Markės
763 iš 1919
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Gražus dizainas
  • Erdvus salonas
  • Kokybiškai pagamintas
TRŪKUMAI
  • Mažas nuvažiuojamas atstumas
  • Maža bagažinė
  • Nekomfortiškas kaip kiti konkurentai
"Pamirškite seną “plastikinį” Hyundai interjerų įvaizdį - dabar Volkswagen modeliams reikia pasitemti iki šio korėjiečio lygio"
Fantastiško stiliaus elektromobilis! Paskutiniu metu pietų Korėjos gamintojai Hyundai ir Kia krauna visiems konkurentams – ne tik užmigusiems japonams, bet ir snobiškiems europiečiams. Šios dvi kompanijos atrodo atsinaujinusios, dinamiškos ir pilnos idėjų kaip niekada – vieną po kito leidžia naujus modelius teisingam sektoriui ir su teisingu dizainu bei technologijomis. Elektromobilius jie kuria jau beveik dešimtmetį, o paskutinieji modeliai tokie kaip Kia EV6, Kia Sportage arba Hyundai Tucson atrodo išties įdomiai. Ir jeigu Kia EV6 atrodo tiesiog įdomiai, tai jo Hyundiškas analogas Hyundai Ioniq 5 atrodo pritrenkiančiai stilingas. Jeigu Honda e elektomobilio koncepcinis modelis buvo išties puikus, tai serijinis modelis neteko savo žavesio. O štai Hyundai Ioniq 5 serijinė versija išlaikė visus gražiausius bruožus, kurie mus pakerėjo koncepciniame modelyje. Automobilis ne tik išlaikė kampuotą stilistiką, tas pačias sportiškas proporcijas, gražius priekinius bei galinius LED žibintus ir įleistas durų rankenėles, tačiau gamintojas neatsisake netgi profiliuotų šoninių durelių formos – tokios dizaino savybės paprastai pasilieka koncepciniuose modeliuose. Tiesa, jei jums patinka Hyundai Ioniq 5 stilius, atkreipkite dėmesį į naujuosius Opel Mokka ir Opel Astra automobilius. Viduje Hyundai Ioniq 5 pasitinka keleivius puikiu horizontaliai ištęstu prietaisų skydelio stiliumi, kurį galima pavadinti minimalistiniu. Ištęsto dizaino idėją atkartoja ir dviejų stipinų vairas. Prietaisų skydelį sudaro du 12 colių ekranai – vienas skirtas vairuotojui svarbiai informacijai, o antras pramogoms bei nustatymams. Ioniq 5 taip pat turi pavarų perjungiklį, sumontuotą ant svirties už vairo, taip pat projektuojamą ant stiklo ekraną su papildytos realybės palaikymu. Kiek apvalainos LCD ekrano, prietaisų skydelio, mygtukų, durų rankenėlių ir vairo centrinės dalies formos kontrastuoja su griežtų formų eksterjero dizainu, tačiau atrodo patraukliai ir suteikia išbaigtumo pojūtį. Be to naudojamos medžiagos yra išties geros kokybės. Pamirškite seną “plastikinį” Hyundai interjerų įvaizdį - dabar Volkswagen modeliams reikia pasitemti iki šio korėjiečio lygio. Po navigacijos ekranu įrengtas šildymo, vėdinimo įrangos ir oro kondicionieriaus valdymas derina fizinius mygtukus su jutikliniais. Žinoma galėtų būti daugiau fizinių ir mažiau jutiklinių dalykų - bet tai duoklė madai. Automobilio bagažinės talpa siekia 527 litrus – hečbekui tai yra išties daug. Mes sakome hečbekui, nes pavadinti krosoveriu šio automobilio niekaip nedrįstume. Nulenkus galines sėdynes, bagažinės talpą galima padidinti iki 1587 litrų. Kelyje su Ioniq 5 susigyventi nesunku – matomumas visomis kryptimis geras, vairo mechanizmas neitin aštrus, bet užtektinai tikslus. Tiesa pakaba yra kiek kietoka – kaltė tenka ir milžiniškiems 19 ar 20 colių ratlankiams. Hyundai Ioniq 5 gali būti komplektuojamas su stogo saulės elementais, kurie perduoda elektros energiją į akumuliatorių bateriją. Naujasis elektromobilis parduodamas su su 58 kWh arba 72,6 kWh talpos baterijomis ir dviem elektros variklių konfigūracijomis. Galima rinktis versiją su varikliu tik gale arba varikliais ir priekyje ir gale. Galingesnis variantas turi 155 kW ir 350 Nm variklį gale, bei 70 kW ir 255 Nm galios variklį priekyje ir yra varomas visais keturiais ratais. Su viena įkrova Ioniq 5 gali nuvažiuoti iki 470-480 km, o nuo 10 iki 80 procentų galima įkrauti vos per 18 minučių. Skubantiems užteks 5 minučių, kad būtų įkrauta energijos užtenkančios 100 km atstumui!
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Hyundai IONIQ 5 2022 metais buvo išrinktas Pasaulio „Metų Automobiliu“, „Metų elektromobiliu“ ir „Metų automobilio dizainu“

2021-08-25

„IONIQ 5“ jau Lietuvoje – didelis žingsnis į priekį elektromobilių rinkoje

„IONIQ 5“ jau Lietuvoje – didelis žingsnis į priekį elektromobilių rinkoje
Į pardavimo salonus Lietuvoje atvyko ilgai lauktas ir plačiai užsienio žiniasklaidoje apkalbėtas elektromobilis „IONIQ 5“. Didelio pasisekimo susilaukusi ankstesnė „Hyundai Ioniq“ karta savo įpėdiniui atidavė tik pavadinimą ir sukauptas žinias – savo išvaizda naujasis modelis visiškai kitoks ne tik nuo savo pirmtako, bet išsiskiria ir tarp visų kitų automobilių rinkoje. Tiesa, išsiskiria šis automobilis ne tik išvaizda – technologinės naujovės, sumontuotos čia, turėtų pradžiuginti net elektromobilių skeptikus.

Taikosi tapti segmento lyderiu
 
Hečbeko formas išlaikęs, bet išaugęs iki SUV dydžio, šis modelis konkuruoja su tokiais elektromobiliais kaip „Volkswagen ID4“ ar „Tesla Model 3“. Naujasis „IONIQ 5“ siūlomas su 73 kWh talpos baterija bei dviem skirtingo galingumo motorais: galima rinktis 217 arba 305 AG turinčias versijas. Silpnesnė versija varoma galiniais, galingesnė – visais keturiais ratais. 305 arklio galias turinti versija iki 100 km/val gali įsibėgėti per 5,2 sekundės, o išmani keturių varančiųjų ratų sistema „HTRAC“ leidžia važiuoti ten, kur baigiasi kelias.
 
„IONIQ 5“ taip pat pasižymi ir vienomis geriausių rinkoje įkrovos bei nuvažiuojamo atstumo charakteristikomis. 800 voltų technologija leidžia itin greito krovimo stotelėse (220-350 kW) per 5 minutes įkrauti elektros net 111 kilometrų kelionei, o įkrauti bateriją nuo 10 iki 80 procentų užtruks maždaug 18 minučių. Kraunant 50 kW galingumo stotelėse per 5 minutes galima pasipildyti elektros rezervą 28 kilometrams, o nuo 10 iki 80 procentų įkrauti vos per valandą. Viena įkrova mišriu režimu „IONIQ 5“ leis nuvažiuoti 481 kilometrą, o važinėjant vien mieste – net iki 686 kilometrų. „Tesla Model 3“ viena įkrova nuvažiuoja kiek mažiau nei 500 km, o didžiausią nuvažiuojamą atstumą turinti „Volkswagen ID4“ versija – iki 520 kilometrų. Tiesa, pastarasis modelis neturi itin greito įkrovimo galimybės. 
 
Modernusis „Hyundai“ elektromobilis išsiskiria ir dar viena, kituose modeliuose nesutinkama funkcija – galimybe įkrauti kitus elektros prietaisus ar net elektromobilius naudojant „Vehicle-to-load“ technologiją. Ši sistema gali tiekti net iki 3,6 kW galios ir naudojant įprastą rozetės kištuką galima įkrauti nuo fotoaparatų ar elektrinių paspirtukų iki kempingo įrangos. Viena rozetė sumontuota automobilio salone, kita, naudojant keitiklį, gali būti prijungta prie išorinio įkrovimo lizdo.

Ekologiški sprendimai ir didelė erdvė viduje
 
Naujasis korėjiečių gamintojo elektromobilis pagamintas ant specialiai elektrinėms transporto priemonėms sukurtos E-GMP platformos. Ši speciali platforma leidžia greičiau įkrauti, padidinti važiavimo atstumą, mėgautis didesne erdve viduje ir geresniu valdymu. Akumuliatoriaus padėtis ratų bazėje užtikrina idealų svorio paskirstymą tarp priekio ir galo ir žemą svorio centrą, kad būtų pagerintas valdymas.
 
Tiek priekyje, tiek gale sėdintys turės užtektinai vietos, nepriklausomai nuo ūgio, o atsilenkiančios sėdynės leidžia net ir patogiai išsitiesti poilsiui. Šeimos kelionėms puikiai pritaikytas elektromobilis pasižymi ir didele bagažinės talpa – 527 litrų erdvė gali būti praplečiama iki beveik 1600 litrų atlenkiant galines sėdynes. Maži daiktai gali būti laikomi ir po priekiniu gaubtu esančioje 57 litrų papildomoje bagažinėje.
 
„IONIQ 5“ plačiai naudojamos aplinkai nekenksmingos medžiagos, tokios kaip ekologiškai apdorota oda ir perdirbti siūlai. Pavyzdžiui, iš cukranendrių išgaunamos žaliavos naudojamos lubų dangai, kilimų ir sėdynių užvalkalams. Naujoviškas natūralių medžiagų naudojimas yra dar vienas indėlis į tvarumą automobilių gamybos procesuose, o tai yra dar vienas žingsnis siekiant kurti kuo mažiau nuo naftos produktų priklausomus automobilius. Kiekviename modelyje yra panaudota 730 g cukranendrių ir sumaišytų kukurūzų, 294 g vilnos, 200 g sėmenų aliejaus ir iki 32 perdirbtų PET butelių.
 
Išsiskiriantis iš minios
 
Bene labiausiai pastebima šio automobilio naujovė – išorės dizainas. „Hyundai“ dizaineriai kartu su inžinieriais nepabijojo nestandartinių sprendimų ir pasauliui pristatė dar nematytų linijų modelį, kurio dizainas sukurtas pasisėmus įkvėpimo iš anksčiau pristatyto „Concept 45 EV“ koncepcinio modelio. Simetriškų linijų ir minimalistinio dizaino kėbulą papildo šimtai atskirų LED pikselių, sukuriančių futuristinio stiliaus priekinius ir galinius žibintus.
 
Tiesa, toks dizainas buvo kurtas ne atsitiktinai, o daugelis sprendimų čia padeda siekti didesnio efektyvumo. Į priekinį buferį integruota aktyvi oro sklendė pagerina energijos vartojimo efektyvumą kai yra uždaryta, o prireikus daugiau aušinimo sklendė atsidaro. Įleistos durų rankenėlės taip pat pasitarnauja tiek automobilio dizainui, tiek siekiant geresnės aerodinamikos.
 
Papildomai galima užsisakyti ir saulės energijos stogą, kuris kaupia energiją ir perduoda ją į akumuliatorių. Tai neleidžia 12 V akumuliatoriui išsekti, o įkraunant aukštos įtampos akumuliatorių prailginamas važiavimo atstumas. Akumuliatoriaus įkrovą ir stogo saulės energijos srautą galima patikrinti realiu laiku integruotame ekrane salone.
 
„IONIQ 5“ kaina prasideda nuo 49.990 eurų, o valstybės parama naujam elektromobiliui siekia net 5000 eurų. Išbandyti šį modelį galima „Fakto Auto“ salone Vilniuje, Laisvės pr. 3A.
 


Hyundai modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini   i10i10i10
  Maži  AccentAccentAccent  
  Getzi20i20i20
  Kompaktiniai   ElantraElantraElantraElantraElantra
  i30i30i30
   Ioniq 
  Vidutiniai  SonataSonatai40  
    Ioniq 6
  Dideli   GrandeurGrandeurGrandeur 
  Reprezentaciniai   GenesisGenesis 
  Equus  
  Kupė  CoupeCoupeCoupe  Veloster  
  Genesis Coupe  
   Veloster 
  Mini krosoveriai    KonaKona
    Bayon
  Krosoveriai   Tucsonix35TucsonTucson
    Ioniq 5
  Dideli krosoveriai   Santa FeSanta FeSanta FeSanta FeSanta Fe
  Visureigiai   Terracan   
  ix55  
  Mini vienatūriai   Matrixix20  
  Vienatūriai  Trajet   
  Dideli vienatūriai  H-1H-1 
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt