Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-01-26
Koks yra prabangus automobilis: sprendimas Vokietijoje nustebino ne vieną

Koks yra prabangus automobilis: sprendimas Vokietijoje nustebino ne vieną
Koks yra prabangus automobilis? Kaip keičiasi ši samprata keliuose vis sparčiau daugėjant elektromobilių? Kodėl elektromobiliai naikina tradiciškai prabangos segmentui priskirtų prekių ženklų atotrūkį ir leidžia iškilti naujoms žvaigždėms? Tokie klausimai iškilo paaiškėjus, kam atiteko geriausio prabangaus automobilio titulas Vokietijos „Metų automobilio 2024“ rinkimuose. O jį gavo ne vokiečiai ir net ne europiečiai.

Vokiečiai liko už nugarų
 
Nors minėtų rinkimų „Luxury“ kategorijoje tradiciškai dominuoja šeimininkai, šį kartą stiprų atgarsį sukėlė korėjiečių sukurto „Kia EV9“ modelio pergalė. Septynvietis penkių metrų ilgio elektromobilis triumfavo suskaičiavus 27 žiuri komisijos narių balsus ir kovoje dėl titulo, kuris skiriamas brangesniam nei 70 tūkst. eurų modeliui, įveikė aštuonis varžovus.
 
Per pastaruosius dešimt metų pergales šioje kategorijoje skynė tokie modeliai, kaip „Mercedes-Benz S-Class Coupe“, 7-osios serijos BMW, „Porsche Panamera“, „Audi A8“ ir „Audi A7 Sportback“, o nuo 2020-ųjų viršūnę pasiekdavo tik prabangūs elektriniai „Porsche Taycan“ bei „Audi e-Tron GT“. Todėl daugeliui korėjietiško SUV triumfas tapo dideliu netikėtumu.

 
Mercedes-Benz S-Class Coupe

Vis dėlto, specialistų pastebėjimu, prie tokių pokyčių netrukus priprasime, o ankstesnės stereotipinės gamintojų galimybių ribos gerokai nusitrins, nes su elektromobiliais ateina nauja realybė.
 
„Visų pirma, elektromobiliai yra brangesni, todėl net ir tradiciškai vidutinės klasės gamintojams priskiriami prekių ženklai neturi kitos išeities, kaip tik pasitempti ir pasiūlyti daugiau komforto, prabangos, įmantrių technologijų ar kitų gerų sprendimų vairuotojams. Nes kviesdamas įsigyti naują automobilį už 70 tūkst. eurų norom nenorom imi konkuruoti su vadinamojo „premium“ segmento žaidėjais, todėl privalai jiems nenusileisti“, – paradigmos pokytį paaiškina automobilių apžvalgininkas, laidos „Autopilotas“ žurnalistas Egidijus Babelis.
 
Daugiausia pergalių skynė elektromobiliai
 
EV9 rinkimų sėkmės istorija gan paprasta. Naujausias, didžiausias iki šiol Europoje siūlytas korėjiečių elektromobilis sukurtas ant jau pripažinimą pelniusios, specialiai elektros pavarai skirtos E-GMP platformos, kuri leidžia plačiai išnaudoti elektrinių transporto priemonių privalumus. Dėl toliau į kampus paslinktų ratų salonas pasižymi didesne erdve. Trumpai sakant, gamintojai sukūrė septynvietę transporto priemonę, kokių rinkoje elektromobilių norinčioms šeimoms vis dar labai trūksta.
 
Po lygiomis grindimis montuojama 99,8 kWh talpos baterija leidžia viena įkrova nuvažiuoti iki 541 km (pagal WLTP metodiką), o 800 V elektros sistema suteikia galimybę vos per 15 minučių energijos atsargas papildyti tiek, kad jų užtektų dar 239 km įveikti. 

 
Kia EV9 

Iš viso Vokietijos „Metų automobilio 2024“ konkurse varžėsi 48 nauji modeliai. Juos vertino 27 verslo žurnalistų komisija. Rinkimų dalyviai buvo suskirstyti į penkias kategorijas: kompaktinių (iki 35 tūkst. eurų), aukštesnės klasės (35–70 tūkst. eurų), prabangių (virš 70 tūkst. eurų), naujos energijos ir sportiškų automobilių.
 
Atspindint šiandienos tendencijas, daugiausia pergalių nuskynė elektromobiliai. EV9 triumfavo prabangių modelių kategorijoje, naujos energijos apdovanojimą laimėjo ant tos pačios platformos sukurtas „Hyundai Ioniq 6“, geriausiu sportišku modeliu pripažintas „Porsche 911 Carrera T“,  geriausiu kompaktiniu automobiliu išrinktas MG4, o aukštesnėje klasėje nugalėjo elektrinis „Volkswagen ID.7“ – jam taip pat atiteko Vokietijos „Metų automobilio 2024“ titulas.
 
Prabangiems modeliams būdingos savybės
 
Šiuose rinkimuose elektromobilių dominavimu paženklinta ir prabangių modelių kategorija. Nuo 2020 metų čia karaliavo ta pačia architektūra besidalijantys „Porsche Taycan“ ir „Audi e-Tron GT“ modeliai, kol galiausiai į viršūnę iškopė naujokas. Tiesa, nors šis modelis nėra skirtas greičio varžytinėms, jo duomenys taip pat iškalbingi.

 
Audi e-Tron GT

EV9 gali būti varomas galine ašimi, ant kurios sumontuotas 150 kW galios elektros motoras. Taip pat galima rinktis visų varančiųjų ratų sistemą su dviem po 141 kW galią išvystančiais varikliais.
 
Pasirinkus „GT-line“ versiją visais varomaisiais ratais, elektromobilis demonstruos įspūdingą dinamiką – nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 5,3 sek. ir išvystys maksimalų 200 km/val. greitį. E-GMP platforma taip pat suteikė galimybę automobilyje įdiegti V2L funkciją, kuri leidžia baterijos energija maitinti išorinius prietaisus.

 
Porsche Taycan

E. Babelio teigimu, brangesnių automobilių segmente elektromobilių dominavimas yra neišvengiamas. Elektros pavaros specifika leidžia suderinti itin aukštą našumą su komfortišku ir tyliu važiavimu, o šios savybės tiesiog neatsiejamos nuo prabangių automobilių.
 
„Nuo pat tos dienos, kai „Tesla“ parodė, ką galima sukurti su elektros pavara, visiems gamintojams atsivėrė neišsemiami fantazijos aruodai. Vartotojams telieka sulaukti, kol gamintojai pamažu elektromobiliais užpildys visus, ne tik prabangiausius segmentus“, – sako automobilių apžvalgininkas.
 
Atriša rankas
 
Anot E. Babelio, tuo, jog specifinė elektromobilių konstrukcija atriša inžinieriams rankas įgyvendinti daugybę naudingų sumanymų, galima įsitikinti gatvėse regint vieną po kito pasirodančius naujus modelius. Vis našesnės baterijos leidžia nuvažiuoti didesnius atstumus, tačiau užima vis mažiau vietos. Kompaktiškesnė pavara atveria galimybę kurti erdvesnius ir praktiškesnius salonus.

 
Štai EV9 gali būti ir šešiavietis, su dviem atskiromis sėdynėmis antrojoje eilėje. Papildomai užsakomas atpalaiduojamąsias sėdynes galima pasukti 90 laipsnių kampų durų link ar apsukti 180 laipsnių ir keliaujant bendrauti su sėdinčiaisiais trečiojoje eilėje. Tiek priekinės, tiek antrosios eilės sėdynės gali būti patogiai palenkiamos, kad keleiviai galėtų, pavyzdžiui, nusnūsti įkrovos metu, o jau bazinėje įrangoje trečiosios eilės sėdynės gali būti nulenkiamos elektra.
 
Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad, imdamiesi konkuruoti su „premium“ segmento žaidėjais, tradiciškai vidutinės klasės modelius kūrę gamintojai priversti visapusiškai pasitempti, taip pat – ir įrangos srityje. Todėl elektromobilių pirkėjai dažnai gali mėgautis komfortiškesniais ir kokybiškesniais salonais, juose dažniau nei kituose modeliuose naudojamos tvarios, perdirbtos ir vėliau perdirbamos medžiagos.
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Kia EV9
Susiję straipsniai
Geriausių Europos automobilių sąraše – elektrifikuotų pavarų dominavimas Geriausių Europos automobilių sąraše – elektrifikuotų pavarų dominav 
Naujas autonomiškumo lygis: į Baltijos šalis atkeliavo novatoriškasis „Kia EV9“ Naujas autonomiškumo lygis: į Baltijos šalis atkeliavo novatoriškasi 
Laki vaizduotė virsta realybe: kokias galimybes siūlo trečiojo lygio autonomiškas automobilis? Laki vaizduotė virsta realybe: kokias galimybes siūlo trečiojo lygio 
Elektrinio Range Rover bandymai: nuo –40°C laipsnių poliariniame rate iki +50°C laipsnių dykumose Elektrinio Range Rover bandymai: nuo –40°C laipsnių poliariniame rat 
„Opel“ pristato stulbinantį naujos kartos „Grandland“ visureigį „Opel“ pristato stulbinantį naujos kartos „Grandland“ visureigį 
„Mini“ pristatė pirmąjį elektrinį kompaktinį visureigį „Aceman“ „Mini“ pristatė pirmąjį elektrinį kompaktinį visureigį „Aceman“ 
Vienas automobilis – visiems gyvenimo atvejams: į ką atkreipti dėmesį? Vienas automobilis – visiems gyvenimo atvejams: į ką atkreipti dėmes 
Baltijos šalyse pradėta prekyba naujuoju „Renault Captur“, paaiškėjo modelio kainos Baltijos šalyse pradėta prekyba naujuoju „Renault Captur“, paaiškėjo 
Naujieji „Audi“ įkraunami hibridai Q7 ir Q8 elektros režimu įveiks iki 90 km atstumą Naujieji „Audi“ įkraunami hibridai Q7 ir Q8 elektros režimu įveiks i 
Pristatytas 816 AG Mercedes-AMG GT 63 S E Performance kupė Pristatytas 816 AG Mercedes-AMG GT 63 S E Performance kupė 
„Mazda“ pristatė naująjį flagmaną CX-80 „Mazda“ pristatė naująjį flagmaną CX-80 
„Audi Q6 e-tron“ platformos inovacijos: išradingas paprastumas ir 800 voltų spartusis įkrovimas „Audi Q6 e-tron“ platformos inovacijos: išradingas paprastumas ir 80 
Naujasis “Dacia Spring” – tapo dar… pigesnis Naujasis “Dacia Spring” – tapo dar… pigesnis 
Naujasis „Opel Frontera“: sugrįžtantis visureigis turės ir elektrinę versiją Naujasis „Opel Frontera“: sugrįžtantis visureigis turės ir elektrinę 
„Toyota Prius“ laimėjo apdovanojimą už geriausią pasaulyje 2024 m. automobilio dizainą „Toyota Prius“ laimėjo apdovanojimą už geriausią pasaulyje 2024 m. a 
Renault grupė atgal Nissan kompanijai parduos Nissan akcijų sudarančių maždaug 2,5 % kapitalo Renault grupė atgal Nissan kompanijai parduos Nissan akcijų sudaranč 
BMW pristatė X serijos elektromobilį-viziją – galės būti naudojamas ir kaip elektros šaltinis BMW pristatė X serijos elektromobilį-viziją – galės būti naudojamas  
„Porsche Baltic“ pradeda naują varžybų sezoną – susikaus su pasaulio automobilių sporto legendomis „Porsche Baltic“ pradeda naują varžybų sezoną – susikaus su pasaulio 
„Renault“ grupės generalinis direktorius Luca de Meo - laiškas Europai „Renault“ grupės generalinis direktorius Luca de Meo - laiškas Europ 
Įkraunamų hibridų šeimą japonai papildė netradiciniu modeliu: išsklaido didžiausią vairuotojų baimę Įkraunamų hibridų šeimą japonai papildė netradiciniu modeliu: išskla 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt