Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-07-03
Sukurti ypatingi elektriniai ratai, per porą sekundžių virstantys vikšrais


DARPA, JAV gynybos departamento technologijų skyrius, nuolat kuria pažangias ateities karybos technologijas, tačiau kai kurie išradimai stebina labiau nei kiti. Pavyzdžiui, neseniai buvo pademonstruoti ratai galintys per dvi sekundes virsti vikšrais, o tada - vėl ratais. Tačiau kam reikalingas toks išradimas? Kokiais privalumais ir trūkumais ratai bei vikšrai pasižymi?
 
Karinės mašinos privalo būti itin tvirtos, galingos bei mobilios. Per pastaruosius kelis dešimtmečius buvo pasiekta neįtikėtina pažanga ginkluotėje, o šarvų technologijos apskritai vystėsi neįtikėtinais tempais. Tačiau mobilumas tarsi liko paraštėse. Nors nauji kariniai visureigiai pasižymi geresniu pravažumu nei senieji, jokie žymūs šuoliai šioje srityje pasiekti nebuvo. Dažnai sakoma, kad taip yra dėl to, kad vis dar tenka rinktis tarp ratuotos ir vikšrinės technikos.
 
Ratai, savaime suprantama, turi savų privalumų. Jie leidžia greitai keisti judėjimo kryptį, sugeria nemažai kelio nelygumų, leidžia pasiekti didelį greitį. Tačiau vikšrai pasižymi geresniu sukibimu ir svorio pasiskirstymu - jie tiesiog turi didesnį kontakto su žeme plotą. Idealiu atveju ta pati karinė mašina galėtų važiuoti vikšrais bekele ir ratais tuomet, kai paviršius yra lygesnis bei tvirtesnis. Tačiau kaip tai pasiekti?
 
DARPA sukurta RWT technologija („Reconfigurable Wheel Track“) leidžia „Humvee“ visureigiui tiesiog kelyje prisitaikyti prie važiavimo sąlygų. Ypatingi ratai per porą sekundžių virsta trikampio formos vikšrais, taip padidinami kontakto su žeme plotą ir pagerindami pravažumo savybes. Tai praverstų jei staiga tektų sukti nuo asfaltuoto kelio į smėlėtą bekelę - visureigiui net nereikėtų sustoti. Lygiai taip pat sugrįžus prie lygaus ir kieto kelio paviršiaus visureigis galėtų greitai prisitaikyti paversdamas savo vikšrus ratais ir taip sumažindamas trintį bei pagerindamas manevringumą.
 
RWT technologijos centre - robotizuotas ratlankis ir speciali beorė padanga. Ratlankis, kurį sukūrė Karnegio Melono universiteto inžinieriai, veikia dviem režimais. Kai „Humvee“ reikia ratų, visas robotizuotas ratlankis sukasi kartu su padanga. O kai pasirenkama vikšrinė važiuoklė, ratlankiai virsta trikampio formos įtaisais, kurie automobilio atžvilgiu nesisuka. Vietoj to aplink juos sukasi tik beorės padangos vikšras.
 
RWT technologija neabejotinai kariniams visureigiams suteiktų nemažai lankstumo - gebėjimas greitai prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų mūšyje yra labai svarbus. Tačiau kažin ar šią technologiją greitai išvysime pritaikytą praktiškai. RWT yra tiesiog per daug sudėtinga, tokiems ratams reikėtų ypatingos priežiūros, o gedimo kaina potencialiai būtų per didelė. Kita vertus, DARPA pademonstravo ir kitus išradimus, kurie ateities karinei technikai padėtų siekti aukštesnio mobilumo. Visa tai - vaizdo įraše (RWT demonstracija nuo 2:22):

technologijos.lt
Susiję straipsniai
Ar žinote, kodėl „Toyota GT86“ savo pavadinime turi skaičių 86 ir ka  
„BMW“ pirmą kartą oficialiai pripažino, kad „pradeda gauti į kaulus“  
Retas įvykis automobilių pramonėje: koncepcinis „Porsche 911 Speedst  
40 % elektromobilių pardavimų kritimas neišgąsdino „General Motors“   
Elonas buvo teisus dėl Tesla Model 3 Performance - elektromobilis d  
SEAT pristato naują flagmaną – didelį visureigį SEAT Tarraco  
„Jaguar I-PACE“: iš Londono į Briuselį   
„Tesla“ charizma ir nuostolingumas: kas dedasi su kompanija ir kas   
Kodėl žmonės dievina ką tik pasirodžiusį „Suzuki Jimny“ ir kodėl jis  
Naujasis „Kia ProCeed” derina išskirtinę išvaizdą, praktiškumą ir di  
„Tesla“ bandys amerikiečiams įsiūlyti jų dievinamą modelį ir tai ko   
„Tesla Roadster“ galutinai pribaigs vidaus degimo variklį?  
Atnaujintas Renault Kadjar: dar efektyvesnė išvaizda ir daugiau komf  
Pirmasis visiškai elektrinis „Jaguar I-Pace“ – jau Vilniuje   
Susinervinęs Tesla Model S savininkas padarė neįsivaizduojamą - pats  
Kodėl elektromobiliai negali patempti įprastų automobilinių priekabų  
„Ford Mustang Bullitt“: legendinis trileris atgimė nauju pavidalu  
Naujasis „Mercedes-AMG GT“ – išskirtinis vairavimo dinamiškumas ir p  
„Tesla“ tikrai moka pardavinėti automobilius, bet ar moka juos taisy  
Ekspertai tai vadina „košmaru“, o gamintojai teigia, kad viskas taip  
VIDEO