Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2013-02-06
Hibridinė „Honda Jazz“

Hibridinė „Honda Jazz“
 Pasaulyje vis labiau populiarėja elektromobiliai. Deja, Lietuvoje oficialaus jų debiuto dar gerokai teks palaukti. Kita vertus, dabar puiki proga pasidomėti hibridiniais automobiliais, kurių mūsų rinkoje daugėja. Pavasarį skaitytojams pristatėme hibridinį „Honda CR-Z", o šį kartą pasitaikė proga sėsti prie hibridinio miesto automobilio „Honda Jazz".

Šiaip jau „Jazz" modelis Lietuvoje ne naujiena, tačiau šį kartą reiktų nepamiršti, kad kalba eis apie hibridinį gerai žinomo modelio analogą. Nuo įprasto benzininio automobilio hibridinis skiriasi kitokiomis radiatoriaus grotelėmis, skaidraus melsvo dizaino priekiniais ir užpakaliniais žibintais ir, bent jau bandytas modelis, ryškia spalva (fresh lime metallic). Gamintojai kurdami modelį padarė jį žalią visomis prasmėmis. Žinoma, norint, galima pasirinkti ir kitą spalvą. Tiesa, priekinė dalis atrodo labai gražiai, bet apatinė bamperio plastmasinė juosta yra žemokai, todėl, nenorint jos trinti, nereiktų automobilio privaryti prie pat šaligatvio.

Skirtumų lyginant su paprastu „Jazz" galima pastebėti ir salono viduje. Šiuo atveju hibridinis „Jazz" primena kitą hibridinį „Hondą" modelį - „CR-Z". Ten ir spidometras, ir radijas, ir klimato kontrolė šviečia švelnia melsva spalva.

Tiksliau, priklausomai nuo pasirinkto važiavimo tipo arba nuo konkretaus momento spidometras keičia spalvą. Beje, šiuo atveju reiktų paminėti, kad automobilis turi automatinę bepakopę transmisiją CVT, tad ir pajuda, ir greitėja labai švelniai ir tolygiai, be jokių trūkčiojimų. Įjungus „S" režimą automobilio spidometras visą laiką degs vienoda švelniai melsva spalva, tačiau, pagal nutylėjimą, šis važiavimo režimas bus pats neekonomiškiausias ir neekologiškiausias.

Iš išorės gali pasirodyti, kad HONDA „Jazz" - mažas automobilis. Juo labiau, kad jis ir priskiriamas „B" segmentui. Automobilio viduje erdvu ir šviesu. O kur dar didelis, aštresniu kampu ir toliau nuo vairuotojo, negu įprasta, esantis priekinis stiklas. Vietos užtenka ir vairuotojui, ir keleiviams. Išjungus variklį, palikus užvedimo spynelėje raktelį ir atidarius dureles, automobilis apie raktelį primins ne tik garsiniu signalu, bet ir mirgančiu rakto ženkliuku kompiuterio ekranėlyje.

Atrodytų, paprasta, tačiau tai turi toli gražu ne visi nauji automobiliai. O kur dar dideli ir neįprastos formos veidrodėliai. Taigi, turime visokeriopai patogų automobilį.

„Jazz" visada buvo pristatomas kaip praktiškas miesto automobilis. Kurdami hibridą inžinieriai liko ištikimi šiam principui - automobilyje dvi priekinės daiktadėžės, dėžutės ir lentynėlės smulkiems daiktams. Norint daiktus galima dėti ir po užpakalinėmis keleivių sėdynėmis. Įprastai ten būna uždara erdvė, tačiau hibridinėje „Jazz" versijoje sėdynės turi tik plonas sulenkiamas kojeles.

Norint sėdynes galima prilenkti prie nugarėlių ir taip sukurti papildomą erdvę daiktams. Taip pat santykiu 40x60 galima atlenkti sėdynių nugarėles ir praplėsti bagažine. Šiuo atveju kojelės sulenkiamos, sėdynės nuleidžiamos ir jų nugarėlės su bagažine sudaro lygią plokštumą.

Kita vertus, toks išradingumas suprantamas, nes bagažinėje neliko atsarginio rato ir net vietos, kur jis buvo. Modelis gavo padangų remonto komplektą, o atsarginio rato vietoje įsikūrė hibridinės sistemos akumuliatoriai. Nepaisant to, automobilis turi 300 l bagažinę, kurią pririekus galima padidinti iki 883 l.

Taigi, prieš mus praktiškas ir ekologiškas automobilis. Modelis turi 1,3 l 65 KW/ 88 AG variklį ir 10 kilovatų (78 Nm) elektros variklį. Smagu, kad aplink variklį suklijuoti įspėjamieji lipdukai buvo lietuviški.

Dabar belieka sulaukti, kada lietuviškai su vairuotoju „bendraus" ir tekstinę informaciją pateikiantys automobilio kompiuteriai. HONDA „Jazz" tekstinės informacijos buvo mažai, tad ją suprasti nebuvo sunku.

Pasak gamintojo, vidutinės kuro sąnaudos gali būti 4,5 l/100 km kelio. Tiesa, man, žaidžiant važiavimo stiliais ir režimais, tokių sąnaudų pasiekti nepavyko. Nuvažiavus apie 200 km mišriu režimu jos buvo 5,4 l/100 km, tačiau, jei visą laiką būtų buvęs „Eco" režimas, gal ir būtų buvę galima pasiekti gamintojo deklaruotus 4,5 l.

Žinoma, dinamikos stebuklų iš automobilio tikėtis neverta, bet jis ne tam buvo kurtas. Kūrėjai galvojo apie ekologiškumą ir praktiškumą, o šias charakteristikas „Jazz" tikrai atitinka. Tarkim, kad ir ta pati „Auto stop" sistema. Automobiliui stabtelėjus prie šviesoforo, variklis iškart buvo išjungiamas, tačiau tereikėjo atleisti stabdį ir jis, be jokio vėlavimo vėl pradėdavo dirbti. Greita, patogu.

Stabdymo metu buvo kraunami hibridinės sistemos akumuliatoriai. Pradžioje gali tekti priprasti prie stabdžių rekuperatorių veikimo, bet tai greitai padaroma.

Tai, kaip akumuliatoriai kraunami ar naudoja energiją, galima stebėti tiek dešiniajame prietaisų skydelio langelyje, tiek ir automobilio kompiuteryje spidometro viduryje. Čia stebėti procesą patogiau, nes dieną žalia ir šviesiai mėlyna prietaisų skydelio spalvos ne visada aiškiai įžiūrimos.

Malonu, kad kompiuterio valdymas iškeltas prie vairo, tad norint pasižiūrėti dominančią informaciją nereikia „ieškoti laimės" aplink prietaisų skydelį.

Kiti mygtukai irgi sumontuoti taip, kad vairuotojui būtų patogu juos pasiekti. Be to, vairuotojas gali pasidžiaugti ir dešinėje pusėje esančiu patogiu ranktūriu.

Automobilis išėjo ne tik gražus, bet ir smagiai važiuojantis. Tolygus ir malonus pajudėjimas, lengvas valdymas (elektromagnetinis vairo stiprintuvas), puikiai įveikiami posūkiai. Tai užtikrina žemai esantis automobilio svorio centras ir platus tarpuvėžis. Pakaba tyli, tačiau pasiekus apie 80 km/val. greitį pasijautė nelabai malonus sūpavimas. Tai reikia įvertinti, jeigu vešitės vaikus arba jautresnius keleivius.

Apibendrinant galima pasakyti, kad automobilis turi tvarkingą ir praktišką saloną, patogiai transformuojamas užpakalines kėdutes, pasižymi mažomis kuro sąnaudomis, tiksliai veikiančia pavarų dėže ir yra saugus. Taip pat jis ekologiškas, bet už tai teko sumokėti vangoku varikliu. Kita vertus, dabartiniai hibridai ir kuriami tam, kad būtų ne sportiški, o visų pirma ekologiški.

Hibridiniai HONDA JAZZ variantai neturi „bazinės" sąrangos. Siūlomi „Comfort" arba „Elegance" modeliai. Hibrido kaina prasideda nuo 67 000 Lt.
 
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Honda Jazz
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt