Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-01-30
„Škoda 1203“: sukako 56 metai nuo ikoniškosios serijos debiuto

„Škoda 1203“: sukako 56 metai nuo ikoniškosios serijos debiuto
Legendinis savo eros automobilis „Škoda 1203“ buvo modernus ir tvirtas lengvasis komercinis modelis su virš kėbulo sumontuota kabina. Po 12 metų uolaus tobulinimo, 1968-ųjų rugsėjo 14-ąją, buvo pristatytas gamybai paruoštas variantas. Serijinė automobilio gamyba Vrchlabio (Vrchlabí) gamykloje prasidėjo tų pačių metų lapkričio 20 dieną. Kitus tris dešimtmečius buvo gaminamos skirtingų versijų ir konstrukcijų transporto priemonės šiuo pavadinimu. Šios „Škodos“ tenkino pačius įvairiausius pirkėjų poreikius.

Prieš daugiau nei 55 metus prasidėjusi serijinė 1203 gamyba leido Čekijos gamintojui nustatyti naują standartą lengvųjų komercinių automobilių segmente. Taip „Škoda“ išplėtė savo pasiūlą ir kartu užpildė tuo metu Čekoslovakijoje susiformavusią akivaizdžią spragą.
 
„Škoda 1203“ buvo klasikinė paslaugų transporto priemonė, turinti daugybę modifikacijų ir versijų. Dėl savo universalumo bei ilgaamžiškumo šis modelis tapo neatsiejama beveik kiekvieno Čekoslovakijos piliečio gyvenimo dalimi“, – aiškina „Škoda“ muziejaus vadovė Andrea Frydlova.
 
Pradžia ir evoliucija
 
„Škoda 1203“ kūrimas ir gamyba yra neatsiejami nuo Vrchlabio gamyklos. Valstybinė planavimo komisija pavedė vietos vystymo komandai sukurti visiškai naują „modernią didelę komercinę transporto priemonę“. 
 
Tuomet lengvųjų automobilių transformavimo į paslaugų transporto priemones ir rėminės važiuoklės naudojimo era ėjo į pabaigą, tad 1956 m. specialistų komanda ėmė kurti specialų vientisos konstrukcijos modelį su virš važiuoklės montuojama kabina.
 
Pirmieji trys prototipai su skirtingais kėbulais, pažymėti 979 kodu, buvo pristatyti 1957-ųjų pradžioje. „Škoda 1203“ kūrimas truko dvylika metų. Darbai taip ilgai užsitęsė dėl centralizuotai valdomos ekonomikos neefektyvumo.
 
Keblumų kilo ir dėl besibaigiančios „Škoda 1202“ serijos modelių gamybos persidengimo, kurį dar labiau trikdė medžiagų trūkumas ir skirtingos gamybos technologijos. Todėl serijinės gamybos pradžia buvo atidėta iki 1968 m. IV ketvirčio.
 
Naujoviški sprendimai
 
Nuo rėminės konstrukcijos buvo pereita prie vientiso kėbulo, todėl „Škoda 1203“ modelis pasižymėjo išskirtine salono erdve ir didesniu stiklų plotu. Automobilis išsiskyrė kukliu, vos 1170 kg svoriu, o dar vienu privalumu tapo nepriklausoma ratų pakaba, gerokai padidinusi važiavimo nelygiais keliais komfortą. Po variklio dangčiu 1203 modelyje buvo sumontuotas iš „Škoda 1202“ paveldėtas 1221 cm3 darbinio tūrio OHV keturių cilindrų, 35 kW/47 AG galią išvystantis variklis. 
 
Nepaisant nedidelės galios, šis variklis turėjo varyti transporto priemonę, galinčią gabenti 750 kg krovinio, kuriam numatyta 5,3 m3 erdvė. 1968 m. pabaigoje išleisti pirmieji 1203 modeliai buvo furgonai. Jų matmenys siekė 4520 x 1800 x 1900 mm. 
 
Ši versija turėjo patogias šonines ir galines dureles į krovinių skyrių. Toks automobilis galėjo išvystyti iki 90 km/val. greitį, o, palaikant pastovų 60 km/val. greitį, degalų sąnaudos siekė 11 l/100 km.


Daugybė versijų ir patobulinimų
 
Pradinė „Škoda 1203“ versija netrukus buvo papildyta aštuonviečiu mikroautobusu, tiek „Standard“, tiek „De Luxe“ versijų, bei keleiviniu-krovininiu furgonu. Taip pat atsirado atviros platformos krovininė versija, greitosios pagalbos automobilis ir katafalkas. 
 
Buvo sukurtos ir specializuotos modifikacijos, tarp jų: kelios dešimtys veterinarams pritaikytų automobilių, ugniagesiams skirtos versijos, net keletas prototipų stovyklautojams ar modeliai su šaldytuvais.
 
1981 m., vadovaujantis vyriausybės nutarimu, gamyba buvo visiškai perkelta į Trnavos automobilių gamyklą (TAZ). Nuo 1973-ųjų balandžio mėn. iki šio momento automobilis vienu metu buvo gaminamas ir Vrchlabyje. „Škoda 1203“ gama buvo ne tik plečiama, bet ir nuolat atnaujinama.
 
Reikšmingai atnaujintas jis buvo 1988-aisiais, minint dvidešimties metų jubiliejų. Per iškilmes buvo pristatytas didesnis 1433 cm3 tūrio 42 kW/57 AG variklis, nauja penkių greičių mechaninė pavarų dėžė, dviejų kontūrų stabdžiai ir nežymiai pakeistas kėbulas. 1996 m. šios serijos modeliuose netgi buvo montuojamas plačiai žinomas keturių cilindrų 1,9 litro dyzelinis „Volkswagen“ variklis.
 
1968–1981 m. Vrchlabio gamykloje iš viso buvo pagaminta 69 727 „Škoda 1203“ automobilių. Trnavoje buvo pagaminta apie 89 tūkst. įvairių versijų vienetų. 1999 m. rugpjūtį gamyba buvo nutraukta.
 
Valstybės kontroliuojamas tiekimas
 
Tuometinės Čekoslovakijos planinėje ekonomikoje naująjį „Škoda 1203“ galėjo įsigyti ir naudoti tik valstybinės įmonės, organizacijos ar kooperatyvai. Būsimieji pirkėjai turėjo teikti paraiškas Valstybinei planavimo komisijai. Pareigūnai pirmiausia įvertindavo prašymą ir, patvirtinus, išduodavo „balanso čekį“.
 
Tik su šiuo čekiu atitinkama organizacija galėjo užsisakyti transporto priemonę, sumokėti pirkimo kainą ir gauti pagamintą automobilį. Tačiau privatūs piliečiai neturėjo galimybės nusipirkti naujojo „Škoda 1203“ modelio.
 
Jiems vienintelis kelias įsigyti šią transporto priemonę buvo antrinė rinka, kai valstybinės organizacijos nurašydavo automobilius. Tačiau 1203 modelis buvo laisvai parduodamas pasirinktose tarptautinėse rinkose, tad jį buvo galima dažnai aptikti Prancūzijos, Belgijos, Turkijos ar Egipto keliuose.
 
 
Susiję straipsniai
Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis „Nissan Leaf“? Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis  
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt