Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2013-09-27
Kokią pavarų dėžę rinktis?
Dauguma vairuotojų prieš pirkdami automobilį žino, ką rinksis - MPD ar APD, tačiau kyla sunkumų bandant pasirinkti tarp „automato", „variatoriaus" ir „roboto". Šiuo atveju, neturint reikiamų žinių, išsirinkti nėra taip paprasta. Taigi, kuo skiriasi minėtos pavarų dėžės? Šiaip jau, ypač įvertinus dabartinę situaciją, geriausia būtų rinktis automobilį su klasikine automatine pavarų dėžė. „Robotai" ir „variatoriai" pasirodė sąlyginai neseniai, todėl apie jų eksploatacija žinoma dar mažokai, be to, kiek teko susidurti, remontas kainuoja labai brangiai. Kita vertus, robotizuota transmisija taip pat turi savų privalumų.
Robotizuota transmisija Privalumai:
Tai - brangus ir sudėtingas variantas, tačiau yra ir pigesnių. Paprasčiausias MPD perdarymo į robotizuotą transmisiją būdas realizuotas A klasės „Mercedes-Benz" automobiliuose. Juose mechaninė pavarų dėžė turi elektroninį hidraulinį sankabos prievadą. Vairuotojas perjungia pavaras kaip paprastoje MPD, tačiau paminos salone tik dvi - elektronika stebi akseleratoriaus paminos ir pavarų perjungimo svirties padėtį, o reikiamu momentu perjungia pavarą. Siekiant išvengti nesklandumų perjungiant pavaras arba variklio užgesimo staigiai stabdant, sistema taip pat stebi variklio ir ABS daviklių rodmenis. Dar vienas variantas - pakeisti hidraulinius siurblius žingsniniu elektros varikliuku. Taip pasielgė „robotų" kūrėjai iš „Opel" ir „Ford". Tiesa, šį kartą už bandymą sutaupyti teko sumokėti: pavaros persijungia stipriais šuoliais ir pavėluotai. Įdomu tai, kad japonai tokią pat technologiją panaudojo „Toyota Corolla" modelyje, tačiau pavaros persijungia gerokai greičiau ir švelniau. Variatorius Privalumai:
Klasikinė automatinė transmisija Pliusai:
Taip pat dabar šį APD „savarankiškumą" galima kontroliuoti pagal konkretaus vairuotojo vairavimo stilių: galima pasirinkti vieną iš kelių darbo režimų. Aktyvus vairuotojas gali pasirinkti „sport" režimą, ramus - „komfort". Moderniausi prisitaikantieji „automatai" moka patys prisitaikyti prie vairuotojo vairavimo stiliaus. Parengta pagal užsienio spaudą |
Susiję straipsniai
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas