Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-02-09
Automobilių ratlankių mados – būtinybė, investicija ar išmesti pinigai? Pirma dalis

Automobilių ratlankių mados – būtinybė, investicija ar išmesti pinigai? Pirma dalis
Sako, kad žmogų sutinkame pagal drabužį, o palydime pagal protą. Automobilių kultūroje šį posakį galima būtų perfrazuoti kogero taip: pagal ratlankius sutinkame, pagal variklio galimybes palydime. Ištiesų ratlankiai yra itin pastebima automobilio stiliaus dalis, kuri be kita ko lengvai keičiama, panašiai kaip ir rūbas. Todėl nenuostabu, kad automobilio savininkas vertinantis savo keturratį draugą labiau nei tik kaip transporto priemonę arba vairuotojai derinantys automobilį prie savo įvaizdžio, būtinai atsižvelgs į tai su kokiais ratais rieda jo automobilis. 

Paskutiniu metu ir automobilių gamintojai teikia daug daugiau dėmesio ratų stiliui – ratlankiai tapo gerokai didesni, įvairesni, aerodinamiškesni, o jų dizaino minčiai neliko jokių ribų. Dabar net maži miesto automobiliai retai kada komplektuojami su mažesniais nei R17 skersmens ir nuobodžiais ratlankiais kokius matėme anksčiau. 


„Skirtingi ratlankiai skiriasi metalo kokybe, gamybos metodais, taigi ir tvirtumu bei svoriu – visa tai įtakoja dinamines, ekonomines/ekologines automobilio savybes.
Todėl elektromobilių, prestižinių arba sportinių markių automobilių ratlankiai stipriai skiriasi nuo kitų tiek savo kokybe, tiek matmenimis, o iškirtinis dizainas dar labiau tai pabrėžia. Tokių ratlankių kaina laikui bėgant nemažėja, todėl juos galima vertinti kaip tinkamą investiciją, kuri būna pergyvena ir patį automobilį.“ - sako atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

Specializuoti ratlankių gamintojai 

Šalia taip vadinamų originalių ratlankių (dažniausiai juos gamina specializuotos ratlankių kompanijos), yra didelė rinka, kurią užpildo specializuoti ratlankių gamintojai. Inovacijų, sporto varžybų ir dizaino istoriją turinčių gamintojų tokių kaip BBS, Work, Rays, SSR ir panašių gaminami ratlankiai taip pat laikui bėgant nepraranda savo vertės, ypač populiariausi modeliai. Atsiranda nauji modeliai, į istoriją iškeliauja seni, kurie būna tampa vertingi būtent dėl to kad daugiau nebegaminami. 




Dėl savo vertės ir estetinės reikšmės ratlankiai gali būti svarbi automobilio dalis, todėl automobilių entuziastai prie savo automobilių ratlankius derina itin atsakingai, kaip kad derina savo rūbus pramogų pasaulio žvaigždės prieš žengiant ant raudono kilimo. 

Šioje srityje egzistuoja subtilus stiliaus pajautimas, kurį nelengva nusakyti, bet ištiesų jis yra ir turi savas taisykles. Tarkim jei jūsų automobilis yra išties išskirtinis arba klasikinis, stilingiausia kogero būtų pasilikti prie originalių ratlankių. Jeigu norite išsiskirti arba jūsų automobilis yra iš 1980-90-ųjų metų pageidautina prie automobilio derinti ratlankius pagal gamybos laikmetį, derinti automobilio ir ratlankių pagaminimo šalį, taip pat pagal kėbulo dizainą ar pagal jūsų automobilio modifikavimo lygį. 


Automobilio savininkas rinkdamasis ratlankius gali siekti skirtingo efekto – pabrėžti būtent ratlankius arba atvirkščiai sumažinti jų dominavimą ir pabrėžti kitas automobilio savybes. Gali siekti kuklaus, preciziškai suderinto arba „perlenktos lazdos“ efekto – visi pasirinkimai yra teisingi, juos tinkamai priderinus prie automobilio. 

Tarkim stambesnių formų automobiliui labiau tiks užpildyto dizaino ratlankiai arba turintys daug stipinų, kurie irgi vizualiai užpildo ratlankio plotą, sportiškesniems labiau tiks atviresni, plonesnių stipinų ratlankiai. Juodos spalvos ratlankiai derinami prie baltos spalvos automobilio kėbulo sukuriant kontrastą arba atvirkščiai automobilis „užjuodinamas“ pabrėžiant jo tamsią natūrą. Ryškių spalvų ratlankiai gali būti kaip atsvara blankios spalvos kėbulo spalvai, chrominiai ratlankiai labiau tiks prestižiniams, ratlankiai su „Diamond Cut“ paviršiaus apdirbimu tiks naujesniems, o plačios poliruotos ratlankių „palangės“ papuoš bet kurį automobilį. Automobilio ir ratlankių stiliaus kontrastas gali būti sukuriamas ir naudojant įprastus skardinius ratlankius, kurie gali būti itin stipriai išplatinti.


„Jeigu nuspręsite ratlankius atnaujinti, pirmiausia būtina patikrinti ratlankių geometriją, tuomet juos verta dažyti būtent milteliniu būdu – tokiu būdu ne tik atrestauruosit ratlankio pažeidimus, bet ir suteiksit dažo dangai atsparumą prilygstantį originaliai dažų dangai. Tuo užsiima specializuotos ratlankių restauravimo įmonės.“ – sako Wheel Spot vadovas Vytautas Šimkus.

Kaip neapsigauti renkantis ratlankio matmenis

Renkantis ratlankius, svarbiausias sprendimas žinoma bus ratlankio matmenų pasirinkimas. Tarkim, ratlankio skersmuo priklausys nuo automobilio dydžio, tačiau taip pat ir nuo laikmečio – 1980-ųjų metų ratlankiai puikiai žiūrisi ir būdami mažesnio skersmens, ypač prie to paties laikmečio ar stipriai sužemintos prošvaisos automobilių. Didesnio skersmens ratlankiai paprastai atrodo įspūdingiau, bet pernelyg dideli ratlankiai gali sugadinti skoningą rezultatą. Ratų skersmens pasirinkime didelį vaidmenį suvaidina ir padangų matmenys, kurios nors ir mažiau pastebimas, bet irgi labai svarbus stiliaus elementas. Bet tai jau kita tema.


„Dar didesnį įspūdį suteikia ratlankio plotis. Čia tikslai gali būti įvairūs – ratlankio kraštas gali būti kiek išstumtas už sparno krašto, išlygiuotas su juo arba pakištas po sparnu. Koks bebūtų pasirinkimas rezultatas yra vienas – kuo platesni ratlankiai tuo gražiau jie atrodys. Renkantis ratlankius, į vieną formulę susideda daug dedamųjų – tai pageidaujamas ratlankio plotis, skersmuo, ET, padangų matmenys, erdvė tarp padangos ir pakabos elementų, tarp padangos ir sparno, rato išvirtimas, pakabos eiga, dar turės atitikti centrinės skylės diametras ir žinoma tvirtinimo skylės. Priekinei ir galinei ašiai gausis dvi atskiros istorijos... Na, jūs šitai kogero visi žinote. Šį rebusą teorijoje padeda išspręsti ardomi trijų dalių ratlankiai, o praktikoje tiesiog geras paskaičiavimas, ypač naudojantis internete esančiomis skaičiuoklėmis.“ – sako Nerijus.

Retesni ratlankiai kur jų ieškoti

Ir galiausiai arba tiksliau pirmiausiai, ratlankių derinimo prie automobilio procedūra prasideda nuo to kiek galime ir kiek norime išleisti pinigų. Šis faktorius dažniausiai nusako kokio gamintojo, kokio modelio, kokio retumo, grožio ir matmenų ratus galite rasti. Kadangi čia kalbame labiau apie retus arba klasikinius ratlankius, tai dažniausiai teks ieškoti net ne skelbimų svetainėse, o socialinėje interneto erdvėje, arba specializuotose interneto svetainėse. Taip pat didelė tikimybė, kad juos rasite ne Lietuvoje, įdomių pasiūlymų galima rasti Vokietijoje, Lenkijoje, dar įdomesnių Japonijoje. 


Ratlankius gabenantis iš kitos šalies reikės įvertinti jų transportavimo kainą, o tai lemia, kad ieškosite kuo retesnių, vertingesnių ratlankių. Tokia pageidaujamo pirkinio medžioklė greičiausiai atims nemažai laiko, dar daugiau laiko atims ratlankių ypač ardomų restauravimo procesas, tačiau rezultatas suteiks ir nemažą pasitenkinimą. Neabejotinai susipažinsite su kitais autofanais tokiais, kurie rašo atsiliepimus apie automobilius Autoasas.lt ar panašiose svetainėse ar aktyviai dalyvauja Facebook grupėse diskutuodami apie ratlankių restauravimo niuansus, vertę ir tinkamumą vienam ar kitam automobiliui.

Kalbant apie ratlankių kainą, be gamintojo ir pirkinio būklės yra dar keli paprasti faktoriai, kurie įtakoja kainą. Svarbu yra ratlankių matmenys, ar jie yra ardomi ar vientiso dizaino, kiek populiarios tvirtinimo skylės, ar jos originalaus gręžimo, ar priekiniai ir galiniai ratlankiai yra skirtingų pločių, ar pagaminti originalaus gamintojo, kartais būna svarbu pagaminimo metai, svoris ir pagaminimo būdas.


Ratlankis yra viena labiausiai besidėvinčių automobilio dalių, todėl tikrai nereikia bijoti jeigu jūsų surasti ratai neatrodo idealios prekinės išvaizdos – Wheel Spot arba panašūs ratų servisai juos nesunkiai atrestauruos suteikiant kone gamyklinę išvaizdą ir kokybę. Gerokai svarbiau kokio gamintojo, modelio ir kokių matmenų yra jūsų ratlankiai. O, kaip neapsigauti ir sužinoti kokie gamintojai gamina kokybiškus ir vertus investicijos ratlankius, mes norime jums papasakoti kitame netrukus pasirodysiančiame straipsnyje.  
 
Susiję straipsniai
Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis „Nissan Leaf“? Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis  
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt