Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2021-06-03
Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis

Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis
Technikos entuziastai sutaria, kad norint važiuoti tikrai greitai ir sportiškai, keturių varančiųjų ratų sistemos yra nepamainomos. Ir jos naudojamos ne tik visureigiams, augant variklių galiai dvi varančios ašys naujiems sportiškiems sedanams naudojamos vis dažniau. Panašu, kad šiame automobilių segmente viena varančioji ašis greitai patirs tą patį, ką jau patyrė mechaninė pavarų dėžė, – išnyks. 

Toks sprendimas atsirado prieš tris dešimtis metų. „Audi“ ir „Peugeot“ tapo vienais pirmųjų gamintojų, nusprendusių sportiškus sedanus aprūpinti keturių varančiųjų ratų sistemomis. Patirtis aukščiausio lygio lenktynėse – Pasaulio ralio čempionate – šių kompanijų inžinieriams parodė tokių automobilių pranašumą.
 
Užtikrintas universalumas
 
Keturių varančiųjų ratų pavara automobiliams suteikia kitokių sukibimo galimybių. Vienu pirmųjų tikrų sportiškų sedanų laikomas 1989 metais pasirodęs „Audi 200 Quattro 20V“.
Vertinant šiuolaikiniais standartais, šis modelis nebuvo itin galingas – 2,2 litro penkių cilindrų variklis išvystė 220 AG, tačiau dėl keturių ratų pavaros jis buvo lengvai valdomas net pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis.
 
Netrukus tokio pat galingumo modelį pristatė ir „Peugeot“ – 405 modelio versiją T16. Išskirtinis automobilis turėjo nuolatinę keturių varančiųjų ratų pavarą. Pagal konstrukciją tai buvo itin pažangus automobilis, kurį labai vertino sportiško šeimos sedano ieškantys vairuotojai. 
 
Dabartiniais laikais net ir tokie su galiniais varančiaisiais ratais asocijuojami gamintojai kaip BMW pereina į kitą stovyklą. Pavyzdžiui, BMW M5 yra laikomas klasikiniu sportišku sedanu, tačiau net ir šis modelis nuo 2017 metų turi keturių varančiųjų ratų sistemą. 
 
O vienas paskutinių ryškių permainų pavyzdžių – naujos kartos BMW M3 ir M4 modeliai. Nors abu automobiliai iš pradžių bus siūlomi įprastos schemos (priekyje sumontuotas variklis suka galinius ratus), labai greitai pasirodys ir versijos su keturiais varančiaisiais ratais. Galingiausių M3 ir M4 versijų pajėgumas vis tiek siekia 503 AG, o tokia trauka vienai ašiai nėra itin praktiškas sprendimas – negelbėja nė naujausios pagalbinės sistemos. Sportiški sedanai išpopuliarėjo dėl universalumo, o jei automobiliu nepatogu važinėti žiemą, jau yra trūkumas.
 
Analogišką žingsnį maksimalaus efektyvumo link žengė „Mercedes-AMG“ inžinieriai. Kompanija neseniai pareiškė, kad visi naujos kartos modeliai turės keturių varančiųjų ratų pavarą. 

Pažangūs techniniai sprendimai
 
Grynakraujė sportinė „Peugeot 405 T16“ versija 1989 ir 1990 metais dominavo Dakaro ralyje ir „Pikes Peak“ kalnų lenktynėse. Pasaulio ralio čempionate šis automobilis pakeitė du kartus bendroje įskaitoje ankstesniais metais nugalėjusį legendinį „Peugeot 205 T16“.
 
Gatvėms skirto 405 T16 modelio 2 litrų darbinio tūrio 4 cilindrų variklis buvo aprūpintas „Garrett“ turbokompresoriumi ir išvystė iki 220 AG.

 
Tokia trauka sedanui leido nuo 0 iki 100 įsibėgėti per 7 sekundes ir pasiekti maksimalų 235 km/val. greitį. Optimalų sukibimą užtikrino nuolatinė keturių varančiųjų ratų pavara su klampiąja mova, priekinei ašiai teko 53 proc. sukimo momento, o galinei – 47 proc. 
 
Kurdami „Peugeot 405“ dizainą, italų „Pininfarina“ studijos specialistai nuveikė puikų darbą, tad sportiška šio modelio versija specialiai nebuvo perkrauta detalėmis. Akylesni entuziastai 405 T16 galėjo atskirti pagal didesnius 16 colių penkių stipinų lengvojo lydinio ratlankius ir priekinių žibintų valytuvus, kitas apdailos detales. Pamatyti jį gatvėje tikimybė – nedidelė, nes pagaminti vos 1046 automobiliai, kuriuos graibsto kolekcionieriai. 

Sportiškumas ir ekologija žengia išvien
 
Prancūziškas sportinis sedanas atgimė praėjus kone 30 metų. Gamintojas šiemet pristatė „Peugeot Sport Engineered“ sukurtą 508 sedano versiją su benzininiu ir dviem elektros varikliais. Bendras hibridinės jėgainės pajėgumas sieks 360 AG ir 520 Nm, o dėl lenktynių inžinierių indėlio valdymas yra tikslus ir aštrus – „Peugeot“ turi itin turtingą automobilių sporto istoriją ir įvairius lenktynių trasose ištobulintus sprendimus nuolat perkelia į serijinės gamybos modelius.

 
Iki 100 km/val. sportiškas modelis įsibėgėja per 5,2 sek., o spurtas nuo 80 iki 120 km/val. tetrunka vos 3 sek. „Peugeot Sport“ inžinieriai automobilio pakabą tobulino iki pasiekė puikų komforto ir vairavimo malonumo kompromisą – ji yra trijų minkštumo lygių.
 
Šis modelis turi keturis varančiuosius ratus, o dėl unikalaus variklių išdėstymo ir priekinius, ir galinius ratus suka elektros varikliai – tai reta įkraunamų („plug-in“) hibridinių automobilių segmento technologija. 
 
Hibridinė jėgainė leido užtikrinti ne tik didelę galią, bet ir ekonomiškumą – iš elektros tinklo įkraunamas modelis vidutiniškai į aplinką išmeta tik 46 g/km anglies dioksido. Tokiu keliu pamažu žengia vis daugiau galingų automobilių gamintojų, pradedant nuo išskirtinių automobilių kaip „Ferrari“ ar „Koenigsegg“, baigiant „Peugeot“ ar „Volvo“.
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Peugeot 405
Susiję straipsniai
Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 hečbeko Šeši „Peugeot“ metų automobiliai: nuo 504 sedano iki naujojo 208 heč 
Autonomiškas automobilis JAV išlaikė egzaminą ir gavo vairuotojo pažymėjimą Autonomiškas automobilis JAV išlaikė egzaminą ir gavo vairuotojo paž 
Kodėl beveik nebeliko vairavimo entuziastams skirtų įperkamų automobilių? Kodėl beveik nebeliko vairavimo entuziastams skirtų įperkamų automob 
Įvardino, kurių markių automobiliai nuvažiuoja daugiausia kilometrų Įvardino, kurių markių automobiliai nuvažiuoja daugiausia kilometrų 
BMW atnaujina 4 seriją: pasirodys nauja visais ratais varomo elektromobilio versija BMW atnaujina 4 seriją: pasirodys nauja visais ratais varomo elektro 
Legendinės „Pikes Peak“ lenktynės: kuo elektromobiliai pranašesni už įprastus automobilius? Legendinės „Pikes Peak“ lenktynės: kuo elektromobiliai pranašesni už 
Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis „Nissan Leaf“? Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis  
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Seksas automobilyje: pliusai ir minusai Seksas automobilyje: pliusai ir minusai  
Vienam didžiausių naujųjų laikų vairuotojų iššūkiui spręsti – iš lėktuvų pasiskolinta technologija Vienam didžiausių naujųjų laikų vairuotojų iššūkiui spręsti – iš lėk 
Reguliaraus automobilių aptarnavimo ekonominė nauda: Nuodugnus tyrimas Reguliaraus automobilių aptarnavimo ekonominė nauda: Nuodugnus tyrim 
Veidrodėlius keičiančios kameros – gamintojų masalas ar tikra nauda vairuotojams? Veidrodėlius keičiančios kameros – gamintojų masalas ar tikra nauda  
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Automobilių ratlankių mados – būtinybė, investicija ar išmesti pinigai? Antra dalis Automobilių ratlankių mados – būtinybė, investicija ar išmesti pinig 
Novatoriškos „Mercedes-Benz“ technologijos automobilį paverčia kai kuo daugiau Novatoriškos „Mercedes-Benz“ technologijos automobilį paverčia kai k 
Automobilių ratlankių mados – būtinybė, investicija ar išmesti pinigai? Pirma dalis Automobilių ratlankių mados – būtinybė, investicija ar išmesti pinig 
„Škoda 1203“: sukako 56 metai nuo ikoniškosios serijos debiuto „Škoda 1203“: sukako 56 metai nuo ikoniškosios serijos debiuto 
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Modernus vaizdo registratorius – jūsų automobilio ir piniginės apsaugai Modernus vaizdo registratorius – jūsų automobilio ir piniginės apsau 
Tyrimas atskleidė, kad Lietuvoje dažniausiai apgadinami „Subaru“ markės automobiliai Tyrimas atskleidė, kad Lietuvoje dažniausiai apgadinami „Subaru“ mar 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt