Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2013-09-13
„Lexus IS“ – istorija tęsiasi

„Lexus IS“ – istorija tęsiasi
Ankstesnės kartos „Lexus IS" modelis buvo geras, tačiau laikas bėga, technologijos tobulėja ir kai kuriuos gerus dalykus tenka keisti dar geresniais. Ypač kai kalbama apie Premium segmento atstovus. Tad šiandien rinkai siūloma nauja „Lexus IS" karta. Nuo ankstesnio modelio naujasis, visų pirma, skiriasi išvaizda. Ji - drąsi, tad galima spėti, kad abejingų „IS" neliks. Vieni jį iškart pamils, kiti pradės nemėgti. Bet kokiu atveju, kaip teko įsitikinti porą dienų riedant Lietuvos miestų ir miestelių keliais, dėmesį naujasis „IS' iškart patraukia. Temstant išryškėja strėlių antgalių formos priekiniai žibintai, užsidega artimosios šviesos, pabrėždamos masyvų, griežtų linijų automobilio priekį. Bendrą vaizdą puikiai papildo išpūstos ratų arkos, išraiškinga slenksčių linija ir viską užbaigia savitos formos užpakalinių šviesų žibintai. Skirtingai nuo „IS 250" modelio, hibridinio „IS 300" išmetimo vamzdis paslėptas po užpakaliniu bamperiu, tuo tarsi simboliškai parodydamas, kad tai - ekologiškas automobilis.

Lyginant su ankstesniu modeliu, naujasis „IS" tapo 80 mm ilgesnis, 70 mm paaugo ratų bazė, tad vietos salone, kurios ir šiaip netrūko, dar padaugėjo.

Vidus priminė kitus matytus „Lexus" modelius, tačiau naujovių yra tiek interjere, tiek ir technologijose. Tarkim variklio užvedimo mygtukas dabar iškeltas gerokai aukščiau ir jo nebeužstoja vairas. Iš pradžių tai pasirodė keistoka, bet vėliau supratau, kad taip gerokai patogiau.

Kairėje priekinio panelio pusėje tarp gerai pažįstamų mygtukų, galima pastebėti naują ratuką su užrašu „ASC". Tai - variklio garso generatorius, leidžiantis „IS" modelyje pasijusti kaip tikrame sportiniame automobilyje.

Tereikia važiavimo režimą perjungti į „Sport", spustelti akceleratorių ir automobilis užriaumos kaip sportinis bolidas. Dar aiškiau riaumojamas girdimas, kai pavaros perjungiamos savarankiškai.

Beje, reikia pagirti „Lexus" inžinierius - įjungus mechaninį pavarų perjungimą automobilio kompiuteris neskuba kištis į pavarų dėžės darbą ir leidžia vairuotojui pačiam pajusti, kada būtina jungti aukštesnę ar žemesnę pavarą.

Dar viena naujovė - sensoriniai temperatūros reguliavimo „stulpeliai". Pasirodo, metalinės blizgančios juostelės klimato kontrolės sistemoje pakeitė įprastus ratukus ar mygtukus. Dabar braukiant per jas kad ir pirštinėta ranka, temperatūra kinta. Jeigu nepatinka tokios naujovės, temperatūrą galima reguliuoti spaudžiant mėlyną arba raudoną rodyklytes.

„Lexus" automobilio kompiuteris jau senokai valdomas specialia „pelyte". Deja, ankstesniuose modeliuose ji, dažnokai, būdavo per jautri net ir nustačius žemiausią jautrumą. „IS" šios problemos nebeliko. Kompiuteris ir toliau valdomas „pelyte", tačiau ji nebėra tokia jautri, kursorius nebelaksto po visą ekranėlį, pasikeitė ir paties ekranėlio išvaizda. Asmeniškai man dabartinė išvaizda malonesnė ir priimtinesnė.

Kadaise apie internetą automobilyje buvo galima tik svajoti. Šiandien tai tapo realybe - naujasis „IS" modelis turi integruotą „Wi Fi" sistemą, tad sustojus ten, kur pasiekiamas belaidis internetas, galima prie jo jungtis ir naršyti automobilyje taip pat sėkmingai, kaip ir sėdint namie ar biure. Sumontavus papildomą modulį, automobiliniu internetu galės naudotis visi jame sėdintys žmonės. Ateitis jau čia...

Vienintelis dalykas, kurio taip ir nesupratau, tai - vidutinės kuro sąnaudos. Prietaisų skydelio centre esantis ekranėlis rodė kuro sąnaudas „po užpylimo", borto kompiuteris pateikė vidutines kuro sąnaudas, tačiau nuo rodomų mažajame ekranėlyje jos skyrėsi net 1,2 l.

Turint laisvo laiko galima pasikabinėti ir prie kai kurių detalių. Tarkim, kai kurių salono elementų plastikas galėtų būti minkštesnis, o multimedinis ekranėlis - kiek didesnis, kad užimtų visą jam paskirtą nišą. Tačiau tai - daugiau bandymas prie ko nors prisikabinti, negu tai, ką būtų galima pavadinti trūkumu. Juolab, kad visas salonas blizga subtilia prabanga, apdailos medžiagos - puikios, garso sistema - „Mark Levinson"...

Sėdynės - minkštos ir patogios. Priekinės, tradiciškai, ne tik šildomos, bet ir vėdinamos. Kojoms vietos užtenka visiems, bet sėdintiems gale gali pritrūkti vietos galvoms. Už dailią automobilio išvaizdą, kaip kad ne kartą jau yra buvę, sumokėta užpakalinių sėdynių keleivių patogumu.

Ankstesniuose hibridiniuose modeliuose akumuliatoriai buvo montuojami tarp bagažinės ir užpakalinių sėdynių nugarėlių, todėl smarkiai sumažėdavo naudingas bagažinės tūris. „IS" ši problema išspręsta - akumuliatoriai saugiai sudėti po užpakalinėmis sėdynėmis, bagažinė atgavo prarastą erdvę, kurią dabar galima net padidinti nulenkus antros eilės sėdynių nugarėles.

Naujasis „Lexus IS" siūlomas dviejų variantų: „IS 250" su benzininiu V6 tipo atmosferiniu 208 AG varikliu arba „IS 300h" su 2,5 l 180 AG benzininiu varikliu ir elektriniu motoriuku. Pastarojoje versijoje užpakalinius ratus priverčia suktis variatorius. Tai - pirmasis „IS" modelis su hibridiniu prievadu.

Su pačiu hibridiniu „IS 300" modeliu „Lexus" sieja dideles viltis, nes mūsų tautiečiai, dažniausiai, perka būtent hibridinius modelius. Ir tai suprantama, nes vidutinės kuro sąnaudos porą dienų praleidus prie „IS 300" vairo siekė tik 6,5 l/100 km. Benzininio „IS 250" modelio, kurį, tikiuosi irgi galėsiu išbandyti, sąnaudos bus gerokai didesnės.

Hibridinė įranga prideda automobiliui daugiau negu 150 kg, kurie pasijaučia posūkiuose, tačiau, paprastai, „Lexus" automobiliai perkami ne lankstymui, o ramiam, oriam važiavimui, tad šiuo atveju tai kaip ir nesvarbu.

„IS" modelis turi tris važiavimo režimus - ekonomišką, įprastą ir sportinį. Su pirmaisiais dviem viskas kaip ir aišku - nori važiuoti toli ir pigiai, važiuok taupiai, o štai sportinis režimas mane kiek nuvylė. Prietaisų skydelis iš melsvo tapo raudonas, atsirado tachometras, pasunkėjo vairas, tačiau automobilis netapo staigesnis ar veržlesnis. Nors staigiai paspaudus akceleratorių apsukos pakildavo iškart, greitis didėjo gerokai lėčiau. Negaliu sakyt, kad „IS 300" - lėtas automobilis, tačiau įjungus „Sport" režimą man norėjosi, kad jis būtų dar greitesnis.

Palikta ir galimybė pačiam perjunginėti pavaras. Patiko tai, kad kompiuteris neskuba kištis į šį procesą ir vairuotojas turi didelę veiksmų laisvę; pavara į aukštesnę ar žemesnę bus perjungta tik apsukoms pasiekus kritinę ribą.

Stabdo automobilis taip pat, kaip ir važiuoja, patikimai ir nuspėjamai. Kelyje sedanas klusnus, tvirtai laikosi numatytos trajektorijos, puikiai klauso vairo, tačiau, kaip minėjau, noro lakstyti ar kažką įrodinėt kitiems eismo dalyviams, vis tiek nekyla.

Naujuosius „Lexus IS", tikėtina, pirks tie, kam reikia kompromiso tarp patogumo ir sportiškumo. Automobilis puikiai tiks tiek kasdieniam važinėjimui, tiek savaitgalio išvykoms. Patogus, ganėtinai erdvus, ekonomiškas, kokybiškas, modernus. Pats tas, ko reikia tai sau galinčiam leisti vairuotojui.

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Lexus IS
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt