Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-01-02
„Tesla Model 3“ siūlomas su aerodinamiškais ratų gaubtais - kodėl jie vis dar nenaudojami kitur?


Jei stilius jums nėra labai svarbus, „Tesla Model 3“ galite įsigyti su aerodinamiškai ratų gaubtais, kurie, kaip teigia gamintojas, pagerina efektyvumą 10 %. Automobilio aerodinamika yra labai svarbi siekiant mažesnių sąnaudų, tai kodėl automobiliai su vidaus degimo varikliais neturi tokių gaubtų? Kodėl jie apskritai dar nepaplito?
 
Iš tiesų efektyvus automobilis turi būti aptakus. Todėl mažinamos grotelės, atsisakoma veidrodėlių, mažinami tarpai tarp skirtingų kėbulo segmentų. Net automobilio apačia dabar dažnai yra dengiama plokščiu aptaku. Tačiau ratlankiai vis dar išlieka įmantriu stiliaus elementu be jokių aerodinamikos gudrybių. Na, išskyrus tą „Tesla Model 3“, kurio pirkėjai už papildomus pinigus gali pasirinkti ne visai akiai malonius ratlankių gaubtus. Nors „Tesla“ trumpai pamini, kad jie efektyvumą pagerina net 10 %, egzistuoja rimtų priežasčių, kodėl kiti gamintojai tokių gaubtų nenaudoja.
 
Nėra nei vieno automobilio, kurio efektyvumas būtų 100 % - visada yra praradimų: variklyje, aerodinamikoje, elektros sistemoje, sukibime su keliu ir taip toliau. Automobiliai su vidaus degimo varikliais didžiausius praradimus patiria po variklio gaubtais - čia įvyksta apie 75 % visų efektyvumo nuostolių. Taigi, automobilių gamintojai kuria įmantrias turbokompresorių technologijas, vožtuvų valdymo sistemas, efektyvesnes transmisijas ir kitais būdais bando pagerinti automobilio jėgainės darbą. Tuo tarpu galios agregatai ir transmisija elektromobiliuose sukelia tik apie 27 % efektyvumo nuostolių.
 
Jei paimtume du identiškus automobilius, bet vienas būtų varomas benzinu, o kitas - elektra, aerodinaminiai nuostoliai būtų identiški (toks pat kėbulas). Tačiau benzininio automobilio atveju jie būtų gerokai mažesni nei praradimai variklyje ir transmisijoje ir santykinai siektų maždaug 15 %. Taigi, jei automobilio gamintojas pagerintų mašinos aerodinaminį efektyvumą, naudos būtų palyginti mažai. Net 10 % sumažėjęs oro pasipriešinimas apskritai suteiktų tik 1,5 % geresnį absoliutų automobilio efektyvumą. Tuo tarpu 10 % pagerintas variklio ir transmisijos efektyvumas jau leistų pasiekti 7,5 % geresnį automobilio efektyvumą. Kitaip tariant, automobilių gamintojai daugiau pastangų skiria toms sritims, iš kurių galima gauti daugiau naudos. O pirkėjai ir toliau džiaugiasi gražiais ratlankiais, nes estetiniai praradimai būtų tiesiog neverti nepastebimos naudos degalų sąnaudose.
 
Tuo tarpu elektromobilio atveju oro pasipriešinimas sudarytų maždaug 41 % visų automobilio efektyvumo praradimų. Taigi, net ir mažos detalės duoda daugiau naudos apskritai. Tačiau „Tesla“, sakydama, kad aptakai pagerina „Model 3“ efektyvumą net 10 % tikriausiai turi omenyje tik aerodinaminį efektyvumą. Bet kuriuo atveju, nauda sąnaudose (ar nuvažiuojamame atstume) yra ženklesnė nei būtų tuos aptakus sumontavus ant vidaus degimo variklį turinčio automobilio.
Daugiau apie šį automobilį:
Tesla Model 3, 2018 - dabar
technologijos.lt
Susiję straipsniai
„Iš jo išspaudžiau viską kas tik įmanoma“: Tesla Model 3 savininko a  
Ar rekordinis pasiekimas sustabdys augančius nuostolius? Tokių gerų   
Nepasipriešino nei „Volkswagen“, nei „Ford“ – „Tesla“ Nyderlanduose   
„Tesla“darbuotojai prisipažino: naudojame izoliacinę juostą norėdami  
„Tesla“ sumušė rekordą – tokių rezultatų nesitikėjo net Volstryto fi  
Tesla greitai turės elektromobilį, kuris vienu įkrovimu nuvažiuos 64  
„Panasonic“ jau dabar mato, kad „Tesla Model Y“ gamyba sukels rimtų   
Musko pažadas dėl „Model 3“ kainos tampa realybe  
Su kokiais defektais pas pirkėjus atkeliauja „Tesla Model 3“? Vienas  
Dar tik pirmas šaltukas, o jau prasidėjo – „Tesla Model 3“ savininka  
Kada „Model 3“ kainuos pažadėtus 35000 JAV dolerių? Naujausias E.Mus  
„BMW“ pirmą kartą oficialiai pripažino, kad „pradeda gauti į kaulus“  
Visos problemos išspręstos, o automobilių paklausa - tiesiog žvėrišk  
Elonas buvo teisus dėl Tesla Model 3 Performance - elektromobilis d  
Volstryto ekspertai išardė „Tesla Model 3“ - elektromobilis nustebin  
„Model 3“ atkeliauja tiesiai iš gamyklos ir kartais jį pristato Musk  
Keistenybės už Tesla Model 3 gamybos linijų - E.Muskas nurodė nutrau  
Vokiečių inžinieriai išardė „Tesla Model 3“ - jų tyrimas parodė, kad  
Elonas Muskas ir vėl miega „Tesla“ gamykloje - ar šios problemos kad  
„Model 3“ kokybės ir saugumo problemos: Muskas rizikuoja, bet neturi  
Kuo iš esmės skiriasi „Model S“ ir „Model 3“? Vienas netikėtas skirt  
Elonas Muskas: „Ačiū, kad sustabdėte mane nuo buvimo kvailiu“  
Elektromobilių lenktynės įrodė, kad elektra varomos mašinos – prakti  
Iš „Tesla Model 3“ laukiama dramatiškų pokyčių ir tai bloga naujiena  
Įperkamas „Tesla Model 3“ jau važinėja gatvėmis ir atrodo tikrai nep  
Tesla Motors įkaitino ličio rinką  
„Tesla“ pateikė daugiau užuominų apie „Model 3“  
VIDEO
Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt