Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2014-06-04
„Volkswagen Jetta“ (2005–2010)

„Volkswagen Jetta“ (2005–2010)
Aptariamas modelis debiutavo 2005 m. sausį Los Andželo automobilių parodoje. Iš esmės tai - sedano kėbulą gavęs „VW Golf", nes visi agregatai ir važiuoklė pasiskolinta iš legendinio modelio. Antrinėje rinkoje galima rasti ir sedanų, ir universalų, tačiau pastarieji gerokai retesni. Automobilis nėra pigus, bet populiarus dėl puikios surinkimo kokybės, patrauklios išvaizdos ir ištaigos.

Kita klasė


Penktos kartos „Jetta" buvo gaminama trijų sąrangų: „Trendline", „Highline" ir „Sportline". Net bazinė versija turėjo kuo pasigirti, o turtingesnės atitiko ir pačių kaprizingiausių vairuotojų poreikius. Pasistengus galima rasti modelių su odiniais salonais ir „mediniais" apdailos elementais, tad pagal apdailos kokybę ir įrangos gausą „Jetta" gali konkuruoti ir su aukštesnės klasės modeliais. Be to, visa įranga tvarkingai veikia ir daugiau kaip 150 000 km nuvažiavusiuose modeliuose, o tai jau daug ką pasako.

Dažnas „C" klasės modelis negali pasigirti tolygia eiga, tačiau važiavimo savybės subalansuotos. „VW Jetta" šiuo atveju ne išimtis: ji pagaminta naudojant „Golf" platformą, tačiau turi kiek kitaip sureguliuotą važiuoklę. Automobilis gavo pakabą, kur dera sakingai kieta eiga ir neblogas valdymas.
Bene labiausiai pažeidžiama „VW Jetta" vieta - vairo antgaliai, tarnaujantys tik iki 60 000 km. Tiesa, jeigu automobilis bus tausojamas ir duobės aplenkiamos, detalės tarnaus gerokai ilgiau. Visi kiti mazgai - amortizatoriai, stabilizatoriai ir kt. turėtų atlaikyti 150 000 km. Stabdžių trinkeles reikės keisti po 80 000-90 000 km. Jeigu keisite oficialiame servise, tai nebus pigu. Ką padarysi - už kokybę reikia mokėti.

Varo pirmyn...

„VW Jetta" buvo gaminama ir su benzininiais, ir su dyzeliniais varikliais. Silpniausias, 1,4 l TSI 140 AG varikliukas buvo komplektuojamas tik su robotizuota DSG transmisija. Galingesni, 1,6 l ir 2,0 l varikliai gali būti derinami tiek su MPD, tiek su APD. Dyzelinių variklių gerbėjai gali pasiieškoti turbininės versijos su 1,9 l 105 AG agregatu. Specialiai JAV rinkai buvo gaminamos ir 2,5 l 200 AG „Jetta", tačiau rasti tokį modelį ypač sunku.

Kalbant apie patikimumą, visi varikliai gerai veikia ir vasarą, ir per žiemos šalčius. Galima drąsiai teigti, kad ši automobilio dalis savininkui neturėtų pateikti jokių staigmenų. Problemų gali būti nebent su dyzeliniu varikliu, jei gyvenate ten, kur temperatūra dažnai būna žemesnė kaip -25 C. Esant tokiam šalčiui, automobilis gali neužsivesti, tačiau, panašu, kad mūsų šaliai tai nebėra aktualu. Žiemos, bent jau šiemet, niekas nebesitiki.

Tegu ir patikimas, tačiau silpniausias 102 AG variklis, komplektuojamas su APD, nedžiugina nei dinamika, nei kuro sąnaudomis. Mieste gali ramiai suvartoti 12l/100 km. Ir tai bus normalu. Ties 80 000 km riba gali pradėti kaukti KMP diržo įtempimo skriemulys. Jei taip atsitiks, teks keisti abu elementus. Įdomu tai, kad problemiškiausia vieta tokiame modelyje yra... DSG transmisija, kuri jau ties 50 000 km riba, jungiant pirmas pavaras, gali pradėti skleisti metalinius garsus. Automobilį tuo metu sukrės lengvas smūgis. Gamintojas šios problemos prie gedimo nelinkęs priskirti, tad su remontu galima neskubėti. Tiesa, reiktų žinoti, kad buvo užfiksuota atvejų, kai ties 50 000 km riba modeliuose su šiomis PD lūždavo sankabos veleno guoliai.

Vokiškai

Net naudoti „VW Jetta" išsiskiria aukšta salono apdailos ir surinkimo kokybe. Minkštos salono apdailos medžiagos net ir ne pirmos jaunystės modeliuose „netriukšmauja". Savininkai pastebi, kad salonai kartais gali „pačirpti" per šalčius, kol automobilis neįšilęs. Tai greitai praeina, nes klimato sistema gerai šildo žiemą ir puikiai šaldo vasarą. Visos sistemos puikiai veikia, tačiau žiemą reiktų atidžiau apžiūrėti akceleratoriaus paminą. Po ja dažnai patenka sniego ir vandens, tad palikus taip nakčiai gali susidaryti ledo kalnelis. Reikalas tas, kad pamina eina nuo grindų, o po ja patekę pašaliniai objektai, laiku nepašalinus, gali sulaužyti paminą.

Pirkdami naudotą „Jetta", atidžiai apžiūrėkite benzino bako liuką, patikrinkite, ar jis tinkamai veikia. Reikalas tas, kad buvo užfiksuota nemažai atidarymo mechanizmo gedimo atvejų. Ir, iš esmės, viskas. „VW Jetta" kėbulai rūdyti nelinkę. Jei pastebėjote rūdžių, tikėtina, kad automobilis pabuvojo eismo įvykyje. Gamykliniai dažai kokybiški, tad savininkus džiugina ne vienerius metus.

Taigi

„VW Jetta" trūkumų, išskyrus vairo antgalius, kurių „amžiaus pabaigą" išduoda specifinis garsas, rimtais pavadinti negalima, tačiau reiktų nepamiršti, kad ir smulkmenos gali būti nemalonios. Apibendrinant tenka pripažinti, kad šis sedanas pasižymi patikimumu, yra ištvermingas, ištaigus C klasės atstovas. Problema gali tapti nebent didelė automobilio kaina, tačiau čia galima prisimint anglus, kurie sako, kad „nesame tokie turtingi, kad pirktume pigius daiktus".
 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt