Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-12-13
Visada žaliai šviečiantis šviesoforas: kaip tai veikia ir kodėl už tai galima pakliūti į rimtą bėdą


 
Įvairios specialiųjų tarnybų transporto priemonės yra aprūpintos įtaisais, kurie gali nuotoliniu būdu įjungti žalią šviesoforo signalą, tačiau jei jūs turite tokį prietaisą – galite pakliūti į rimtą bėdą.
 
Įsivaizduokite – sėdite automobilyje, priešais šviečia raudonas šviesoforo signalas ir užsinorite, kad jis pradėtų šviesti žaliai.
 
Pasirodo, kad tokia mintis gali virsti realybe ir tą iš tikrųjų galima padaryti net neišlipus iš automobilio.
 
Šviesoforo šviesų keitimas jau yra žinomas 20 metų ir pats procesas vadinamas „traffic signal preemption“ arba „traffic signal prioritization“.
 
Toks šviesos signalų keitimas iš esmės užkerta kelia normaliam šviesoforo darbui, tačiau leidžia avarinėms tarnyboms greičiau pasiekti nelaimės vietą.
 
Ši sistema yra naudojama ir ant geležinkelio pervažų bei šalia gaisrinių stočių, kai reikia automobiliams greičiau išvažiuoti iš stoties ir tuo tikslu yra pakeičiamos šviesoforo šviesos į žalias.
 
Koks šios sistemos veikimo principas?
 
Šviesoforuose turi būti imtuvas, o transporto priemonėje – automobilyje, autobuse, traukinyje ar pastate – turi būti signalą išsiunčiantis įrenginys. Jis konkrečiu dažniu skleidžia matomus šviesos blyksnius arba nematomus infraraudonųjų spindulių impulsus.
 

 
Ant šviesoforo pritvirtintas specialus imtuvas Milersvilyje, Pensilvanijoje
©commons.wikimedia.org

Infraraudonųjų spindulių impulsus sukuria „Mobile Infrared Transmitter (MIRT)“ įrenginys, kurį sudaro laikmačio grandinė ir infraraudonųjų spindulių LED masyvas.
 
Infraraudonųjų spindulių šviesos diodai gali skleisti 10 Hz dažnio impulsą ir tai daro žemesnio prioriteto transporto priemonės, kaip automobusai. O aukštesnio prioriteto transporto priemonės, kaip gaisrinės automobiliai, skleidžia 14 Hz dažnio impulsą. Ir signalą gali perduoti būdami nuo šviesoforo nutolę iki 460 metrų.
 
Jungtinėse Amerikos Valstijose tokius prietaisus pardavinėja dvi pagrindinės įmonės: „3M“ ir „Tomar Electronics Inc.“
 
Kai kuriais atvejais tokios sistemos ne tik pakeičia šviesoforo šviesas, bet ir tuo pačiu informuoja kitus vairuotojus. Tai yra, šalia šviesoforo yra papildoma lemputė, kuri pradeda mirksėti ir taip vairuotojams liepia sustoti arba leidžia suprasti iš kurios pusės atvažiuoja avarinės tarnybos transporto priemonė.
 
Naujesnėse šviesoforų šviesų keitimo sistemose jau yra įdiegtos ir prevencinės apsaugos sistemos, kurios reikalauja unikalaus serijos numerio patvirtinimo. Taip yra fiksuojamas kiekvienas šviesoforo signalo pakeitimo atvejis ir jei šalia šviesoforų yra įdiegtos vaizdo stebėjimo kameros, nesunku užfiksuoti ar šviesoforų šviesas keičia tam leidimus turinčios tarnybos ar gudresni, eiliniai vairuotojai.
 
Jei tik nebijote kalėjimo…
 
2000-ųjų viduryje tokį „MIRT“ prietaisą buvo galima laisvai nusipirkti internetinėje eBay parduotuvėje, bet 2005-aisiais buvo priimtas „Saugaus, atsakingo, lankstaus ir efektyvaus transporto nuosavybės įstatymas“.
 
Juo buvo nustatyta minimali, šešių mėnesių laisvės atėmimo bausmė tiems, kurie nelegaliai naudosis tokiais prietaisais ir vienerių metų laisvės atėmimo bausmė visiems, parduodantiems tokius prietaisus.
 
Net ir esant ganėtinai griežtoms bausmės, paieškojus internete vis tiek galima įsigyti tokių prietaisų. O ir vaizdo įrašų apie tokius prietaisus tikrai netrūksta. Netgi kai kuriuose jų yra parodoma, kaip namuose pasigaminti tokį „MIRT“ daikčiuką.
 
Štai „VolteGe“ teigia esantis per jaunas vairuoti, bet jau sukūrė „MIRT“ įrenginį ir tam panaudojo „Arduino“ mikrovaldiklį:
 
 
Dane’as Boe netgi teigia, kad šviesoforo spalvas galima pakeisti su universaliu televizoriaus nuotolinio valdymo pulteliu:




Remiantis „boingboing.net“, vienam vyrui, Longmonto mieste, Kolorado valstijoje, vairavusiam baltą „Ford“ pikapą buvo paskirta 50 JAV dolerių baudą už „dažną šviesoforo šviesų keitimo įrenginio naudojimą.“
 
Komentuodamas šį epizodą, eismo inžinierius teigė, kad tokia įranga buvo labai paplitusi šiaurės vakarų valstijose, tokiose kaip Oregonas, kur specialūs imtuvai pritvirtinti prie 80 proc. šviesoforų.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Išgirskite - „Volkswagen“ atskleidė, kokį garsą skleis ID.3  
323 kilometrai - „Porsche Taycan“ ekonomijos bandyme pasirodė tiesio  
„Cybertruck“ bus geras elektromobilis, bet jis nebus toks geras pika  
Mintyse jau palaidojote mechanines transmisijas? „Porsche“ nustebino  
„Tesla“ automobiliai pagaliau galės skleisti ir kokoso riešutus prim  
Pasitrauk į šalį, „Chiron“ - „Koenigsegg“ pagerino 0-400-0 km/val. r  
Atnaujintas legendinis automobilių prabangos simbolis  
Galime ženkliai geriau: Tesla atliks Model S patobulinimus ir Niurbu  
Biudžetinis „Bugatti Veyron“: entuziastas Floridoje parduoda apsimet  
Bugatti Chiron pasiekė rekordinį 490 km/val. greitį, bet automobilio  
Mechaninės transmisijos greitai išnyks? 3 ženklai, rodantys, kad tai  
Jaguar patiria milijardinius nuostolius, bet ruošia tokius elektromo  
Protingas ar kvailas sprendimas? Audi šalia Tesla įkrovimo stotelių   
„Koenigsegg“ įsižeidė dėl parduodamo diktatoriaus sūnaus „One:1“ kai  
Audi paviešino tokią elektromobilio reklamą, kad net konkurentai sus  
5 įprastų dalykų Bugatti Chiron savininkai negali daryti. Brangus au  
„Porsche“ pasirengusi su naujuoju „Taycan“ aplenkti visus, net ir „T  
Neįprastas vaizdas elektromobiliuose - kodėl „Jaguar I-Pace“ turi to  
Naujasis „Porsche 911“ pats kovos su akvaplanavimu - kaip tai bus pa  
Superautomobiliai turi savų keistenybių - „Lamborghini Murciélago“ s  
VIDEO

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt