Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2015-03-16
Vilkikus vairuojančios moterys laužo seną stereotipą

Vilkikus vairuojančios moterys laužo seną stereotipą
 Valstybės įmonės „Regitra“ pažėrė porciją apibendrintų statistinių duomenų apie praėjusiais metais pradedančiojo vairuotojo pažymėjimus gavusius žmones. Pasirodo, vairuotojų gretas papildė 32 574 naujokai arba 214 daugiau, nei 2013-aisiais (32 360). Tačiau įdomioji šio pranešimo dalis – moterys.
 
Daugėja moterų profesionalių
 
„Regitros“ specialistai atkreipė dėmesį į tendencijas, fiksuojamas tarp siekiančių įgyti teisę vairuoti CE kategorijai priskiriamas transporto priemones. Tokius egzaminus pernai iš viso išlaikė 5451 Lietuvos gyventojas.
 
Tarp jų buvo 77 moterys – net 33 proc. daugiau, nei per tokį pat laikotarpį ankstesniais metais. Devynios iš jų buvo viso labo 21-22 metų amžiaus, o 24-ios šį egzaminą išlaikiusios moterys buvo 41-erių ir daugiau metų.
 
Kitaip tariant, jei šiuo metu žiniasklaidoje retsykiais pasirodantys pasakojimai apie merginas – vilkikų vairuotojas priskiriami „įvairenybių“ rubrikoms, tai netolimoje ateityje taps tokiu pat arba beveik tokiu pat įprastu reiškiniu, kaip ir vairuotojai vyrai.
 
Prielaidos tokios spėlionėms grindžiamos tuo, kad vairuoti modernius sunkvežimius reikia tiek pat fizinių jėgų, kiek naudojantis kavamale ar dulkių siurbliu.
 
Dar daugiau – įvairių elektroninių sistemų, perspėjančių apie pavojus ar aktyviai talkinančių sudėtingose situacijose, daugeliu atvejų sunkioji technika turi tiek pat ar netgi daugiau nei „premium“ klasės lengvieji automobiliai.
 
Moterys pasirenka pačios
 
Cargonews.lt konsultavęs vairavimo treneris Artūras Pakėnas patikino, kad didėjantis moterų – ypač vyresnio amžiaus – susidomėjimas vairavimo mokslais yra visiškai natūralus.
 
„Mūsų visuomenėje galioja nerašyta taisyklė, kad vyrai privalo mokėti vairuoti automobilius, todėl sulaukę 18-19 metų vaikinukai masiškai žygiuoja į vairavimo mokyklas.
 
Merginos tokios „prievolės“ neturi, todėl šiems dalykams ryžtasi tada, kai atsiranda realus savarankiško vairavimo poreikis. Priežasčių tam daugybė – pradedant darbo
 reikalais, šeimoje atsiradusiu antru automobiliu ir baigiant problemomis su negalinčiu vairuoti vyru.
 
Tačiau vienareikšmiškai galima pasakyti, kad brandos pasiekusios ir aiškią motyvaciją turinčios moterys, vairavimo mokymosi ir egzaminų laikymo sunkumus daugeliu atvejų įveikia geriau, negu jauni vaikinukai“, – konstatavo vairavimo treneris.
 
Kiek pagrįstos spėlionės, kad vyresniame amžiuje moterims kyla daugiau bėdų su reakcija ir adekvačiu situacijų vertinimu? A.Pakėnas patikino, kad tai klaidos nėra kurios nors lyties privilegija – žioplysčių sočiai prikrečia ir vyrai.
 
„Faktas, kad vairuojančių moterų atsakomybės jausmas dažnai būna stipresnis. Kai jos ateina į vairavimo mokyklą sulaukusios 40 ar 50 metų nori išmokti iš tiesų gerai vairuoti, o ne pasiruošti egzaminui.
 
Be to, jei jos būna „šturmanavusios“ savo vyrams ir keletą metų iš keleivio sėdynės stebėjusios kaip vyksta eismas,
 kas čia svarbiausia, kaip geriausia elgtis tam tikrose kritinėse situacijose, kokias klaidas kas darom, tai ir pačios vairuodamos stengiasi tų klaidų išvengti.
 
Sunkiau įsilieti į eismą būna tik namų šeimininkėms. Ypač jei jos nėra buvusios šokėjos ar sportininkės ir negali pasigirti itin gera koordinacija“, – komentavo A.Pakėnas.

Įgūdžiai lygūs
 
Tuo tarpu vienos didžiausių vairavimo mokyklų „Draiveris“ vadybininkė teigė, kad nors moterų, trokštančių sunkvežimio pilotavimą paversti profesija, pastaraisiais metais padaugėjo, visgi jų dar pernelyg mažai, kad būtų galima daryti toli siekiančius apibendrinimus.
 
„Kiekvienas atvejis būna skirtingas. Kai kurios merginos „prisijaukindamos“ vilkiką sugaišta tiek pat laiko, kiek ir vaikinai. Kitoms tai užtrunka gerokai ilgiau ir tenka imti nemažai papildomų pamokų.
 
Mūsų klientė „rekordininkė“ pirko berods 20 praktinių užsiėmimų daugiau, nei yra standartiniame mokyklos pakete. Moterims dažnai būna kiek sunkiau atlikti parkavimosi užduotis bei tiksliai įvertinti sunkvežimio gabaritus“, – pasakojo ji.
 
Kita vertus, cargonews.lt pašnekovė tikino, kad transporto įmonių vadovai moterų – tolimų reisų vairuotojų darbu beveiki visada būna labai patenkinti: jos gerokai atidesnės tvarkant krovinių dokumentaciją, atsakingesnės ir kruopštesnės.
Susiję straipsniai
Naujausią „Lexus“ modelį LBX jau galima išbandyti ir Lietuvoje Naujausią „Lexus“ modelį LBX jau galima išbandyti ir Lietuvoje 
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
„Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu „Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt