Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2013-05-20
Kodėl perdega saugikliai
Saugikliai saugo automobilio elektros grandines nuo perkrovos ir trumpojo jungimo. Jeigu elektros grandinėje atsiranda gedimas arba prijungiamas per didelis elektros energijos vartotojų skaičius, įvyksta trumpasis jungimas, ji persikrauna. Perkaista generatoriaus laidai ir apvijos, akumuliatoriuje gali užvirti elektrolitas. Būtent tada naudojami saugikliai. Jie, užfiksavę padidėjusią tampa, nutraukia jos tiekimą.
Perdega saugikliai dėl kelių priežasčių: Pirma - dėl kurio nors elektros mazgo, elektros instaliacijos elemento pažeidimo arba pačios elektros instaliacijos pažeidimo, galinčio sukelti trumpąjį jungimą. Dėl tokio pažeidimo įtampa teka trumpesniu keliu, turinčiu gerokai mažesnį pasipriešinimą. Pagal Omo dėsnį, grandinės dalies pasipriešinimo mažėjimas lemia srovės stiprėjimą. Būtent tada perdega saugiklyje esanti plona vielutė, elektros grandinė atjungiama ir užkertamas kelias trumpajam jungimui. Antra - įtampos šuolis (perkrova). Atsiranda užstrigus kuriai nors detalei, kurios judėjimą užtikrina elektros varikliukas. Tai gali būti ABS blokas, valytuvai, stiklų keltuvas ir kt. Tokiu atveju elektros varikliuko viduje susidaro per didelė įtampos apkrova, kurią perima saugiklis. Jis pats perdega, tačiau apsaugo elektros grandinę. Trečia - netinkamas saugiklis. Ketvirta - prastas kontaktas tarp saugiklio ir korpuso. Tokiu atveju saugiklis ne tik sudega, bet ir išsilydo korpusas. Taip atsitinka naudojant nekokybiškus saugiklius, nes jie ne perdega, o lydosi, išdegindami ne tik savo lizdą, bet ir apgadindami visą saugiklių bloką. Tokiu atveju dėl vieno saugiklio gali tekti remontuoti ar net keisti visą bloką. Penkta - saugiklis praranda turima atsargą. Tai atsitinka mažėjus ilgą laiką naudojamo saugiklio vielutės skersmeniui: veikiama įtampos, vibracijos ir smūginių apkrovų vielutė gali susilpnėti ir perdegti tik šiek tiek padidėjus praleidžiamai įtampai. Pastebėta, kad dažniausia saugikliai perdega įjungiant degimą, nes, kaistant elektros instaliacijos metalinėms vielutėms, didėja jų pasipriešinimas. Įjungimo akimirką vielutės būna šaltos, tad jų pasipriešinimas mažas, o įtampa gerokai viršija įprastą. Vielutėms kaistant pasipriešinimas didėja, įtampa silpnėja. Įjungus degimą įvyksta įtampos šuolis, viršijantis įprastą įtampą. Tam tikrais atvejais saugikliai gali perdegti ir esant išjungtai grandinei. Taip atsitinka, nes išjungiant variklį susikuria perteklinė įtampa, kuri vėliau ir sudegina saugiklius. Tokio tipo reiškiniai dažniausi tose grandinės vietose, kuriose yra puslaidininkių. Turbūt teko matyti, kai vietoj saugiklių paliekamos monetos. Žinoma, moneta taip greitai neperdegs. Reikia atminti, kad gedimo atveju moneta neatjungs grandinės ir gali perdegti konkretaus saugiklio turėtas apsaugoti elementas. Taip pat toks „taupymas" gali tapti gaisro priežastimi, nes kaista ir šalia monetos esantys laidai. Jeigu išsilydys jų izoliacija, gaisro išvengti nepavyks. Jeigu saugiklis perdegė, o atsarginio nėra, trumpam jį gali pakeisti cigarečių pakelio folija, kuri perdegs laiku. Žinoma, taupyti nereiktų ir, sutvarkius visus elektros instaliacijos gedimus, į lizdus sudėti reikiamus saugiklius. Taip pat skaitykite:
|
Susiję straipsniai
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas