Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-03-26
Žaliųjų rodyklių sugrįžimas: su jomis ar be jų eismas saugesnis?

Žaliųjų rodyklių sugrįžimas: su jomis ar be jų eismas saugesnis?
Lietuvoje iš sankryžų dingus žaliosioms rodyklėms kelis pastaruosius metus visoje šalyje netilo diskusijos, ar šis sprendimas nesukelia papildomų iššūkių. Žaliąsias rodykles daug kur pakeitė papildomos šviesoforo sekcijos, tačiau net ir degant žaliam šviesoforo signalui automobiliai ne visuomet pradeda judėti. Miestams imantis grąžinti dalį nuimtų rodyklių, eismo ekspertai pastebi, kad dažni pokyčiai vairuotojams kelia sunkumų. 

Vilniaus miesto savivaldybė kovo 20 d. paskelbė, kad į 15 sostinės sankryžų grįžta žaliosios rodyklės, kurios 2019 m. buvo pakeistos sektoriniais šviesoforais. Po šio pakeitimo žaliųjų rodyklių kiekis sostinėje padidės iki 21.
 
Nors prieš penkerius metus šių rodyklių panaikinimas vairuotojų buvo įvertintas neigiamai, dabar ekspertai sako, kad jų grąžinimas į kelius nebūtinai yra sveikintinas sprendimas.
 
„Iš pradžių daug metų gyvenome su lentelėmis. Dabar kurį laiką pagyvenome su papildomomis šviesoforo sekcijomis. Bet nelabai kas pasikeitė nei avaringumo, nei spūsčių požiūriu.
Manau, kad didžiausią grėsmę eismo saugumui kelia dažni, ne visada pagrįsti eismo organizavimo tvarkos pakeitimai, nes vairuotojai pradeda painiotis“, – neapsisprendimą dėl lentelių ir šviesoforo sektorių vertina Andrius Žiukelis, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas. 

Tikslas – modernizuoti 
 
Transporto kompetencijų agentūra (TKA), atsakinga už eismo saugos valdymą, nurodo, jog atsisakant žaliųjų lentelių buvo siekiama modernizuoti eismo valdymą. 
 
„Sektoriniai šviesoforai yra šiuolaikiškas ir modernus eismo organizavimo sankryžose sprendinys. Papildoma sekcija posūkiui į dešinę yra saugesnė „žaliosios lentelės“ alternatyva. Problemos eisme kyla tuomet, kai sankryžos šviesoforai nėra modernizuojami ir jų valdymas neatitinka realių eismo sąlygų“, – argumentuoja TKA komunikacijos vadovė Živilė Burdaitė.
 
Dar 2014 m. publikuotu tyrimu TKA pateikė pavyzdžius, kada dėl žaliųjų rodyklių naudojimo gali kilti grėsmė eismo saugumui. Ypač – pėstiesiems, kurie gana dažnai dėl šių rodyklių negali pasinaudoti pirmumo kirsti gatvę teise, net jei dega žalias pėsčiųjų šviesoforo signalas. Taip pat agentūra šiame tyrime pateikė argumentus, dėl ko žaliosios lentelės ne didina, o mažina automobilių eismo pralaidumą sankryžose.
 
Tiesa, A. Žiukelis akcentuoja, kad dėl pakeitimų būta nesusipratimų ir eismo įvykių.
 
„Draudimo bendrovei teko nagrinėti įvykių, kurių priežastis buvo papildomų šviesoforo sektorių atsiradimas. Pavyzdžiui, kažkas staigiai stabdė, nors galėjo važiuoti, o iš paskos važiavęs vairuotojas į jį atsitrenkė ir iškėlė klausimą dėl įvykio kaltininko nustatymo. Panašu, kad dalis vairuotojų ne tik buvo pamiršę seniai galiojančias judėjimo sankryžose taisykles, bet ir į žiniasklaidos akcentuotus pokyčius nekreipė dėmesio“, – teigia jis.
 
Jis priduria, kad draudimo bendrovei nagrinėjant nukentėjusių asmenų bylas, akivaizdu, kad vienas iš tikslų – sumažinti sužeistų pėsčiųjų prie sankryžų – irgi nebuvo pasiektas.
 
Didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos – savivaldybių atstovai yra teigę, kad ir sulaukia miestelėnų skundų, ir patys pastebi, kad kai kuriose vietose, kur žaliosios lentelės pakeistos sektoriniais šviesoforais, sankryžų pralaidumas eismui sumažėjo. Dėl to ruošiami sąrašai sankryžų, į kurias bus siekiama grąžinti senąjį eismo reguliavimo būdą – rodykles.

Kilo nepasitenkinimas
 
TKA pripažįsta, kad 2019 m. pabaigoje žaliąsias lenteles pradėjus keisti sektoriniais šviesoforais kilo vairuotojų nepasitenkinimas. Šie tikino, kad sankryžose pradėjo kauptis transporto spūstys. Tad agentūra priėmė sprendimą grąžinti žaliąsias lenteles, tačiau ne visur.
 
TKA savivaldybių prašymus grąžinti žaliąsias lenteles vertina individualiai, atsižvelgiant į kiekvienos sankryžos transporto srautus, krovininio transporto, pėsčiųjų kiekius.
 
„Pažymėtina, kad dažniausiai grąžinti lentelę yra leidžiama ten, kur nėra galimybės įrengti papildomą šviesoforo sekciją arba jos įrengimas pablogins sankryžos laidumą“, – svarstymo kriterijus apibrėžia Ž. Burdaitė.
 
Po tokių svarstymų, kaip nurodoma TKA svetainėje, jau priimti sprendimai visoje Lietuvoje grąžinti 193 rodykles. Iš jų Vilniuje – 31. Palyginimui, Klaipėdoje – 35, Kaune – tik 6.
 
Atkreiptinas dėmesys, kad Vilniaus miesto savivaldybė skelbia apie sankryžas, kuriose grąžintos žaliosios lentelės, o TKA informuoja apie konkrečias kiekvienos sankryžos kryptis. Pavyzdžiui, dėl vienos Metalo ir Geologų gatvių sankryžos Vilniuje TKA priėmė keturis atskirus sektorinių šviesoforų keitimo žaliomis lentelėmis sprendimus. 
 
Įdomu tai, kad TKA, paraiškas koreguoti eismo organizavimą apsvarstanti per 20 dienų, per visus 2023 m. suderino tik 4 pakeitimus, o per beveik tris 2024 m. mėnesius – jau 51.
 
Kiekvienoje ES šalyje – savaip 
 
Jeigu Lietuvoje eismo organizavimo tvarka kinta kas kelis metus, tai keliaujant po Europą eismo tvarka ir taisyklės gali keistis kas kelias valandas – pakanka kirsti valstybės sieną. Mat posūkio dešinėn reguliavimo klausimas bemaž kiekvienoje Europos valstybėje sprendžiamas individualiai. Rasti identišką posūkio dešinėn sankryžoje taisyklių rinkinį dviejose ES valstybėse būtų sudėtinga. Gausu ir kitų kelio ženklų, žymėjimo, eismo taisyklių skirtumų.
 
„Tai, kad kelių eismo taisyklės skirtingose valstybėse yra nevienodos, yra iš principo negerai. Tai kelia sumaištį, didina vairuotojo klaidų ir nemalonių kontaktų su policijos pareigūnais riziką. Ir tai galioja ne tik žaliosioms lentelėms. Kita vertus, eismo taisyklių, kelio ženklų ir žymėjimo suvienodinimas vargu ar yra įmanomas“, – sako A. Žiukelis.
 
Anot jo, kiekviena šalis turi savo tradicijas, vairuotojai – savo įpročius. Skiriasi eismo organizavimo priemonės, kelių infrastruktūra. Šie skirtumai užkerta kelią ir taisyklių suvienodinimui, ir įpareigoja vairuotojus iš anksto pasidomėti lankomų šalių vairavimo ypatumais, o keliaujant jiems neįprastos šalies keliais – būti itin dėmesingais.
Susiję straipsniai
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
„Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu „Toyota“ pradeda naujojo „Land Cruiser“ rezervavimus internetu 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Superb“ Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Sup 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt