Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2015-04-11
Gėlių keliai: automobiliais, laivais, lėktuvais

Gėlių keliai: automobiliais, laivais, lėktuvais
Gėlių kelias nuo jų auginimo vietos iki prekystalio – ilgas. Netgi labai. Kad būtų įveikti keli ar net keliolika tūkstančių kilometrų, gėlių pardavėjai su transporto kompanijomis siekia geriausio rezultato – greitos kelionės, kurios metu žiedams tektų kuo mažiau aplinkos poveikio.
 
Kaip sukurti idealias sąlygas gėlėms?
 
Įvairių gėlių ir augalų transportavimą galima suskirstyti į tris pagrindines grupes. Klientams paprastai gabenamos skintos gėlės, pasodinti augalai ir augalų svogūnėliai arba sėklos. Visiems šiems subtiliems kroviniams tinka kai kurios bendros taisyklės, tačiau yra ir ypatumų. Pavyzdžiui, svogūnėliams ir sėkloms reikia maždaug 4-10 laipsnių šilumos. Tačiau dažna augalų rūšis turi savų subtilumų, kuriuos augintojai bei transportininkai privalo žinoti. 
 
Skintos gėlės paprastai vežamos 1-8 laipsnių temperatūroje.
Kadangi tai – gana greitai gendanti ir prekinės išvaizdos bei vertės netenkanti prekė, planuoti skintų gėlių gabenimą reikia ypač kruopščiai: gaišatis pasienyje (pavyzdžiui, prieš Valentino dieną, kovo 8-ąją ar Motinos dieną) – tai ne tik prarasta klientūra, bet ir gerokai sumažėjusios pajamos… Tokiems reisams reikia planuoti maksimaliai greitą maršrutą su galimais minimaliais trukdžiais.
 
Žemiausios temperatūros (nuo 0 iki 2 laipsnių šilumos) reikia į gruntą pasodintiems augalams gabenti. Sodinukams ir vazoninėms gėlėms būtinas ne tik subtilus temperatūrinis režimas, reikia ir atitinkamos drėgmės, ventiliacijos.
 
Todėl imtis gėlių gabenimo sutinka ne visi – tam reikia, ne tik patirties, bet ir specialios įrangos. Izoterminis automobilis privalo užtikrinti stabilią temperatūrą viduje, drėgmės ir ventiliacijos srautų balansą (oras turi cirkuliuoti tarp visų gėlių eilių), ir visai nesvarbu, ar lauke – karšta, ar speiguota žiema.
 
Verslo sezoniškumas
 
Beveik du dešimtmečius gėlėmis prekiaujančios ir jų gabenimu užsiimančios bendrovės „Gelila“ vadovas Vaidotas Vaitiekus sako, jog pavasaris gėlių pardavėjams – pats darbymetis: „Kai praeina moksleivių išleistuvės, baigiasi viena didelė darbų banga. Pavasarį būna ir kovo 8-oji, ir Motinos diena, vežame nemažai gėlių į Latviją, Estiją, Suomiją – ten irgi pavasarį būna švenčių, kurios be gėlių neįsivaizduojamos. Todėl kai žiemos pabaigoje pradeda augti darbų krūvis, jis baigiasi vos ne vasaros viduryje – tada turime trumpą pertraukėlę. Net vieną iš turimų šešių didelių specialiai šiam verslui pritaikytų šaldytuvų pastatome – visiems galima kiek atsipūsti prieš rudeninius darbus“, – pasakoja pašnekovas.
 
Kryptis – iš Olandijos
 
Nyderlandų Karalystė vadinama vienu didžiausių pasaulio gėlių verslo centrų. Čia vykstantys aukcionai sutraukia daugelį, todėl nieko stebėtino, kad į Amsterdamą ar Roterdamą, pagrindinius gėlių verslo miestus šioje šalyje, atkeliauja gėlės iš vos ne viso pasaulio, įvairių žemynų. „Jeigu kalbame apie skintas gėles, tai pirmadienį Olandijoje pakrautas gėles mes jau trečiadienį pardavinėjame. Visi siekia, kad gėlės kuo greičiau pasiektų galutinį vartotoją. Aišku, jas, sudarius palankias sąlygas, galima išlaikyti keletą dienų, bet rožės ar gerberos – gana trumpaamžis augalas. Todėl kiekviena valanda kelyje – ypač svarbi. Šitoje gėlių vežimo grandinėje negali būti silpnų grandžių – bilietai į keltus, kuriais mūsų transportas su gėlėmis plaukia į Suomiją, būna nupirkti iš anksto – todėl automobiliai negali vėluoti“, – sako „Gelilos“ vadovas.

 
Kadangi pagrindinė įmonės būstinė – netoli Klaipėdos, daug metų bendrovė naudojosi keltais – iš Olandijos pakrauti sunkvežimiai vykdavo į Vokietiją ir tada jau Baltijos jūra pasiekdavo Klaipėdą. Tačiau Mukrano perkėloje patogus reisas buvo panaikintas, todėl dabar dažnai vežėjams tenka beveik 2000 kilometrų važiuoti Lenkijos keliais.
 
„Gelila“, skirtingai nuo daugelių kitų Lietuvos gėlių prekybos didmenininkų, gėles atsiveža du, o ne vieną kartą per savaitę. Penktadienį Olandijoje šaldytuvus užpildę sunkvežimiai Lietuvą pasiekia keltu (tada vairuotojui tenka važiuoti apie 700 km) , o savaitės pradžioje pasikrovę vairuotojai važiuoja per Lenkiją: „Tuose reisuose važiuoja po du vairuotojus – negalime gaišti, todėl vairuotojai dirba pamainomis, kad tik krovinys kuo greičiau pasiektų mūsų sandėlį ir tada jau keliautų į tolesnius paskirstymo taškus. Čia ne konservuoti žirneliai, kurie gali būti iškrauti ketvirtadienį, o ne trečiadienį, kai visi jų laukė. Šitame versle viskas turi veikti itin sklandžiai. Todėl ir partnerius, jei prireikia, renkamės labai atsakingai – turi jais pasitikėti 100 procentų. Ir tikrai neieškome mažiausios kainos – mums reikia geriausios, o ne pigiausios paslaugos, todėl dirbame su tais, kurie turi nepriekaištingą reputaciją“, – verslo subtilumais dalijasi V. Vaitiekus.
 
ES biurokratijos tapo mažiau
 
Kol Lietuva nebuvo tapusi Europos Sąjungos nare, „Gelilai“ tekdavo dažniau susidurti ir su fitosanitarinių leidimų tikrintojais. Dabar pakanka Olandijos pareigūnų leidimų – šios bendrovės vežamos skintos ir vazoninės gėlės bei augalai paprastai neišvežami už ES ribų, tad tikrinimų tapo gerokai mažiau. Tačiau įmonė turi numačiusi vidaus darbo kontrolės schemas – jose yra vietos ir karantinui, nes su gėlėmis gali būti „importuotas“ ir koks nors užkratas. „Dabar viskas einasi kur kas paprasčiau. O į Rytus plėtros atsisakėme: pabandėme vežti gėles į Rusiją, tie mėginimai nebuvo sėkmingi, tad apsistojome ties jau įprastais maršrutais – dirbame Lietuvos ir į šiaurę nuo mūsų esančių šalių rinkose“, – teigia CargoNews.lt pašnekovas.
 
Norinčių vežti – daugėja
 
23 metus pervežimų verslu užsiimanti bendrovė „Elspeda“ turi apie 80 automobilių, kuriais galėtų vežti krovinius, jei pastariesiems būtinas temperatūrinis režimas. Nustatyta temperatūra ir drėgmė aktuali ne tik gabenant gėles ar sodinukus. Maisto produktai, vaisiai, daržovės, grybai – tai tik dalis prekių, kuriems dideli temperatūros svyravimai akivaizdžiai kenkia.
 
 
„Prieš keletą metų transporto bendrovių, galinčių siūlyti gėlių ar sodinukų pervežimui tinkančią techniką, buvo vos keletas, žinojome savo kolegas ir konkurentus. O dabar panašias paslaugas siūlo turbūt 20 ar 30 įmonių, ir mažų, ir didelių. Visi mėgina rasti užsakymų, nes krovinių srautai tikrai labai sumažėjo. Mes vežėme ir vežame ne tik į didžiuosius Rusijos miestus. Mūsų kroviniai pasiekia ir Kazachstaną, mūsų vilkikus tikrai galima sutikti kur kas toliau už Maskvos. Jei kažkas įsivaizduoja, kad šitie labai tikslaus sutarties vykdymo reikalaujantys kroviniai yra ypač pelningi – klysta. Dabar visi veža krovinius į Rytus tik tam, kad bent išgyventų, apie pelnus nenoriu net kalbėti – bandome paprasčiausiai išlikti. Gėles gabename ne tik iš Olandijos – esame jas krovę Latvijos sostinėje, kituose miestuose. Kadangi Rusijos ir kitų Rytų šalių rinkose dirbame jau daug metų, tai tikrai galiu pasakyti, kad nėra ypatingų problemų, gaunant leidimus vežti šiuos krovinius – reikalavimai yra elementarūs, jokių paslapčių čia nėra. Tiesiog reikia viską daryti tiksliai, tvarkingai ir laiku. Laukiame, kad krovinių srautai vėl ūgtelės“, – CargoNews.lt pasakojo „Elspedos“ direktoriaus pavaduotojas Tadas Valeckas.
 
Į Šiaulius – ir lėktuvais
 
Prieš ketverius metus į Šiaulių oro uostą du “Boeing-747″ lėktuvai iš Izraelio atskraidino vos prieš kelias valandas nuskintų gėlių krovinį – tada buvo teigiama, kad lėktuvu atgabentos gėlės pirkėją pasiekia per parą. Operatyvumas – gerai, tačiau tokį gėlių atgabenimą lydi ilgesnės procedūros.
 
Fitosanitarijos skyriaus prie Žemės ūkio ministerijos specialistai turi patikrinti gabenimo dokumentus, po to paima kelias gėlių dėžes, leidžia joms atšilti. Tuo pat metu atšyla ir visi gėlėms kompaniją sudarę gyviai. Izraelyje yra vabzdžių ir vabalų, kurie yra pavojingi: Europos Sąjungos direktyvos draudžia juos įvežti, todėl sanitarijos tarnybos paslaugos – būtinos ir neišvengiamos.
 
Šiaulių oro uosto atstovai tikisi, kad netrukus veiklą pradėsiantis naujasis terminalas bus patrauklus ir importuotojams, ir vežėjams. Nes tie du aukščiau minėti „Boeing“ lėktuvai revoliucijos neatnešė – krovinių su gėlėmis daugiau, galima sakyti, nebuvo, nors įvairių lėktuvų Šiauliuose leidosi tikrai daug. Būsimas terminalas sudarys sąlygas čia priimti ir gavėjams išsiųsti ne tik gėles ar sodinukus, čia galės būti patogiai bei operatyviai perkraunami ir kiti greitai gendantys produktai.
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt