Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-01-09
Pavojingiausia kelionės lėktuvu etapas – orlaivio tūpimas

Pavojingiausia kelionės lėktuvu etapas – orlaivio tūpimas
Statistiniai duomenys rodo, kad kelionės lėktuvu yra saugiausios susisiekimo priemonės. Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA)  skelbiamais duomenimis, 2022 m. buvo atlikta 32,2 mln. skrydžių, o iš šio didelio skaičiaus tik 39 skrydžiai baigėsi avarijomis. Daugiausia lėktuvų avarijų nutinka pakilimo ir nusileidimo etapuose, kuriuose oro transporto priemonė būna arčiausiai žemės.

Remiantis „Boeing“ statistiniais tyrimais, 16 proc. mirtinų nelaimingų atsitikimų įvyksta pakilimo ir pradinio kilimo metu, o 29 proc. – artėjimo tūpti ir tūpimo metu. Šiais momentais lėktuvo greitis, aukštis būna mažiausi, atliekama daugiau manevrų ir yra daugiau kitų lėktuvų erdvėje.

Incidentas Japonijos oro uoste
 
Praėjusią savaitę Tokijuje tūpdamas „Japan Airlines“ lėktuvas susidūrė su Japonijos pakrančių apsaugos tarnybos lėktuvu. Keleivinis lėktuvas užsiliepsnojo, o kitame lėktuve, skridusiame padėti nukentėjusiems nuo žemės drebėjimo, žuvo pakrančių apsaugos tarnybos nariai.
 
Pasak Vilniaus Gedimino techniko universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) lektoriaus, aviacijos eksperto Vinco Šnirpūno, dar sunku kalbėti apie tikslią avarijos priežastį, tačiau galima išskirti, kas vis dėlto galėjo turėti įtakos šiai avarijai.
 
„Orlaiviai susidūrė dėl blogos koordinacijos tūpimo-kilimo take.  Tūpimas yra pats pavojingiausias skrydžio etapas, kuris reikalauja maksimalaus budrumo iš įgulos, skrydžių vadovų ir antžeminių tarnybų, – teigia aviacijos ekspertas. – Visų pirma, reikia padėkoti ir pagirti japonų avialinijų įgulą, kuri suvaldė keleivius ir išgelbėjo visas 376 gyvybes. Orlaiviui patyrus avariją – susidūrus su kitu orlaiviu, esančiu ant tūpimo tako – įgula nepasimetė ir teisingai pagal instrukciją įvykdė keleivių evakuaciją.“
 
Aviacijos eksperto teigimu, pats sudėtingiausias ir pavojingiausias skrydžio etapas yra orlaivio tūpimas, reikalaujantis maksimalaus budrumo iš įgulos, skrydžių vadovų ir antžeminių tarnybų. Žinoma, orlaivio techninė būklė taip pat turi būti tinkama atlikti saugų tūpimą.
 
Avarija kelia svarbių klausimų
 
Anot VILNIUS TECH eksperto V. Šnirpūno, šiuo metu aviacijos įmonėse yra naudojamos procedūros ir metodai, kurių pagalba yra įvertinama kiekvienos aviakompanijos skrydžio rizika:
 
„Visos organizacijos, kurios dalyvauja aviacijoje ir yra tiesiogiai susijusios su skrydžiais, yra įdiegusios Saugos vadybos procesus (SMS), kurios leidžia identifikuoti arba modeliuoti situacijas, esančias labai arti prie incidento ar avarijos. Jeigu nustatomos tokios situacijos, organizacija turi imtis prevencinių veiksmų, kad skrydžio rizika būtų sumažinta, tuo pačiu ir avarijos tikimybė yra sumažinama iki nulio.“
 
Tačiau incidentas Japonijoje, pasak V. Šnirpūno, kelia daug klausimų: „Kyla klausimas, kodėl orlaivis nesustojo o įriedėjo į kilimo-tūpimo taką? Kodėl pasienio tarnybos orlaivis negirdėjo, kad kitas orlaivis leidžiasi į tą patį taką? Kodėl tupiantis orlaivis nepastebėjo kad kitas orlaivis yra ant tako? Kodėl skrydžių vadovai nepastebėjo, kad du orlaiviai yra ant to pačio tako tuo pačiu metu? Į visus šiuos klausimus, manau, atsakys detalus avarijos tyrimas.“
 
Nors kelionės lėktuvu statistiškai išlieka saugiausiu būdu keliauti, lėktuvų avarijos dažnai sukelia didžiules baimes. Avarijų akivaizdoje svarbu tikrinti saugos sistemas bei oro uosto padalinių komunikaciją ne tik nukentėjusioje šalyje, bet ir viso pasaulio oro uostams.
 
Remdamasi tikimybėmis, IATA apskaičiavo, kad žmogus turėtų skristi po vieną skrydį per dieną 25214 metų, kad patirtų nors vieną gyvybei pavojingą atsitikimą.
Susiję straipsniai
Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis „Nissan Leaf“? Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis  
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt