Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2023-09-14
Sugrįžimas į trasą: „Škoda Sport“ varžėsi „Le Mans Classic“ lenktynėse

Sugrįžimas į trasą: „Škoda Sport“ varžėsi „Le Mans Classic“ lenktynėse
Ant „Tudor“ platformos pagamintas lenktyninis „Škoda Sport“ modelis 1950-aisiais dalyvavo garsiosiose 24 valandų Le Mano lenktynėse. Praėjus daugiau nei 70 metų, kruopščiai restauruotas originalus modelis grįžo į garsiąją trasą. 2023 metų „Le Mans Classic“ lenktynėse „blynas“ (angl. Pancake) – šį slapyvardį įkvėpė žemas aliuminis korpusas – vėl stojo prie starto linijos su savo originaliu 44 startiniu numeriu. 

Dviviečio „Škoda Sport“ istorija prasideda dar 1949-ųjų rugsėjį, kai automobilis debiutavo Čekoslovakijos „Grand Prix“ lenktynėse Brno mieste. Jis išsiskyrė pasiteisinusia „Tudor“ technologija ir elegantišku, visiškai aliuminiu pontono formos korpusu. 
 
Būtent todėl šis modelis buvo pavadintas „blyno“ slapyvardžiu. Bolidas buvo varomas keturių cilindrų 1 089 cm3 varikliu ir išvystė 42 AG (31 kW) galią esant 5 100 aps./min.

 
Norėdamas sustiprinti „Škoda“ žinomumą Prancūzijos ir Beniliukso rinkose, kur „Tudor“ jau buvo užsitikrinęs gerą vardą, gamintojas nusprendė 1950 metais startuoti 18-ajame 24 valandų Le Mano etape. Tam, kad atitiktų ištvermės lenktynių reglamentą, „blynas“ buvo pakoreguotas: buvo pridėti papildomi priekiniai naktinio važiavimo žibintai, o, siekiant pagerinti būgninių stabdžių aušinimą, priekinėse grotelėse buvo sumontuotos angos. 
 
Net ir pailginus ratų bazę iki 2 150 mm, siekiant padidinti stabilumą, transporto priemonės svoris kartu su įrankiais ir atsarginėmis dalimis niekada neviršijo 700 kg. Vandeniu aušinamo keturių cilindrų, vos daugiau nei litro darbinio tūrio variklio galia iš pradžių siekė 32 AG (23,5 kW) esant 4 200 aps./min., tačiau prieš lenktynes jo našumas buvo padidintas. Didesnis suspaudimo laipsnis ir naudojamas benzino, etanolio bei acetono mišinys vietoje tradicinių degalų leido pasiekti iki 50 AG (37 kW), esant 5 200 aps./min. 
 
Su 15 colių „Barum“ padangomis, PAL 12 V elektros instaliacijos sistema ir kitais komponentais „Škoda Sport“ išvystydavo iki 140 km/val. greitį. Didžiulis privalumas buvo mažos degalų sąnaudos – per lenktynes jos siekė maždaug 12 litrų šimtui kilometrų. Tai leido sutaupyti laiko, kurį kitu atveju būtų reikėję skirti degalams pildyti.

 
Tradicinėje „Circuit de la Sarthe“ trasoje gamyklai atstovavo Václavas Bobekas ir Jaroslavas Netušilas. Ekipažas startavo automobilių su varikliais iki 1 100 cm3 darbinio tūrio kategorijoje. Čia jis važiavo antroje pozicijoje, o bendroje įskaitoje, skaičiuojant pagal našumo koeficientą, pakilo net į 5 vietą. 
 
Tačiau po 13 valandų lenktynininkų viltį pasiekti įspūdingą finišą sugriovė nereikšmingas techninis gedimas: įtrūkęs stūmoklio kaiščio žiedas. Nedaugelis galėjo numanyti, kad tai bus paskutinis čekiško automobilio su čekų ekipažu startas 24 valandų Le Mano lenktynėse. 
 
Galimybė jose dalyvauti užsivėrė daugeliui metų. Įtemptas šaltojo karo politinis klimatas sužlugdė planus 1951-ųjų varžybose startuoti net su dviem modernizuotais „Škoda Sport“ automobiliais.
 
„Le Mans Classic 2023“: net iki 7 000 aps./min.
 
Po ilgos pertraukos nuo pirmojo starto „Škoda Sport“ grįžo į „Circuit de la Sarthe“ klasikinių automobilių lenktynes „Le Mans Classic“. Pirmą kartą jos buvo surengtos dar 2002 metų vasarą. Čia gali startuoti tik tie modeliai, kurie yra dalyvavę originaliose 24 valandų lenktynėse 1923–1981 metais, o dalyviai suskirstyti į šešias pagrindines ir keletą specialių kategorijų. 
 
Kiekvienai kategorijai skiriamos 2 valandos ir 9 minutės: jos yra išskirstytos į trejas 43 minučių trukmės lenktynes. Kiekvienoms jų įpusėjus, lenktynininkai turi sustoti tam, kad pasikeistų vairuotojas. 
 
Finalinės lenktynės prasideda tradiciniu Le Mano stiliumi: gavę starto signalą, vairuotojai iš nurodytos vietos bėga prie savo automobilių, užveda variklius ir tik tuomet išvažiuoja į trasą.

 
„Škoda Sport“ modelis išsaugojo originalų dizainą. Jo išskirtinumas – originalūs svirtiniai amortizatoriai ir savitos konstrukcijos vairo mechanizmas. Atliekant bandymus, keturių cilindrų variklis veikė net iki 7 000 sūkių per minutę greičiu.
 
Į „Le Mans Classic“ istorinis „Škoda“ modelis sugrįžo 2022-aisiais, kai kruopščiai restauruotą automobilį vairavo Stanislavas Kafka ir Michalas Velebný. Šiemet šis duetas vėl išriedėjo į legendinę trasą ir dar kartą ją įveikė „blynu“. Sportininkų klasėje greičiausiai važiavo lenktynininkai su tokiais modeliais kaip antai 1954-ųjų gamybos „Jaguar D-Type“, 1955-ųjų „Cooper T38“ bei 1958-ųjų „Maserati 250S“.
 
„Le Mans Classic“ istorinių automobilių lenktynės 2023 metais buvo ypatingos, mat buvo minimas jų 100-metis. Per 235 tūkst. apsilankiusių žiūrovų galėjo mėgautis išskirtinių transporto priemonių paroda, kurioje buvo eksponuojama daugiau nei 800 istorinių modelių.
 
Susiję straipsniai
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikasa kriptovaliutos už 800 dolerių Model 3 savininkas teigia, kad savo elektromobiliu per mėnesį prikas 
Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien suteikti beveik 100 km Startuolis žada vien saulės energija „Tesla“ automobiliams kasdien s 
Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pasaulinę automobilių sporto areną Kelinti dabar metai? Legendinė „Lancia Delta Integrale“ grįžta į pas 
Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikapo? Automobilis, kurį galėjo gaminti „Suzuki“ - kas norėtų „Jimny“ pikap 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt