Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2021-04-30
Transporto priemonių žalos vertinimas. Ar tikrai viskas taip paprasta?
Automobilių ir kitų transporto priemonių žalos vertinimas turbūt daugeliui girdėtas ir puikiai žinomas dalykas. Nors šis terminas mums primena ne visai malonius dalykus, privalome žinoti kaip elgtis tokiose situacijose. Dažniausiai su žalos vertinimu susiduriame tuomet kai jūsų asmeninė ar įmonės transporto priemonė patenka į autoįvykį ir norime nustatyti realų padarytą žalos dydį. Taip pat šios paslaugos dažnai prireikia ir tada, kai nesutinkate su draudimo bendrovės pateiktais žalos įvertinimo skaičiais. Tokiu atveju jums yra privalu kreiptis į sertifikuotus nepriklausomus vertintojus bei gauti jų ekspertizės rezultatus.
Žalos vertinimo mitai Labai keista, tačiau dar iki šiol sklando mitai, kad žalos vertinimas yra labai paprastas ir nesudėtingas dalykas ir tai gali atlikti bet kuris žmogus, bent šiek tiek besidomintis automobiliais. Užtenka tik peržvelgti automobilį ir jau turite paruoštą žalos sąmatą… Toks žalos nustatymas labiau primena būrimą iš kavos tirščių, o ne techninių specifikacijų išmanymą. Dar vienas dažnai girdimas mitas – nesertifikuotų “garažo specialistų” išvados. Kaip ir pirmame pavyzdyje, jūs niekada negausite tikslių skaičių ir duomenų, nes tokie specialistai neturi reikiamų žinių bei įrankių atlikti šiam darbui. Vėliau šie žalų vertinimai tampa tikru galvos skausmu ir baigiais papildomom išlaidom kurių galėtumėte išvengti jei kreiptumėtės į žalų ekspertus iš karto, tik atsitikus autoįvykiui. Kaip yra atliekamas žalos vertinimas?
Visų pirma, apžiūrėjus automobilį, būtina nustatyti visų pažeistų detalių remonto lygį. Jeigu detalės pakeisti nebegalima (yra sugadinta nepataisomai) tai reikia taip pat įvertinti. Paprastai yra sudaromas keistinų ir remontuotinų detalių sąrašas. Turėdami pilnai paruoštą sąrašą, duomenų bazės pagalba gauname laiko ir medžiagų išeiga, reikalingą pažeidimų atstatymui, pakeitimui arba paruošimui ir dažymui. Taip pat yra gaunamos naujų originalių detalių kainos, kurias teikia oficialūs atstovai Lietuvoje. Po visų šių veiksmų atsižvelgdami į transporto priemonės gamybos metus bei ridą yra apskaičiuojamas detalių nuvertėjimas, kurį įvertinus yra apskaičiuojamas žalos dydis. Tad turbūt jau supratote, kad vienam nekvalifikuotam asmeniui tiek informacijos atsiminti yra tiesiog nerealu, todėl pasitikėti neprofesionalų išvadomis yra tikrai rizikinga. Blogiausia tai, kad dėl netikslių išvadų transporto priemonės remonto darbai atliekami nekokybiškai ir to pasekoje patekus į kitą autoįvykį gali viskas baigtis kur kas liūdniau. |
Susiję straipsniai
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas