Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2013-12-02
Tariame "sudie" F1 varikliui V8

Tariame
Po aštuonių sezonų, 2013 m. pabaigoje FIA „Formulės-1“ pasaulio čempionatas tars „sudie“ 2,4 l tūrio varikliui V8. Apžvelgdami ryškiausius šio variklio istorijos momentus, išreiškiame savo pagarbą šiems ypač optimaliems, ypač galingiems, ypač greitiems natūralaus įsiurbimo varikliams, kurie 2014 m. užleidžia vietą naujiesiems 1,6 l tūrio V6 maitinimo blokams.
 
 
 
 
 
 


STATISTIKA
  • 2,4 l V8 (2006–2013 m.)
  • 8 metai lenktynėse
  • Didžiausia galia – 750 AG (2013 m. versija, tipinis įrengimas automobiliuose, esant tipinei temperatūrai, slėgiui ir oro drėgnumui)
  • Didžiausias variklio greitis – 18 000 aps./min. (2013 m. versija)
  • 95 kg svoris, FIA nustatyto perimetro ribose
  • Pagamintas 1271 variklis, iš jų: 683 skirti naudoti trasose, o 588 – bandymams dinamometru
  • Iš viso nuvažiuota >2 000 000 km
  • Vieną variklį sudaro >5 000 komponentų
  • Panaudota > 7 600 000 dalių
  • 21 800 stūmoklių
  • 43 200 įleidimo vožtuvų
  • 45 900 išleidimo vožtuvų
  • 43 800 švaistiklių
  • 22 000 uždegimo žvakių
  • 10 600 kuro filtrų

„RENAULT“ – SĖKMINGIAUSIAI DIRBANTIS V8 EPOCHOS VARIKLIŲ TIEKĖJAS

2013 m. komandos „Infiniti Red Bull Racing“ ir „Renault Sport F1“ ketvirtą kartą iš eilės užsitikrino pasaulio čempionų titulą Konstruktorių įskaitoje. Tai – pirmasis atvejis per pastaruosius 20 metų, kai dvi konstruktorių ir variklių gamintojų komandos drauge pasiekė tokią įspūdingą nenutrūkstamą pergalių seriją. Panašiu bendru pergalingu keliu per visą „Formulės 1“ sporto istoriją yra žengusios tik „MacLaren“ ir „Honda“ komandos 1988–1991 m.

„Renault“ komandai šis titulas reiškia ir ryškiu baigiamuoju akcentu pažymėtą V8 variklių epochos pabaigą. Tais pačiais 2006 m., kai tik įsigaliojo V8 variklių taisyklės, šis Prancūzijos gamintojas kartu su „Renault F1“ iškovojo Konstruktorių taurę, o dabar pergale pažymi ir šio ciklo pabaigą. Penkis kartus iš aštuonių galimų iškovojusi nugalėtojos titulą, bendrovė „Renault“ tapo sėkmingiausiu V8 epochos variklių gamintoju.

2013 m. iškovota pergalė – tai dvyliktoji „Renault“ pergalė Konstruktorių taurės įskaitoje.

Variklis V8: galingo dominavimo epocha
  • 59 pergalės
  • 65 pirmosios starto pozicijos
  • 55 greičiausiai įveikti ratai
  • 3665,5 taško
  • 5 kartus laimėta Konstruktorių taurė
  • 5 kartus iškovoti pasaulio čempionų titulai vairuotojų kategorijoje
  • 40% pergalių per visą V8 epochą
  • Kas trečia pirmoji starto pozicija
  • Lenktynes su „Renault V8“ varikliu yra iškovoję 6 skirtingi vairuotojai
  • Lenktynes su „Renault V8“ yra iškovojusios 4 skirtingos komandos
  • *duomenys po JAV GP etapo
Vairuotojų kelio į pergalę varomoji jėga

Per visą variklių V8 epochą „Renault“ nutiesė kelią į pergalęs aštuoniems vairuotojams. 2006 m. pirmuoju čempionu, vairavusiu automobilį su V8 varikliu, tapo „Renault F1“ komandos atstovas. Fernando Alonso. 2010 m. čempiono titulą iškovojus Sebastianui Vetteliui, prasidėjo vokiečio dominavimo lenktynių trasose epocha: šią sėkmę pakartojęs 2011 m., o 2012 m. iš anksto, po Indijos GP, šį titulą užsitikrinęs S. Vettelis tapo keturiskart „Formulės-1“ čempionu ir pavijo dabartinį „Renault“ ambasadorių „Formulės 1“ lenktynėse – legendinį Alainą Prostą, kuris savo laiku vairuotojų kategorijoje irgi tapo keturiskart pasaulio čempionu.

Alainas Prostas: „Džiaugiuosi, kad šiandien šį titulą iškovojo Sebastianas. Jis – puikus vairuotojas ir per šį sezoną, kuris yra vienas geriausių jo karjeroje, pasiekė kelias įstabias pergales. Viena ryškiausių – Singapūro etape, kur net ir atkakliai kovodamas, jis lenktyniavo taip, kad atrodė, jog viskas vyksta lengvai. Tai – lenktynininko, kuris tikrai vertas nugalėtojo titulo, požymis,“ – komentuodamas šį laimėjimą, pabrėžė Alainas Prostas.

 „Kai Sebastianas lenktyniauja, matyti, kaip metodiškai jis siekia pergalės, apsupdamas save stipria komanda, kuri 100 proc. motyvuota siekti pergalės ir kuri visą savo dėmesį sutelkia į galutinį rezultatą.“

„Sebastianas – didis čempionas. Manau, kad šis titulas – dar ne paskutinis jo karjeroje. Jį supa puiki komanda. Stabilumą užtikrina puiki techninė brigada ir „Renault“. Na, ir be abejo, jis juk dar labai jaunas ir tikrai gali siekti daugiau.“

„Man malonu, kad Sebastianas iškovojo tiek pat titulų, kiek ir aš. Nuoširdžiausiai linkiu jam sėkmingai žengti pirmyn, nugalėti kitus ir tapti didžiuoju „Renault“ čempionu.“

Bendra „Renault V8“ statistika

  • Pirmieji varžybų metai: 2006 m.
  • Pirmasis GP: Bahreino GP, 2006 m.
  • Pirmoji pergalė: Bahreino GP, 2006 m.
  • Pergalių skaičius: 59
  • Pirmųjų starto pozicijų skaičius: 65
  • Greičiausiai įveiktų ratų skaičius: 55
  • Čempionų titulų skaičius: 5
  • Bendras taškų skaičius: 3665,5
VARIKLIO V8 GYVENIMO KELIAS

2006 m.

Įvedami naujieji 2,4 l tūrio V8 varikliai, pakeitę anksčiau naudotus 3,0 l V10 variklius. Reikalavimuose nustatyta, kad leidžiamas didžiausias cilindro skersmuo – 98 mm, o mažiausias variklio svoris – 95 kg. Kiekvieną variklį privaloma naudoti dviejose lenktynėse (nuvažiuoti maždaug 1400 km). Jokių variklio konstravimo apribojimų nenustatyta: kokios bebūtų modifikacijos, svarbiausia, kad variklis atitiktų nustatytus techninius reikalavimus.

2007 m.
Siekiant sumažinti variklio kūrimo išlaidas, į 2007 m. sportinio sezono taisykles įtraukta nuostata, kad būtina atlikti variklio atitikties reikalavimams patvirtinimą. Atitikties baze pasirinkti 2006 m. Japonijos Grand Prix naudoti varikliai, o laikotarpiu, kol vyks minėtas variklių atitikties patvirtinimo procesas, laikinai uždrausta tobulinti pačius variklius. Be to, apsisukimų per minutę skaičius turi būti ne didesnis kaip 19 000 aps./min. Leidžiama atlikti tokius variklių patobulinimus, kuriais būtų iš naujo suderinami 2007 m. automobilių varikliai ir sprendžiamos patikimumo problemos. Kitokius pakeitimus galima atlikti tik iš anksto sutarus su FIA.

2008 m.
Taisyklėmis įvedamas standartinis ECU – elektroninio valdymo blokas, kurį tiekia „McLaren Electronics“. Uždrausta elektroninė starto kontrolės sistema, aktyvus stabdymas varikliu ir daug kitų įmantrių valdymo algoritmų. Visos komandos privalo naudoti tokią pat variklio ir pavarų dėžės valdymo techninę bei programinę įrangą. Leidžiama atlikti tokius variklio pakeitimus, kuriais jie būtų pritaikyti standartinio elektroninio valdymo bloko. Siekiant pritaikyti variklio darbą prie naujos elektroninės platformos, atliekami plataus masto pakartotiniai patikrinimai.

2009 m.

Įgyvendinant tolesnes išlaidų mažinimo iniciatyvas, įvedama nauja taisyklė: vienas vairuotojas per vizą sezoną gali naudoti ne daugiau kaip aštuonis variklius. Patvirtintas vieno variklio būties ciklas turi būti maždaug 2500 km. Apsisukimų per minutę skaičius sumažinamas iki 18 000 aps./min., leidžiama naudoti KERS – kinetinę energijos atkūrimo sistemą. KERS atkuria stabdant skleidžiamą energiją, sukaupia ją akumuliatoriuje ir vėliau ją panaudoja galiai padidinti. Galima atlikti tokius pakeitimus, kuriais variklis yra priderinamas prie 18 000 aps./min. reikalavimo ir KERS. Kokią naudą duoda KERS veikimas, pagrindžiant sistemos kainą ir svorį, nėra visuotinai vertinama, todėl ją įrengia ne visos komandos. Sezono pabaigoje paaiškėja, kad ši sistema ypač naudinga, kai reikia aplenkti varžovą arba apsaugoti savo poziciją.

2010 m.
Komandoms tarpusavyje sutarus ir siekiant kontroliuoti išlaidas, šiame sezone KERS nenaudojama. Kadangi dėl variklio atitikties reikalavimams patvirtinimo jokių jo veikimo charakteristikų tobulinti negalima, variklių ir važiuoklės konstruktoriai ieško naujų būdų pagerinti automobilio charakteristikas, naudojant tą patį variklį. Atlikti pirmieji bandymai to, kas vėliau pavadinta išmetamųjų dujų valdymo sistema. Daugiamatės variklio charakteristikų diagramos koreguojamos taip, kad padidėtų išmetamųjų dujų srovės energija, kuri savo ruožtu panaudojama automobilio dugno aerodinaminėms charakteristikoms pagerinti.

2011 m.
Dauguma komandų naudoja KERS. Išpopuliarėja dar ypatingesnės išmetamųjų dujų valdymo ir važiuoklės tobulinimo, pasitelkiant KERS, strategijos. Šią sistemą kokia nors forma („karštasis“ arba „šaltasis“ pūtimas) taiko beveik visos komandos. Išmetamųjų dujų masei kontroliuoti naudojamos variklio droselinės sklendės, o variklio sūkio momentui valdyti – įvairūs kiti metodai. Didžiosios Britanijos Grand Prix etape FIA įveda paaiškinimus ir daugiamačių variklio charakteristikų diagramų naudojimo suvaržymus, tokiu būdu apribodama išmetamųjų dujų sistemos taikymo sritis.

2012 m.
Reikalavimai varikliui išlieka tie patys, išskyrus būtinus pakeitimus, kurių reikia naujiems (palyginti su praėjusių metų) montavimo pakeitimams atlikti ir patikimumui įtvirtinti. Kėbului taikomų taisyklių pakeitimai ir dar griežtesni suvaržymai dėl daugiamačių variklio charakteristikų diagramų naudojimo smarkiai sumažina galimybes pagerinti automobilio veikimo charakteristikas, pasitelkus išmetamųjų dujų valdymą. Ypač aktualia tema tampa vairuotojo išgaunamas sūkio momentas, nes variklių konstruktoriai siekia iš variklių bei jo charakteristikų diagramų išspausti kuo daugiau ir taip pagerinti bendrą valdymą. Sezono viduryje paskelbiamas išaiškinimas, kuriuo dar labiau suvaržomos galimybės naudoti daugiamates variklio veikimo charakteristikų diagramas.

2013 m.
Tai – paskutiniai V8 variklio naudojimo varžybose metai. Galvoti apie variklio patobulinimus kitam sezonui nebereikia, todėl visas dėmesys skiriamas pasirengti kiekvienam GP etapui ir užsitikrinti variklio veikimą bei patikimumą automobilyje. Visi patobulinimai, kurie vyksta gamyklose, skirti naujiesiems V6 maitinimo blokams su turbokompresoriniu įpurškimu, kurie bus įvesti nuo 2014 m. sezono.
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt