Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2013-09-30
„Skoda Superb“ (2001–2008)
„Skoda" automobiliai ilgokai buvo laikomi neprestižiniais. Norėdami pakeisti nusistovėjusį požiūrį, „VAG" koncernui atitekę čekų inžinieriai sukūrė „Superb". Automobiliui buvo panaudota padidinta „VW Passat B5" bazė. Šis modelis už įprastą ilgesnis 10 cm. Pavadinimas „Superb" buvo pasiskolintas iš XX amžiaus ketvirtojo dešimtmečio, kai tuometinė „Skoda" pradėjo gaminti to paties pavadinimo premium segmento limuzinus. Tuometiniai modeliai išėjo labai neblogi ir buvo ganėtinai populiarūs. Po ilgokos pertraukos, 2001 m. kovą, rinkoje pasirodė naujas „Superb".
Automobilis gavo sedano, gerokai primenančio „Passat" modelį, kėbulą. Automobilio bazinė sąranga pakankamai turtinga: ESP, ABS+EBD, elektra valdomi ir šildomi veidrodėliai, kondicionierius, garso sistema ir kt. Plačiai išplito ir brangesni modeliai, su dviejų zonų klimato kontrole, odiniu salonu, šoninėmis saugos pagalvėmis, lietaus, šviesos ir statymo davikliais. Už patogumą teks susimokėti Daugelis „Skoda Superb" agregatų, įskaitant ir pakabą, pasiskolinti iš „VW Passat B5". Panašių detalių turi ir „Audi A6", tad ieškant atsarginių dalių, problemų kilti neturėtų. Kitos pakabos detalės turėtų tarnauti apie 150 000-170 000 km. Paprastai tiek laiko ir amortizatoriai, ir spyruoklės, ir stabilizatorių įvorės. Stabdžių diskus, jei automobiliu bus lakstoma, teks keisti po 100 000 km. Tausojant jie tarnaus ilgiau. Beje, būtent dėl pakabos „Superb" važiuoja minkštai ir yra lengvai valdomas, tad, nors ir retai, bet dėmesio šiai automobilio daliai reiktų skirti. Dyzelinas? Benzinas? „Skoda Superb" iš savo vokiško "pusbrolio" paveldėjo ne tik pakabą ir tam tikrą panašumą, bet ir beveik visus variklius. Šiuo atveju turėtų pasidžiaugti dyzelinių agregatų mėgėjai. Modelis siūlomas su 1,9 l TDi 131 AG, 2,0 l TDi 140 AG ir 2,5 l TDi 161 AG dyzeliniais varikliais. Ganėtinai populiarus ir modelis su 1,8 l 150 AG benzininiu varikliu su turbina. Pastarasis sulaukė nemažai pagyrų, nes naudojamas nuo praėjusio amžiaus paskutiniojo dešimtmečio, yra patikimas, ganėtinai ekonomiškas ir dinamiškas. Deja, ydų turi ir jis: maždaug kas 60 000 km reikia keisti dvi užvedimo rites, nes kitaip jos viena po kitos gali perdegti. Iš dyzelinių variklių optimaliausias yra 1,9 l 131 AG. Būtent jis pagarsėjo kaip nekeliantis rūpesčių, patikimas ir labai ekonomiškas. Kiek senesnis 1,9 l 110 AG variantas ryja gerokai daugiau kuro ir nepasižymi dinamika. Modelių su galingesniu 2,0 l TDi varikliu savininkai dažnokai susiduria su kuro įpurškimo sistemos gedimais ir nestabiliu sudėtingos konstrukcijos turbinos darbu. Galingiausias, 161 AG dyzelinis variklis negali pasigirti KPM patikimumu - dažnai trūksta diržas, o 100 km mieste ryja 12-13 l dyzelino. Be to, jam tinka tik VAG normas atitinkantis sintetinis tepalas. Kiek rečiau antrinėje rinkoje sutinkami „Superb" modeliai su benzininiais 2,0 l 115 AG ir 2,8 l 190 AG su turbina. Informacijos apie juos mažoka, tačiau sprendžiant pagal jų vokiškus analogus, 115 AG variklis patikimas, tačiau dinamika nedžiugina. 190 AG agregatas gerokai linksmesnis, tačiau jam tinka tik labai kokybiškas kuras ir pasitaiko turbinos gedimo atvejų. Visi varikliai derinami tiek su 5, tiek ir su 6 pavarų MPD bei 5 pavarų APD „Tiptronic". Pavarų dėžėms pretenzijų nėra. Specialiai jų nelaužant, visos tarnauja mažiausiai 250 000 km. Korozija nepraeis Galima paminėti kėbulo apsaugą nuo korozijos. Daugumas „Superb" savininkų džiaugiasi, kad niekada nepastebėjo jokių korozijos požymių. Reikalas tas, kad gamintojas kėbulo detales ir mazgus cinkavo du kartus, tad bet kokios rūdžių žymės leidžia spėti automobilį pabuvojus avarijoje. Taigi, naudota „Skoda Superb" - puiki alternatyva vokiškiems analogams. Automobilis patikimas, patogus ir, priklausomai nuo variklio, ganėtinai ekonomiškas. Be to, „Superb", skirtingai nuo daugelio vokiškų modelių, netraukia vagių dėmesio. Prieš perkant naudotą modelį, būtina gerai patikrinti priekinės pakabos ir vairo sistemos būklę. Kiti automobilio mazgai rūpesčių kelti neturėtų. |
Susiję straipsniai
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas