Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2010-10-20
Elektromobiliai – vis dar utopinė idėja?
Kol politikai dar tik kalba apie gražias šalies perspektyvas pasaulio elektromobilių rinkoje, entuziastai imasi iniciatyvos – vilnietis Mindaugas Milašauskas antradienį, spalio 19 d., užregistravo pirmą elektromobilį Lietuvoje. Iš įprasto vidaus degimo į elektra varomą variklį M.Milašauskas savo automobilį perdarė padedamas draugų. Ir jis toks – ne vienas. Tuo įsitikinti galėsite apsilankę šį savaitgalį Rotušės aikštėje vyksiančiame žaliojo transporto šventėje „Vilnius CO2 Green Drive“. Jau šį šeštadienį, spalio 23 d., sostinėje vyks įspūdingas elektromobilių iš Lietuvos ir viso pasaulio žaliasis paradas „Vilnius CO2 Green Drive”, kurio globėja šiemet tapo Susisiekimo ministerija. Kartu atkeliaus menininkų dirbtuvės vaikams, sezoninio maisto virtuvė bei ekologiško dizaino vagonėlis. Rotušės aikštėje taip pat įsikurs „EcoDrive“ akademija ir įspūdingų radijo bangomis valdomų mašinų trasa. Vakarop Maironio gatvėje renginį vainikuos kvapą gniaužiančios lenktynės, kuriose ir paaiškės kas greitesnis – elektromobilis ar įprastais degalais varoma mašina.
„Tokio elektromobilių renginio lietuviai dar nematė. Renginį Lietuvoje organizuoja Šiaurės ministrų tarybos biuras Lietuvoje, bendradarbiaudamas su Danijos kultūros institutu, Europos Komisijos atstovybe Lietuvoje ir Vilniaus miesto savivaldybe. Projektą įgyvendina „Oval. Not Round“. Renginio metu specialus paradas pajudės Vilniaus gatvėmis iš anksto numatytu maršrutu. Į šį maršrutą pažvelgę iš viršaus, išvysime užrašą CO2, simbolizuojantį problemą, kurią turime spręsti visi kartu. Prie renginio prisidėti ir pradėti ekologinę kampaniją „Rinkis transportą be CO2“ nusprendė ir „Vilnius troleibusai“. Dalis miesto troleibusų jau pasidabino šūkiais, raginančiais susimąstyti ir bent kartis iš savo automobilio persėsti į elektra varomą troleibusą. Siekiant šalyje sumažinti CO2 emisijas Vilniuje, penktadienį spalio 22 d. organizatoriai inicijuoja ir tarptautinės diskusijas. Vilniaus savivaldybėje vyksiančioje konferencijoje bus badoma atsakyti, kada elektra varomos bei kitos gamtą tausojančios transporto priemonės Lietuvoje taps ne tik populiaresnės, bet ir priimtinesnės. Savo patirtimi dalinsis kaimyninių ir Skandinavijos šalių atstovai. Šią vasarą įsikūrusios Lietuvos elektromobilių asociacijos direktorius Vaidotas Lašas sako, kad šalyje elektromobilių poreikis augtų, jei tam būtų pritaikyta infrastruktūra. Deja, šiuo metu elektromobilių idėjos gimsta entuziastų garažuose, o ne politikų strategijose. Danijoje jau kuris laikas veikia nemokamos krovimo stotelės, o Kopenhagos centre elektromobilių savininkai savo mašinas stovėjimo aikštelėse gali palikti nemokamai. Tarptautinių organizacijų atliktuose tyrimuose, kai buvo tiriamas 30 Europos miestų sostinių oro užterštumas ir nustatyta, kad švariausiu oru Europoje kvėpuoja vilniečiai. Deja, mūsų sostinė ypač prastai buvo įvertinta CO2 emisijos kategorijoje, kurioje užėmė vos 23 vietą. „Vilnius CO2 Green Drive“ ragina keistis jau šiandien. |
Susiję straipsniai
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas