Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-05-11
Elektromobilių lenktynės įrodė, kad elektra varomos mašinos – praktiškos


Elektra varomų automobilių lenktynės pirmą gegužės savaitgalį Lietuvoje vyko trečius metus iš eilės. Jose ekipažai varžėsi, kas greičiau įveiks kelią nuo Vilniaus iki Palangos – tradicinį lietuvišką vasaros maršrutą. Jeigu pirmųjų lenktynių metu 2015-aisiais geriausias rezultatas buvo beveik penkios su puse valandos, 2016-aisiais pavyko pasistūmėti iki mažiau nei 5 valandų, tai 2017-aisiais greičiausio ekipažo rezultatas buvo vos didesnis nei 4 valandos.

„Fakto autocentro-15min“ komanda per 4 valandas 5 minutes elektra varomu automobiliu „Hyundai Ioniq“ nuvyko nuo Vilniaus miesto savivaldybės iki Palangos miesto savivaldybės. Remiantis „Google Maps“, tai – 331 km, tačiau ekipažas nuvažiavo dar daugiau – jis stojo įkrauti baterijų Vievyje bei Kryžkalnyje, kur papildomai susuko dar vieną ar du kilometrus. 

Baterijų krovimo šiuolaikiniu elektromobiliu išvengti tokioje kelionėje dar neįmanoma: nors gamintojas teigia, kad „Hyundai Ioniq“ gali įveikti 280 km, tai įmanoma tik važiuojant itin lėtai, o automagistralėje kelionė mažesniu nei 70 km/val. greičiu būtų pavojinga. Realus įveikiamas atstumas, anot ekspertų, yra apie du trečdaliai to, kurį deklaruoja gamintojas.

Tačiau visa esmė yra kitur. 4 val. 5 min. yra laikas, kurį kelionei iš Vilniaus į Palangą užtrunka dyzeliniu automobiliu keliaujanti šeima. „Google Maps“ skaičiuoja, kad darbo dieną tokia kelionė, važiuojant didžiausiu leistinu greičiu ir nei karto nesustojant, truktų 3 val. 22 minutes. Atimkime „Hyundai Ioniq“ sugaištą laiką kraunant baterijas ir gausime... 3 val. 20 minučių. Praktiškai identišką laiką. Tai reiškia, kad visą kelią elektromobilio ekipažas galėjo važiuoti didžiausiu leistinu greičiu.

Tai – rimtas žingsnis elektromobilių praktiškumo link. Nesustojus nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą nėra paprasta daugeliui žmonių – trijų valandų buvimas mažoje patalpoje sėdint vienoje pozicijoje yra varginantis užsiėmimas. O jeigu automobilyje yra vaikų, apie kelionę be sustojimo turbūt galima tik pasvajoti. Kiek laiko trunka stabtelėjimas degalinėje išgerti kavos ar ko užkąsti? Apie 20-30 minučių: tiek pat, kiek ir elektromobilio baterijos įkrovimas. O tai reiškia, kad elektromobiliu iš sostinės į Palangą nuvažiuoti galima taip pat komfortiškai, kaip ir bet kokiu kitu automobiliu.

Žinoma, yra keli „bet“. Pirmas – tai įmanoma tik vairuojant „Tesla“, „Hyundai Ioniq“ arba „Volkswagen e-Golf“ (šiuo automobiliu važiavęs ekipažas užtruko 4 val. 7 min.). 

Antras „bet“ – tie nauji elektromobiliai yra labai brangūs. Jeigu „Hyundai“ ar „Volkswagen“ kainuoja apie 35 tūkst. eurų, tai „Tesla“ kaina gali pasiekti ir 100 tūkstančių. Kol nesusiformuos padori antrinė elektromobilių rinka, tol jie Lietuvoje dėl kainos vargu ar taps populiarūs. Šiuo metu Autogidas.lt skelbimų portale parduodamų naudotų elektromobilių skaičius nesiekia nei dešimties – tai geriausiai įrodo faktą, kad žmonėms reikia daugiau laiko patikėti galimybe naudoti tokią transporto priemonę.

Yra ir trečias „bet“, tik jau teigiamas. Šiais metais „Hyundai Ioniq“ užfiksavo 4 val. 5 min. laiką, tačiau jau kitąmet elektromobilių lenktynių rezultatas gali būti 3 val. 22 min. – toks, kokį prognozuoja „Google Maps“. Žadama, kad greitu metu bus pristatytas „KIA Niro“, gamintojo duomenimis galėsiantis įveikti 400 km. „Jaguar I-Pace“ pasieks 500 km ridą viena įkrova, o naujos kartos „Nissan LEAF“ greičiausiai irgi bus tarp lyderių.

Be to, daug gerų elektromobilių Lietuvoje nauji yra neparduodami – tie patys „Tesla“, „Opel Ampera-E“, „Renaut ZOE“ ir kiti modeliai, jau šiandien galintys įveikti daugiau nei 400 km „ant popieriaus“. O realybėje – apie 300 km.
 
Daugiau apie šį automobilį:
Tesla Model 3, 2018 - dabar
autogidas.lt
Susiję straipsniai
„Iš jo išspaudžiau viską kas tik įmanoma“: Tesla Model 3 savininko a  
Ar rekordinis pasiekimas sustabdys augančius nuostolius? Tokių gerų   
Nepasipriešino nei „Volkswagen“, nei „Ford“ – „Tesla“ Nyderlanduose   
„Tesla“darbuotojai prisipažino: naudojame izoliacinę juostą norėdami  
„Tesla“ sumušė rekordą – tokių rezultatų nesitikėjo net Volstryto fi  
Tesla greitai turės elektromobilį, kuris vienu įkrovimu nuvažiuos 64  
„Panasonic“ jau dabar mato, kad „Tesla Model Y“ gamyba sukels rimtų   
Musko pažadas dėl „Model 3“ kainos tampa realybe  
„Tesla Model 3“ siūlomas su aerodinamiškais ratų gaubtais - kodėl ji  
Su kokiais defektais pas pirkėjus atkeliauja „Tesla Model 3“? Vienas  
Dar tik pirmas šaltukas, o jau prasidėjo – „Tesla Model 3“ savininka  
Kada „Model 3“ kainuos pažadėtus 35000 JAV dolerių? Naujausias E.Mus  
„BMW“ pirmą kartą oficialiai pripažino, kad „pradeda gauti į kaulus“  
Visos problemos išspręstos, o automobilių paklausa - tiesiog žvėrišk  
Elonas buvo teisus dėl Tesla Model 3 Performance - elektromobilis d  
Volstryto ekspertai išardė „Tesla Model 3“ - elektromobilis nustebin  
„Model 3“ atkeliauja tiesiai iš gamyklos ir kartais jį pristato Musk  
Keistenybės už Tesla Model 3 gamybos linijų - E.Muskas nurodė nutrau  
Vokiečių inžinieriai išardė „Tesla Model 3“ - jų tyrimas parodė, kad  
Elonas Muskas ir vėl miega „Tesla“ gamykloje - ar šios problemos kad  
„Model 3“ kokybės ir saugumo problemos: Muskas rizikuoja, bet neturi  
Kuo iš esmės skiriasi „Model S“ ir „Model 3“? Vienas netikėtas skirt  
Elonas Muskas: „Ačiū, kad sustabdėte mane nuo buvimo kvailiu“  
Iš „Tesla Model 3“ laukiama dramatiškų pokyčių ir tai bloga naujiena  
Įperkamas „Tesla Model 3“ jau važinėja gatvėmis ir atrodo tikrai nep  
Tesla Motors įkaitino ličio rinką  
„Tesla“ pateikė daugiau užuominų apie „Model 3“  
VIDEO
Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt