačiau maksimalios galios, bet būtent todėl jo svarba visureigiui yra milžiniška“, – sako A. Juknevičius.
 
Palėtintos pavaros privalumus lenktynininkas siūlo įvertinti atkreipus dėmesį į žemės ūkio techniką, kai neįspūdingos galios varikliai traktoriams netrukdo įveikti sudėtingus dirvonus ir dar įsmeigus į juos gilius plūgus. 
 
Vairuotojo patogumui
 
A. Juknevičius prisimena, kaip palėtintą senesnių modelių pavarą tekdavo valdyti papildomomis rankenėlėmis. Šiuolaikiniuose aukšto pravažumo automobiliuose gerokai labiau pataikaujama vairuotojo komfortui, tad jai aktyvuoti pakanka vieno mygtuko paspaudimo. 
 
„Pavyzdžiui, pirmą kartą įsėdęs į atgaivintą legendinį „Land Rover Defender“ ir išvažiavęs į pirmąją bekelę aš tiesiog išjungiau visas elektronikos valdomas sistemas, įjungiau palėtintą pavarą, pakėliau pakabą į didžiausią aukštį ir viskas, visiems mano poreikiams visureigis paruoštas trimis mygtukų paspaudimais, nereikia daugiau papildomų nustatymų, svarbu tik tinkamai sureguliuota galva“, – šypsosi Dakaro vilkas.
 
Jo teigimu, nereikia apsigauti – šiuolaikinio visureigio elektronika yra vairuotojo draugas. Per sekundės dalį daugybę automobilio jutikliais fiksuojamų duomenų įvertinančios ir šimtus sprendimų priimančios kompiuterio smegenys gali tiksliai parinkti optimalų važiavimo sąlygoms algoritmą.
 
„O norintiems nostalgiškai pasijusti lyg archajiškuose visureigiuose svarbu galėti visas sistemas tiesiog atjungti“, – sako A. Juknevičius.
 
Modernių elektroninių sistemų „Defender“ yra ir daugiau – bekelėje praverčia speciali po varikliu sumontuota kamera, leidžianti matyti tai, kas dedasi po automobiliu. Ji itin pravarti ir mieste, pavyzdžiui, parkuojantis. Statant automobilį praverčia ir galimybė matyti keturių vaizdo kamerų suprojektuotą 360 laipsnių vaizdą aplink automobilį, o vidinį galinio vaizdo veidrodėlį galinti pakeisti ant stiklo sumontuota kamera yra nepamainoma visureigio bagažinę apkrovus daiktais ar gale sėdint aukštiems keleiviams.

Progresyviausia – pneumatinė pakaba
 
Prošvaisa – taip pat itin svarbus automobilių, kuriais norima važiuoti sudėtingesnėse vietovėse, kriterijus. A. Juknevičius sako, kad tai yra dar viena aiški raudona linija, atskirianti krosoverius nuo tikrų visureigių: dauguma SUV modelių žemiausios kėbulo dalies aukštis siekia iki 23 cm, o tikrųjų pravažumo galiūnų ties šia riba tik prasideda. 
 
Be kitų konstrukcinių ypatybių, prošvaisa yra vienas svarbiausių automobilio galimybių įveikti duobes, brastas bei užvažiuoti ant aukštų kliūčių ar nuvažiuoti nuo jų vertinimo kriterijų. 
 
„Nesvarbu, kokia įranga aprūpintas automobilis, bet žemas tiesiog dalies atkarpų niekaip nepravažiuos. Turi būti 25–30 cm pakabos aukštis su standartiniais ratais. Ir akivaizdu, kad nedaug mašinų yra tokio aukščio. Pavyzdžiui, „Land Rover Defender“ su pneumatine pakaba gali ją pakelti iki 28 cm, tai jau yra puiku“, – pažymi lenktynininkas. 
 
Gilindamasis į pakabas A. Juknevičius pabrėžia, kad automobilių technologijų raidos istorijoje visureigių gamintojai išmėgino nuo lingių iki įvairių konstrukcijų spyruoklinių pakabų, tačiau dabartinis progresyviausias variantas – pneumatinės pakabos.
 
„Šiuo metu tiesiog nėra geresnio varianto. Pneumatinės pakabos gerokai komfortiškesnės, leidžia automobiliui daug tiksliau prisitaikyti prie kelio, iš esmės net keičia jo charakterį, kaip jau minėto „Defender“ atveju, kurį anksčiau visi prisiminė kaip itin patikimą ir pravažią, tačiau spartietišką transporto priemonę, o dabar, be patikimumo ir pravažumo, jis dar ir tapo komfortabiliu, šiuolaikišku automobiliu“, – sako A. Juknevičius.
 
Svarbu ir tai, kad šiuolaikinis visureigis gali turėti naujausių saugos ir vairavimo pagalbos sistemų ar interjero komforto paketų. Dakaro legendos teigimu, tai ne tik palengvina kasdienį gyvenimą prie vairo, tačiau ir sprendžia dilemą, leidžiančią taupyti pinigus.
 
„Pilnaverčio visureigio, ne tik galinčio įrodyti savo privalumus bekelėje, bet ir šiuolaikiško, komfortiško tiek valdant mieste, tiek važiuojant ilgose kelionėse, pakanka visoms gyvenimo situacijoms, nereikia turėti atskirų automobilių į mišką ir teatrą“, – pažymi A. Juknevičius.
 


Land Rover modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini krosoveriai    EvoqueEvoque
  Krosoveriai  FreelanderFreelander  
   Discovery SportDiscovery Sport
  Dideli krosoveriai    Range Rover Velar
    Range Rover Sport
  Visureigiai Defender Defender
DiscoveryDiscoveryDiscoveryDiscoveryDiscovery
  Range Rover SportRange Rover Sport 
  Dideli visureigiai   Range RoverRange RoverRange Rover
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt