Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-06-22
Kartais nepastebimos, bet naudingos funkcijos: ar žinote visas savo automobilio galimybes?

Kartais nepastebimos, bet naudingos funkcijos: ar žinote visas savo automobilio galimybes?
Rinkdamiesi naują automobilį, pirkėjai dažniausiai vertina pagrindines funkcijas ir savybes – variklio galingumą, degalų ekonomiją arba elektros sąnaudas, multimedijos sistemą ar komforto įrangą. Tačiau neretai pro akis prasprūsta įvairios praktiškos ir gerai apgalvotos smulkmenos, kurias gamintojai įdiegia jau į standartinės įrangos modelius. 

Nepastebi, kol neprireikia
 
Automobilio praktiškumas dažniausiai vertinamas pagal salono erdvumą ir bagažinės tūrį, tačiau reikia įvertinti ne tik pastarąjį skaičių, bet ir tai, kaip panaudojama erdvė. Pavyzdžiu galima pasirinkti didesnio pravažumo modelius, kurie vertinami kaip visapusiškai praktiški. Dažniausiai parametrai patvirtina, jog tokiuose automobiliuose įrengtos tikrai erdvios bagažinės.
 
Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz GLC“ bagažinės talpa siekia 550 litrų, o nulenkus galines sėdynes erdvė padidėja iki 1 600 litrų. Tuo metu naujausios ketvirtosios kartos „Kia Sportage“ ir dar talpesnis: bagažinės tūris – 571 litras, o nulenkus galines sėdynes erdvė padidėja trigubai, iki 1 760 litrų. Svarbi savybė, kad abiejų šių modelių galines sėdynes galima nulenkti santykiu 40:20:40.
 
„Tokia komponuotė leidžia geriau panaudoti erdvę, neprarandant visų sėdimųjų vietų. Jei reikia vežti ilgesnius, bet siaurus krovinius, nulenkus vieną sėdynės dalį tilps krovinys, o vietos liks bent trims žmonėms. Tokia savybė atrodo nereikšminga, bet labai įvertinama, kai to prireikia“, – trimis dalimis nulenkiamųjų sėdynių privalumus įvardija automobilių apžvalgininkas Gintenis Dauparas.

Kamantinėkite pardavimo konsultantus
 
Automobiliai tampa vis modernesni, į juos diegiamos įvairios naujos sistemos, kurių veikimas vairuotojams taip pat tampa naujove, o apie kai kurių funkcijų egzistavimą galima taip ir nesužinoti, jei niekas neparodys. Pavyzdžiui, vis daugiau naujų modelių turi automatinių ilgųjų šviesų išjungimo ir įjungimo funkciją, multimedijos sistemos taip pat įgauna daugiau valdymo subtilybių.
 
„Tiek man, tiek ir kitiems vairuotojams, pasitaiko pamiršti perjungti ilgąsias šviesas, o tai erzina kitus. Automatinės šviesos yra puikus dalykas, nes nebereikia laužyti galvos, ar jos perjungtos, ar neakina priešinga kryptimi atvažiuojančio vairuotojo. Tai leidžia dar labiau susikoncentruoti į vairavimą ir negalvoti apie pašalinius dalykus“, – pataria G. Dauparas.
 
Viena naudinga, bet nebūtinai visiems žinoma funkcija – kai, įjungus atbulinę pavarą, išoriniai galinio vaizdo veidrodėliai pasilenkia žemyn ir leidžia geriau matyti šaligatvio bortelį. Pavyzdžiui, elektromobilis „Kia EV6“ turi tokią funkciją jau standartinėje įrangoje ir, norint ją aktyvuoti, reikia žinoti tam tikrą specifiką. 
 
Ji neaktyvi, jei svirtelė, skirta pasirinkti, kurios pusės veidrodėlį norite reguliuoti, yra neutralioje padėtyje. Todėl, tarkime, jei panūstate geriau matyti dešinės pusės bortelį, šį valdiklį derėtų pastumti į dešinę. Analogiška, jei pageidaujate, kad žemyn nusilenktų kairės pusės veidrodėlis.
 
Kalbant apie EV6, šis elektromobilis turi ir daugiau įdomių funkcijų, kurios aktualios būtent elektra varomiems modeliams. Moderniuose elektromobiliuose įdiegtos pažangios energijos regeneracijos sistemos, stabdymo energiją paverčiančios į elektros energiją, kuri grąžinama į akumuliatorių. 
 
Siekdami didesnio našumo, gamintojai kuria kelių intensyvumo lygių sistemas. Dažniausiai jos valdomos svirtelėmis už vairo, atsižvelgiant į aplinkybes: kai važiuojama nuo stataus kalno, galima naudoti didelio intensyvumo regeneraciją, o užmiestyje ją galima visiškai deaktyvuoti.

 
Bet tai dar ne viskas. EV6 elektromobilis turi ir „i-Pedal“ funkciją, kuri aktyvuojama pasirinkus aukščiausią regeneracijos lygį. Ji leidžia naudoti tik akceleratoriaus pedalą, nes regeneracijos sistema stabdo ganėtinai intensyviai, todėl pagrindinių stabdžių naudoti nė nereikia. 
 
Bet ką daryti, jei nori maksimalios regeneracijos, bet nenori, kad veiktų „i-Pedal“ sistema? Tai paslėpta funkcija, kurią galima įjungti ilgiau palaikius svirtelę, skirtą regeneracijos sistemos aktyvavimui didinti. Atlikus šį veiksmą, regeneracija veiks didžiausiu pajėgumu, bet „i-Pedal“ nebus aktyvuota.
 
Tačiau ir tai dar ne paskutinis triukas. EV6 turi ir automatinį regeneracijos valdymo režimą. Tai taip pat paslėpta funkcija, kuri aktyvuojama svirtele, skirta sistemos intensyvumui mažinti. „Auto“ parinktis veikia įjungus „D“ važiavimo režimą ir svirtelę palaikius kelias akimirkas. Tokiu atveju regeneracijos sistema veiks atsižvelgdama į aplinkybes, o tam pasitelkiami automobilyje esantys radarai ir jutikliai.

Vienuose modeliuose – standartinė, kituose – papildoma įranga
 
Renkantis automobilį ir vertinant jo komforto įrangą, vertėtų įdėmiai panagrinėti standartinės ir papildomos įrangos sąrašus. Pavyzdžiui, šildomasis vairas ar sėdynės vienuose modeliuose gali būti įtraukti į bazinės įrangos sąrašą, o kituose jie bus tik aukštesnio lygio paketuose arba už tokį malonumą teks papildomai krapštyti piniginę.
 
„Atsižvelgiant į mūsų šalies geografinę padėtį, pirkdamas automobilį sau, būtinai norėčiau turėti šildomąjį vairą ir sėdynes. Tai tikrai dėmesio vertas privalumas ir malonu, jei pasirinktas modelis tai turi jau standartinėje įrangoje“, – pastebi G. Dauparas.
 
Įdomu tai, kad net ir pasirinkus „premium“ segmento modelį, tokia įranga nebūtinai bus jau standartinėje komplektacijoje. Pavyzdžiui, perkant „Audi Q5“, priekinės šildomosios sėdynės papildomai kainuoja 430 eurų, šildomasis vairas – dar 380 eurų, o pigesniame „Kia Sportage“ tokie privalumai bus jau standartinės įrangos sąraše.
 
Todėl visada pasidomėkite, kokia standartinė įranga siūloma jūsų pasirinktame modelyje ir stenkitės gauti visą įmanomą informaciją apie tai, kaip veikia įvairios naudingos sistemos, kad galėtumėte savo automobilį išnaudoti maksimaliai.
 
Susiję straipsniai
Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ 
A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją 
Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? 
Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis technologijomis Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis techno 
Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leidimą „Hockenheimring Edition“ Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leid 
Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį  
Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išvada Lietuvoje sukeltų šoką Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išva 
Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hibrido versijas Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hi 
„Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas valdymas ir didesnis pasirinkimas „Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas val 
Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „Estrema“ Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „E 
Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai įmanoma net šaltu oru Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai  
„General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių „General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių 
„Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdovanojimų laimėtojų „Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdov 
Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi j 
BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos ir progresyvumo BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos  
„Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose „Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ 
Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio rinkimuose Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio  
Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobiliu Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobili 
„Peugeot 308“ pelnė prestižinį „Red Dot“ apdovanojimą už dizainą „Peugeot 308“ pelnė prestižinį „Red Dot“ apdovanojimą už dizainą 
Oficialiai pristatyta vienuoliktoji „Honda Civic“ karta Oficialiai pristatyta vienuoliktoji „Honda Civic“ karta 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt