Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-02-09
Lietuviai dalyvaus alternatyviose Dakarui lenktynėse – maratone Budapeštas - Bamako

Lietuviai dalyvaus alternatyviose Dakarui lenktynėse – maratone Budapeštas - Bamako
Keturi lietuviai – Karolis Kairys, Liudvikas Musteikis, Saulius Gintautas ir Jurgis Kaukėnas - pasiryžo dalyvauti labdaros lenktynėse „Budapeštas – Bamako“. Tai unikalios lenktynės, kaip sako organizatoriai, jos yra pats didžiausias mėgėjų ralio maratonas pasaulyje. Ir jis ne bet koks, o labdaringas.

Kas antrus metus vykstančiame renginyje susirenka dalyviai iš viso pasaulio – šiemet jame dalyvaus beveik penki šimtai ekipažų. Lenktynėse galima važiuoti bet kuo – kuo senesnis automobilis, tuo geriau ir tuo įdomiau. Viskas vyksta standartiniais automobiliais ir ne greičiui, bet tikslumui.

Šių metų lenktynėse bus surengta penkiolika greičio ruožų, kuriuos sportininkams teks įveikti per aštuoniolika dienų. Bendrai teks pravažiuoti net 8276 km “greičio ruožų”. Nuo Vilniaus dalyviams teks įveikti virš 11 000 km.

Šie improvizuoti greičio ruožai yra įveikiami ne tiek greičiui, kiek tikslumui. Lietuviai varžysis „4x4 Adventure” klasėje, kur važiuoja visais ratais varomi automobiliai ir jų maršrutai driekiasi bekele.

Šiame maratone galima važiuoti ir paprastu senu automobiliui – čia gausu įvairių “Volkswagen Beetle”, “Golf”, netgi “Trabant” automobilių, tačiau jie varžosi lengvesnėje rungtyje, kurios maršrutas driekiasi keliais.

„Mes pasirinkome įdomesnį, daugiau iššūkių reikalaujantį maršrutą, nes taip tiesiog tikimės patirti daugiau nuotykių,“ – sako „Ralio draugų“ komandos lyderis, ralio lenktynininkas Karolis Kairys.

Komanda išsirinko prieš 22 metus pagamintą “Toyota Land Cruiser 100” ir jų tikslas ne varžytis dėl pirmų vietų, bet tiesiog gerai praleisti laiką ir tuo pat metu nuveikti kažką naudingo. Bendradarbiaudami su įmone „Biorina“ , jie prisikraus pilnutėlę bagažinę įvairiausių įmonės gaminamų grikių produktų, kuriuos išdalins badaujantiems Afrikos gyventojams – grikių kruopos, miltai, makaronai, net iš grikių pamamintas šakotis turės išgyventi „Land Cruiser“, kuris jau pirmomis pasiruošimo dienomis buvo pakrikštytas „Grikiu“, bagažinėje ne vieną tūkstantį kilometrų bekelės. Be to, lietuviai kiek tik bus vietos prisikraus įvairių smulkmenų, suvenyrų, kurie Afrikoje dažnu atveju yra tikra retenybė. 

Šiame labdaros maratone svarbiausia ne greitis, o tiksliai įveiktas maršrutas. Tarp greičio ruožų nuo starto iki finišo dalyviai turi lygiai parą, per kurią turi įveikti maršrutą. Jeigu norisi pailsėti, galima važiuoti ne tiksliai pagal maršrutą, o keliais, tada galima atvažiuoti greitai ir ramiai eiti ilsėtis. Tačiau tokiu atveju dalyviai gaus daug baudos taškų. 

Galima pasirinkti ir kitokią taktiką – bandyti pravažiuoti viską kuo tiksliau, tada maršruto įveikimas gali užtrukti ir 20 ar dar daugiau valandų. Reiškia poilsiui lieka vos kelios valandos ir vėl į kelią.

Maršrute yra nemažai tarpinių finišų, kurie yra ypatingi – tai gali būti vietinė mokyklėlė, futbolo klubas ar bokso būrelis. Čia dalyviai sustoja, apsilanko, išdalija labdarą.

Nors maratonas vadinasi Budapeštas – Bamako, tačiau Malio sostinėje dalyviai nefinišuos. Finišas bus surengtas Siera Leonės sostinėje Fritaune. Mat Malyje šiuo metu nesaugu.

„Visą kelionės laiką miegosime jeigu bus to miego, tik palapinėse atvirose vietose, tad vežamės ir miegmaišius, palapines. Taigi automobilis bus prikrautas iki lubų. Kol kas nieko nebijome, nors organizatoriai ir prigąsdino, mat šios lenktynės yra tokios, kur organizatoriai neprisiima atsakomybės už lenktynių dalyvius – mes būsime tik keturiese prieš laukinę Afriką. Niekas neatsiųs mums jokio sraigtasparnio ar pagalbos automobilio, niekas neištrauks mūsų automobilio iš dykumos – turėsime pasikliauti tik savo jėgomis,“ – pasakoja K. Kairys.

Po finišo paprastai dalis dalyvių parduoda savo automobilius čia pat vietoje arba atiduoda labdarai, kam nors padovanoja. Kiti apsisuka ir važiuoja tais pačiais automobiliais atgal per Afriką namų link, tik jau kitais maršrutais, taip pratęsdami savo nuotykius. Lietuviai kol kas nenutarė, ką darys su savo automobiliu.

„Bus daug gražaus laiko apie tai pasikalbėti lenktynėse, ten ir sugalvosim ką darome. Atgalinio bilieto namo nenusipirkome, bus matyti vietoje kaip elgsimės,“ – sako Karolis Kairys.

„Ralio draugų“ komanda savo nuotykiais žada kasdien dalintis socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje, jeigu tik pavyks Afrikoje rasti kažkiek interneto.

Ralio ir nuotykių maratonas Budapeštas – Bamako prasideda vasario 16 dieną.
 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt