Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-03-22
„Renault“ grupės generalinis direktorius Luca de Meo - laiškas Europai

„Renault“ grupės generalinis direktorius Luca de Meo - laiškas Europai
2024 m. kovo 19 d „Renault" grupės generalinis direktorius Luca de Meo paskelbė savo laišką Europai, išsiųstą pagrindiniams sprendimų priėmėjams ir suinteresuotosioms šalims visoje Europoje. Šiame dvidešimties puslapių dokumente, išverstame į keliolika Europos kalbų, jis kreipiasi į visus Europos politinio gyvenimo dalyvius. 
 
„Prieš prasidedant rinkimų kampanijai ir su ja susijusiems debatams, norėjau, kad mano balsas būtų išgirstas – ne tam, kad įsitraukčiau į politiką, o tam, kad prisidėčiau prie sprendimo dėl tinkamos politikos priėmimo."
 
Likus vos kelioms savaitėms iki Europos Parlamento rinkimų, šiame dokumente raginama sutelkti Europos jėgas, kad bendrai pavyktų sėkmingai pereiti prie automobilių pramonės energetikos. Tačiau taip pat, plėtojant tarpsektorinį bendradarbiavimą ir vadovaujant didelio masto viešojo ir privataus sektorių projektams, šį precedento neturinčių permainų laikotarpį paversti Europos pramonės atsinaujinimo tramplinu. „Airbus" yra pavyzdys to, ką gali Europa. Stiprindami bendradarbiavimo iniciatyvas, mes padėsime savo pramonei atsigauti." 
 
Šis laiškas Europai yra ne tik prašymas, bet ir veiksmų planas

Luca de Meo išdėsto savo diagnozę, primindamas automobilių sektoriaus svarbą ne tik ekonomikai, bet ir Europos gyvenimo būdui, kuris šiandien susiduria su nesubalansuota konkurencija: „Amerikiečiai skatina, kinai planuoja, europiečiai reguliuoja". 

Jis pateikia septynias rekomendacijas ir aštuonias priemones, kaip sukurti tikrą, konkurencingą ir anglies dioksido išmetimą mažinančią Europos pramonės politiką: „Europa turi išrasti hibridinį modelį", pavyzdžiui, „Į automobilių pramonės dekarbonizacijos strategiją įtrauktume 200 didžiausių Europos miestų", įsteigti „pramonės „Čempionų lygą" kurioje būtų apdovanojami pertvarkai įsipareigoję dalyviai, ir sukurti „žaliąsias ekonomines zonas", kuriose būtų sutelktos investicijos ir subsidijos energetikos pertvarkai.

„Renault" grupės generalinis direktorius taip pat siūlo pradėti dešimt didelių Europos projektų strateginėse srityse, kurios toli gražu neapsiriboja vien tik automobilių sektoriumi: žinoma, skatinti mažus europietiškus automobilius, bet taip pat iš esmės keisti vežimo paskutine atkarpa sistemą, plėtoti įkrovimo infrastruktūrą ir V2G technologiją, didinti Europos konkurencingumą puslaidininkių srityje ir t. t. 
 
Įsitikinęs, kad „ekologinė pertvarka yra komandinis sportas" ir kad „Europos automobilių pramonė gali greitai tapti žemynui kylančių iššūkių sprendimu", Luca de Meo laiške Europai ragina politinių sprendimų priėmėjus, miestų tarybų narius, Europos piliečius, nevyriausybines organizacijas ir energetikos, programinės įrangos bei skaitmeninio sektoriaus dalyvius susitelkti ir dirbti kartu, kad Europoje būtų sukurta nauja judumo ekosistema. 
 
Laiškas Europai: pagrindiniai skaičiai
 
Luca de Meo laišku Europai siekiama bendrų veiksmų, kuriais būtų sprendžiamas vienas aktualiausių Europos automobilių pramonės iššūkių. Šiam uždaviniui įgyvendinti, kaip jis paprastai sako, „turime būti teisingi, bet ne tik pagal savo tiesą". Laiške išdėstyta diagnozė yra pagrįsta tvirtais faktais, kad būtų pateiktos konkrečios rekomendacijos, paremtos aiškiu požiūriu į dabartinę padėtį. Toliau pateikiame keletą pagrindinių faktų, kurie išsamiau išdėstyti laiške Europai.
 
Europos automobilių pramonė šiandien. Indėlis į visuomenę ir ekonomiką
 
· Europoje dirba 13 mln. žmonių
 
· 7 % visos Europos darbo jėgos
 
· 102 mlrd. eurų prekybos perteklius iš Europos į kitas pasaulio šalis (lygus Prancūzijos prekybos deficitui)
 
· 17 % visų Europos išlaidų moksliniams tyrimams ir plėtrai (įskaitant viešąjį sektorių)
 
Iššūkiai Europos automobilių pramonės lyderystei. Persikėlimas į Aziją
 
· ~4 % Europos elektrinių transporto priemonių pardavimų sudaro Kinijos prekių ženklai
 
· 2023 m. 35 proc. visame pasaulyje eksportuojamų elektromobilių bus kiniški
 
· 6-7 tūkst. eurų Kinijos C segmento automobilių sąnaudų pranašumas (25 proc. visos kainos)
 
· 1,5–2 metų kūrimo ciklas Kinijoje, palyginti su 3–5 metais Europoje

Elektrifikavimo iššūkis
 
· x2 potencialios verslo apimtys, susijusios su elektra varomomis transporto priemonėmis: 200 mlrd. eurų vertės galimybė „Renault" geografinėje aprėptyje
 
· iki 2030 m. 55 proc. elektromobilių pardavimų iš elektromobilių (palyginti su 8 proc. dabar)
 
· 252 mlrd. eurų, kuriuos Europos automobilių gamintojai įsipareigojo skirti 2022–24 m., kad iki 2035 m. Europoje būtų pasiektas nulinis grynasis anglies dioksido kiekis
 
· 25 mln. darbo vietų, kurias paveiks skaitmeninės ir aplinkosaugos permainos, iš jų 500 tūkst. darbo vietų su vidaus degimo varikliais susijusiame sektoriuje ir 120 tūkst. darbo vietų, kurias reikės sukurti
 
Europos reguliavimo paradoksas
 
· Kasmet Europoje nustatoma 8–10 naujų reglamentų
 
· Vidutiniškai 60 proc. sunkesni automobiliai šiandien, palyginti su tuo, kas buvo prieš 20 metų
 
· 50 proc. didesnės transporto priemonių kainos nei prieš 20 metų
 
· 40 proc. darbo vietų Prancūzijoje prarandama dėl gamybos perkėlimo (40 proc. didesnės darbo užmokesčio sąnaudos Europoje, palyginti su Kinija)
 
· ~x2 vidutinio automobilių parko amžius (12 metų šiandien, palyginti su 7 metais anksčiau)
 
· Iki 25 proc. mokslinių tyrimų ir plėtros išteklių skiriama reguliavimo įgyvendinimui tirti 
 
Skirtingi reguliavimo modeliai
 
· 110–160 mlrd. eurų Kinijos gamybos subsidijų iki 2022 m.
 
· 40 mlrd. eurų žaliosios gamybos mokesčių lengvatų JAV iš Infliacijos mažinimo įstatymo
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt