Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-09-25
„Tesla“ charizma ir nuostolingumas: kas dedasi su kompanija ir kas taps „Teslos žudiku“?

 „Tesla“ charizma ir nuostolingumas: kas dedasi su kompanija ir kas taps „Teslos žudiku“?
Elono Musko Tesla ne pirmoji kompanija pradėjusi serijinę elektromobilių gamybą, bet, ko gero, pirmoji įkvėpusi kitus koncernus imtis kurti nuosavus elektromobilius. Per pastaruosius keletą metų tokius automobilius sukūrė ir pristatė stambiausi rinkos žaidėjai – Audi, Mercedes, BMW, Jaguar ir Porsche. Ar nebus taip, kad Tesla gigantiškomis investicijomis tiesiog pramynė kelią konservatyvesniems konkurentams?

Pirmuoju iš tiesų masiniu stambių gamintojų elektromobiliu tapo General Motors EV1 (Electrical Vehicle 1). Koncernas elektromobilius pradėjo gaminti, kai Kalifornija priėmė nulinių emisijų įstatymą – pagal jį kiekvienas automobilių gamintojas privalo parduoti ne mažiau nei 2% (vėliau – ne mažiau nei 10%) nulinės emisijos automobilių.


General Motors EV1

Nuo 1996 iki 1999 metų GM iš viso išleido 1117 EV1. Elektromobiliai buvo platinami – ne parduodami, o nuomojami už fiksuotą mėnesio įmoką be teisės išpirkti – tik Kalifornijoje ir Arizonoje. Vienos EV1 gamyba GM kainavo ne mažiau, nei 80 tūkstančių dolerių.
2003 metais Kalifornijos valdžia sušvelnino emisijų įstatymą ir GM nuostolinga EV1 gamybą nutraukė. Visi pagaminti elektromobiliai buvo atsiimti iš savininkų ir utilizuoti, liko tik keli egzemplioriai muziejuose ir GM tyrimų centre.

Naują susidomėjimo elektromobiliais bangą sukėlė 2003 metais įsteigta Tesla Motors. Po trijų metų kompanija pristatė savo pirmąjį automobilį, sportinį Tesla Roadster, o 2008 metais pradėjo serijinę jų gamybą. Paskui Tesla pradėjo gaminti hečbeką Model S, krosoverį Model X, sedaną Model 3, o taip pat sukūrė elektrinį sunkvežimį Tesla Semi.

Įkandin Teslos nuosavų elektromobilių kūrimu užsiėmė daugybė kompanijų. Tarp jų – ne tik daugybė garsių – ir nelabai – Kinijos gamintojų, bet ir įtakingi tarptautiniai koncernai. Naujausi, 2018 rugsėjį pristatyti Teslos konkurentai – krosoveriai Audi e-tron ir Mercedes EQC. Daimler koncernas, kuriam priklauso Mercedes, ir kuris kadaise pats investavo į Tesla, ketina savo elektromobilių padaliniui skirti $12 milijardų ir iki 2022-ųjų vartotojams pasiūlyti dešimt tokių automobilių modelių. Volkswagen grupė, kuriai priklauso Audi, pradėjo kampaniją „elektromobilis visiems“ ir iki 2020 siekia realizuoti 150 tūkstančių tokių mašinų.



Audi e-tron

Nuo 2019 metų savo elektromobilį planuoja leisti ir Porsche – kompanija turi sportinį Taycan. Gali būti, kad prieš tai bus parduodamas ir kompanijos krosoveris Mission E Cross Turismo. 2019 metų viduryje laukiama ir elektrinio sedano Volvo Polestar 1. Elektrinis krosoveris Jaguar I-Pace gaminamas nuo 2018 metų kovo, o be to, kompanija patvirtino, kad ateityje išleis „gražiausio pasaulyje automobilio“ E-type elektrinę versiją.



Porsche  Taycan

Savo ruožtu BMW rugsėjį pristatė elektrinio krosoverio Vision iNEXT konceptą. Serijinės jo versijos pasirodymo laukiama 2021 metais. Savo elektromobilio Mach 1 užuominas parodė Ford. Su Musku konkuruoja dar ir Toyota, anksčiau taip pat bendradarbiavusi su Tesla ir netgi turėjusia jos akcijų paketą – liepą ji pristatė vandeniliu ir elektra varomą sunkvežimį ⁠Project Portal.



BMW Vision iNEXT

Charizma be pelno

Iš pradžių Muskas investavo į Teslą $6,5 mln. Pirmąjį elektromobilį – Roadster – kompanija pristatė, praėjus penkiems metams nuo jo sukūrimo. 2009 metų pradžioje Tesla pritrauktos investicijos siekė $187 mln; iš jų Muskas įdėjo $70 mln. Tuo tarpu Roadster sukūrimas kainavo $140 mln, nors verslo plane tam buvo numatyti $25 mln rašė Musko biografijos autorius, žurnalistas Ashlee'is Vance'as.

2009 ir 2010 metais dalį Teslos įsigijo Daimler ir Toyota. Vokietijos koncernas už 10% Teslos sumokėjo ~$50 mln, tačiau paskui maždaug 4% iš jų perdavė Abu Dabio vyriausybės investicinei grupei, o likusią paketo dalį 2014 metais pardavė už $780 mln. Japonijos koncernas, Teslos akcijoms irgi išleidęs ~$50 mln, 2015 metais dalį jų pardavė už $690 mln, o likusias realizavo 2016 metais už neskelbiamą sumą.

2010 metų viduryje Tesla atliko pirminį viešą siūlymą (IPO) – nuo tada kompanija pritraukė $19 mlrd. (įskaičiuojant išleidžiamas akcijas ir įsiskolinimus), tačiau generuoja neigiamą pinigų srautą ($9 mlrd.). Nuo sukūrimo Tesla niekada metų nėra baigusi pelningai, o per pastaruosius aštuonerius metus buvo iš viso du pelningi ketvirčiai. Pirmąjį 2018 ketvirtį Tesla nuostolis buvo ~$710 mln, antrąjį – >$717 mln.

Jimo Collinso iš Forbes nuomone, savaime prašosi dvi išvados. Pirmoji: Muskas ir Tesla itin talentingai pritraukia lėšas, antra – Tesla neįtikėtinai nepelninga (pavyzdžiui, BYD iš Kinijos, elektromobilius pradėjusi gaminti dar anksčiau nei Tesla, lenkia amerikiečių kompaniją tiek pardavimų apimtimi, tiek pelnu). Tačiau elektromobilių rinkoje Tesla iki šiol neturi padorių konkurentų, ir, analitikų manymu, bent jau artimiausiais metais, – nebus. Viena iš priežasčių – „neįtikėtinas brendas“, o taip pat iškili paties Musko asmenybė. „Dirbdamas Tesla, visada jausdavaisi pulkininku Kurtzu iš „Šių dienų apokalipsės“: nebijok imtis beprotiškų metodų, tiesiog atlik darbą. Visa tai – iš Elono“, – kalbėdamasis su Collinsu prisiminė vienas Tesla inžinierius.

Konkurentų spaudimas

Nepaisant analitikų, manančių, kad Musko kompanija konkurentų neturi, po truputį rinkoje pasirodantys „Teslos žudikai“ visgi pradėjo veikti jos padėtį. IHS Markit duomenimis, pirmą 2018-ųjų metų pusmetį Tesla pardavimai pagrindinėse Europos rinkose sumažėjo (pavyzdžiui, Vokietijoje ir Didžiojoje Britanijoje – 30%). Be to, Teslos pirkėjų (pavyzdžiui, Norvegijoje, kur kompanijos pardavimai kol kas auga), ilgas atsarginių dalių ir remonto laukimas nežavi.

Pati Tesla pasisakė prieš IHS Markit vertinimus, pareikšdama, kad Europoje elektromobilių parduodama vis daugiau, tačiau konkrečių skaičių nepateikė. Be to, Muskas, komentuodamas pirmojo ketvirčio rezultatus, pareiškė, kad „paklausos ir pardavimų tendencija atrodo išties pozityviai“, o taip pat prognozavo, kad Teslos nuostolingumas greitai baigsis.

Laukiama, kad Tesla iki 2018 metų galo pristatys naują krosoverį Model Y, o kitų metų pradžioje jis bus pradėtas pardavinėti. Manoma, kad jis taps atsaku į potencialių konkurentų veiksmus ir padidins pardavimus. 2018 metais Tesla tiksi realizuoti 100 tūkstančių Model S ir Model X, tuo tarpu pernai ji pardavė 101 tūkstantį (ir padavimų augimas siekė 33%).



Tesla Model X

Kol kas Teslai tenka kovoti su Musko žodžių efektu, – jis rugpjūtį pažadėjo padaryti kompaniją privačia, bet paskui greitai šios idėjos atsisakė. Teslos atžvilgiu tyrimą pradėjo JAV teisingumo ministerija, o JAV Vertybinių popierių ir rinkų komisija įtarė Muską kompanijos akcijų kotiruočių manipuliacijomis. O ir Saudo Arabija, kuri, pasak verslininko, Teslos akcijų išpirkimą iš rinkos galėtų palaikyti, galiausiai investavo į Musko konkurentą – Lucid Motors.
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Audi E-tron technologijos.lt
Susiję straipsniai
Audi pristatė dykumų lenktynių įkvėptą „Q8 e-tron edition Dakar“. Pagamins tik 99 tokius visureigius Audi pristatė dykumų lenktynių įkvėptą „Q8 e-tron edition Dakar“. Pa 
Iki 600 km elektra – naujieji „Audi Q8 e-tron“ ir „Audi Q8 Sportback e-tron“ jau Lietuvoje Iki 600 km elektra – naujieji „Audi Q8 e-tron“ ir „Audi Q8 Sportback 
Lietuvoje prasidėjo naujojo „Audi Q8 e-tron“ išankstiniai pardavimai Lietuvoje prasidėjo naujojo „Audi Q8 e-tron“ išankstiniai pardavimai 
Naujasis „Audi Q8 e-tron“: didesnis efektyvumas ir įveikiamas atstumas, išbaigtas dizainas Naujasis „Audi Q8 e-tron“: didesnis efektyvumas ir įveikiamas atstum 
Ioniqmat 12 – Audi e-Tron Sportback vs Hyundai Ioniq electric Ioniqmat 12 – Audi e-Tron Sportback vs Hyundai Ioniq electric 
Naujas „e-tron“ šeimos SUV kupė: „Audi e-tron Sportback“ Naujas „e-tron“ šeimos SUV kupė: „Audi e-tron Sportback“ 
Galingiausias „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų dalyvis „Audi e-tron“: kuo jis ypatingas? Galingiausias „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų dalyvis „Audi 
Nauja elektrinio SUV versija: „Audi e-tron 50 quattro” Nauja elektrinio SUV versija: „Audi e-tron 50 quattro” 
Protingas ar kvailas sprendimas? Audi šalia Tesla įkrovimo stotelių reklamuoja elektrinį Protingas ar kvailas sprendimas? Audi šalia Tesla įkrovimo stotelių  
„Audi E-Tron“ gali būti karštesnis nei kas nors norėtų - gamintojas baiminasi baterijų gaisro „Audi E-Tron“ gali būti karštesnis nei kas nors norėtų - gamintojas  
Audi paviešino tokią elektromobilio reklamą, kad net konkurentai susižavėjo. Elonas ją vadina puikia Audi paviešino tokią elektromobilio reklamą, kad net konkurentai sus 
„Audi e-tron“ elektrinio SUV nebus tiek daug, kiek planuota – „Audi“ keičia planus „Audi e-tron“ elektrinio SUV nebus tiek daug, kiek planuota – „Audi“ 
„Audi e-tron“ pristatytas augančiai Lietuvos elektromobilių rinkai „Audi e-tron“ pristatytas augančiai Lietuvos elektromobilių rinkai 
Elektrizuojančiai smagus važiavimas su „Audi e-tron“ Elektrizuojančiai smagus važiavimas su „Audi e-tron“ 
Kameros vietos veidrodėlių ilgą laiką buvo tik žadamos, bet „Audi“ sistema atrodo daug žadanti Kameros vietos veidrodėlių ilgą laiką buvo tik žadamos, bet „Audi“ s 
„Audi“ atskleidė „Audi e-tron“ elektromobilio salono išvaizdą ir technologijas „Audi“ atskleidė „Audi e-tron“ elektromobilio salono išvaizdą ir tec 
„Audi“ naujienos Ženevos automobilių parodoje: „Audi A6“ sedanas ir „Audi e-tron“ prototipas „Audi“ naujienos Ženevos automobilių parodoje: „Audi A6“ sedanas ir  
„Audi e-tron Sportback“ elektromobilio gamyba bus pradėta 2019 metais „Audi e-tron Sportback“ elektromobilio gamyba bus pradėta 2019 metai 
Šanchajuje bus pristatytas Audi e tron Sportback konceptas Šanchajuje bus pristatytas Audi e tron Sportback konceptas 
„Audi“ atveria kelią elektromobiliams „Audi“ atveria kelią elektromobiliams 
„Audi e-tron quattro“ konceptas – elektromobilis be kompromisų  „Audi e-tron quattro“ konceptas – elektromobilis be kompromisų  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt