Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-25
Štai kokius išbandymus turi ištverti naujasis „Porsche 911“: nuo šiaurės iki Mirties slėnio


Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „Porsche 911“ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“ gamos ikona – kiekvienas, bent kartą vairavęs šio ženklo modelį, būtent 911 skaičiais pažymėto automobilio norėtų nuosavame garaže. Visgi gamintojas tikina tokiu pripažinimu nesinaudoja ir netgi ikonai taiko ypač griežtą bandymų procedūrą.
 
Naujasis 911 išbandytas keliose klimato zonose, kur temperatūros amplitudė siekia 85 laipsnius, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Automobiliui teko pakilti į 4 kilometrų aukštį – vietas, kur ore labai mažai deguonies. Taip pat jis buvo bandomas didelių miestų eismo spūstyse ir fiksavo naujus rekordus lenktynių trasose. Po kiekvieno testo automobilis buvo nuodugniai patikrinamas – tuo siekiama užtikrinti, kad visi komponentai būtų maksimaliai patikimi ir po sudėtingų išbandymų veiktų lygiai taip pat, kaip ir prieš juos.
 
„Tik atlikus nuodugnią testų programą „Porsche“ yra užtikrinti, kad automobilis gali keliauti bet kuriame pasaulio krašte ir įvairios jo sistemos veiks nepriekaištingai. Iš „Porsche“ entuziastų jau dabar sulaukiame nemažai užklausų dėl šio modelio – jis tikrai aktualus ir laukiamas mūsų rinkoje“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centro direktorė Rasa Klimavičiūtė.
 
Svarbiausi komponentai – važiuoklė ir variklis

Bandymai atliekami tikrinant įvairiausių automobilio sistemų veikimą, tačiau daugiausia dėmesio skiriama važiuoklės ir variklio patikrai – juk tai yra pagrindiniai bet kurio „Porsche“ komponentai. Tikrinamos jų savybės esant maksimalioms apkrovoms: pavyzdžiui, važiuojant lenktynių trasoje, ilgą laiką keliaujant greitkeliu ar lėtai judant miesto spūstyje.
 
Papildomi testai atliekami vidaus įrangai – visiems mygtukams ir ekranams. Didelis dėmesys skiriamas vairuotojo asistentams bei junglumui – „Porsche Connect“ sistemos įvairiose šalyse yra skirtingos, tad jų bandymai užtrunka ilgai ir pareikalauja daugybės resursų.
 
Ypatingai karštose vietovėse, kaip Persijos įlankos valstybėse ar Mirties slėnyje (JAV), bandomos automobilio oro kondicionavimo ir įvairių variklio komponentų terminės savybės. Visos sistemos turi veikti tinkamai iki 50 laipsnių temperatūros – pavyzdžiui, interjero detalės neturi girgždėti ar pradėti skleisti kitų papildomų garsų.
 
Vėjuoti keliai už Europos poliarinio rato užtikrina idealias oro sąlygas sportinio automobilio bandymams. Suomijoje, esant 35 laipsniams šalčio, tikrinama, kaip automobilis užsiveda dideliame šaltyje, salono šildymo efektyvumas, valdymo, stabdymo savybės bei elektroninių sistemų veikimas.
 
 
Kinija yra ne mažiau svarbi bandymų stotelė. Šios šalies eismas yra išskirtinis, tad tai – geriausia vieta patikrinti automobilio ištvermei.
 
Skirtingos šalys bandymams pasirenkamos dėl dar vienos priežasties – degalų. Benzino kokybė Europoje, Persijos įlankoje ar Kinijoje skiriasi, tad siekiama užtikrinti, jog „Porsche“ važiuotų vienodai gerai su visose valstybėse pilamais degalais.

Tradicija – Niurburgringas

Bene žymiausia lenktynių trasa pasaulyje, „Nurburgring“, ir ilgiausia jos atkarpa – „Nordschleife“, – tradiciškai yra svarbi dalis kiekvieno „Porsche“ automobilio testų programoje. Variklis, transmisija, stabdžiai ir važiuoklė turi įrodyti, jog gerai veikia reiklioje, kalnuotoje ir daugybę skirtingų posūkių turinčioje trasoje.
 
„Porsche“ bandomi ir Italijos lenktynių trasose. „Nardo“ komplekse galima nuodugniai išbandyti ne tik didžiausią automobilio greitį, bet ir jo valdymo savybes bei aušinimo sistemų veikimą maksimalios apkrovos sąlygomis.
 
Aukštis turi didelę įtaką automobilio elgsenai, todėl „Porsche 911“ keliavo į Mirties slėnį JAV – net 90 metrų žemiau jūros lygio – ir į Kolorado kalnus, kur pasiekė 4 300 metrų aukštį. Tai – didžiulis iššūkis dviem orą turbokompresoriams, nes dideliame aukštyje deguonies tankis yra mažesnis ir automobilių varikliams dirbti yra sunkiau.
 
 
Šiandien pagrindinė testavimo programa jau baigta, o „Porsche 911“ automobiliai joje įveikė apie 3 milijonus kilometrų.
 
Ne mažiau svarbūs yra automobilio bandymai Vokietijoje. „Porsche“ įveikė daug kilometrų viešuose keliuose – greitkeliuose ir miestuose – laikantis Kelių eismo taisyklių reikalavimų ir tikrinant visų sistemų veikimą eilinėse kasdieninėse situacijose.

Daugiau apie šį automobilį:
Porsche 911, 2019 - dabar
Susiję straipsniai
Mintyse jau palaidojote mechanines transmisijas? „Porsche“ nustebino  
„Porsche“ žada, kad benzininiai automobiliai išliks dar labai ilgą l  
Naujasis „Porsche 911“ pats kovos su akvaplanavimu - kaip tai bus pa  
„Lexus“ nustebino pasaulį pristatęs koncepcinį „LF-30“: kaip atrodyt  
Sportiškiausias Q modelis: naujas „Audi RS Q8“  
Naujasis „BMW i4“ elektromobilis viena įkrova įveiks 600 kilometrų  
Elektrošokas: debiutavo „Ford Mustang Mach-E“  
Mažiausių automobilių įranga vejasi prabangiausius  
„Top Gear“ testas buvo „Fake News“? E.Muskas: mes įveiksime Porsche   
Net ir naujausia „Tesla Model S Raven“ versija nepasipriešina „Porsc  
„Mercedes-Benz“ ištyrė, kiek vidutiniškai automobilis nuvažiuoja kel  
Ar yra automobilių, kurie neturėtų tapti elektriniais? „Mercedes G-C  
Paaiškėjo „Tesla“ pikapo pristatymo data - laukti liko nedaug  
Istorinė diena: „Volkswagen“ pradėjo serijinę elektromobilio ID.3 ga  
„Mercedes-Benz“ padės kelininkams: automobiliai informuos apie slidž  
Volvo XC40 turi išmanųjį telefoną primenančią multimedijos sistemą -  
Baigta pirmoji Baltijos šalyse kelio atkarpa, kurios sudėtyje – plas  
Aštuntos kartos „Golf" – išmanus, junglus ir hibridinis  
Pagaliau „Tesla“ dirba pelningai – po paskelbtų trečio ketvirčio rez  
Nissan ruošia staigmeną - „Leaf“ gaus dar vieną variklį, išvystys 30  
VIDEO
Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt