Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-06-26
Spalvotieji garo lokomotyvai - kodėl jie buvo tokie puošnūs ir kodėl vokiški turėjo raudonus ratus?


Jei dabar pažvelgtumėte į garvežius, pastebėtumėte, kad daug jų turėjo raudonus ratus, poliruoto metalo detales ir blizgius užrašus. Dabartiniai lokomotyvai yra technologiškai pažangūs, bet tikrai ne tokie gražūs. Kas pasikeitė?
 
Iš tiesų, visi technologiniai prietaisai anksčiau buvo gražesni. Priežastis labai paprasta - jų buvo mažiau. Pamatyti lokomotyvą buvo didelis įvykis, o juo keliauti - reikalas, apie kurį buvo kalbama visą gyvenimą. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad viskas buvo daroma meistrų rankomis - masinės gamybos nebuvo. Palyginti nedidelė paklausa reiškė, kad prie kiekvieno kūrinio buvo galima praleisti ilgą laiką. Taigi, meistrai patys norėjo, kad jų kūriniai atrodytų puikiai - tam tikra prasme jie buvo menininkai.
 
Dėl tos pačios priežasties ir senųjų automobilių varikliai buvo labai puošnūs. Jie pasižymėjo poliruoto metalo detalėmis, kelių spalvų dažais, tvarkingai išvedžiotais vamzdeliais. Kai kurios detalės iš tikrųjų buvo meno kūriniai. Pavyzdžiui, kartais variklių komponentai kurti imituojant senovės Graikijos architektūrą.
 
Kai kurie puošnūs sprendimai turėjo ir praktinę paskirtį. Vokietijoje garvežių ratai buvo dažomi raudonai, nes ši spalva išryškindavo įtrūkimus. Įtrūkimai buvo gana dažnas gedimas, todėl buvo stengiamasi juos pastebėti anksti. Tuo tarpu likusioje pasaulio dalyje ratai dažnai buvo dažomi juodai - juos vis tiek padengdavo suodžiai ir purvas.
 
Su laiku visi garvežiai buvo imti dažyti juodai - taip tiesiog buvo paprasčiau. Pagerėjus infrastruktūrai ir gamybos technologijoms keliauti traukiniais tapo įprasta, todėl kompanijos savo žvilgsnius nukreipė kitur. Jos ėmė ieškoti būdų keliones paversti efektyvesnėmis ir patogesnėmis, net jei garvežiai nebuvo tokie gražūs. Po to atsirado geresni aerodinamikos supratimas, noras viską pagaminti pigiau ir greičiau, ir visi lokomotyvai tapo daugmaž vienodi.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Neįprastas vaizdas elektromobiliuose - kodėl „Jaguar I-Pace“ turi to  
Superautomobiliai turi savų keistenybių - „Lamborghini Murciélago“ s  
„Bugatti Veyron“ detalės ir remontas kainuoja juokingai daug - palyg  
Kam iš tiesų skirtos „o, Dieve!“ rankenėlės automobiliuose? Daugelis  
Kodėl „Rolls-Royce“ gamina ir automobilius, ir lėktuvų variklius ir   
Technologijos automobilius daro išraiškingesnius ir leidžia išsiskir  
Ar žinote, kad pirmos kartos BMW Z4 turėjo paslėptą dizaino elementą  
Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?  
Kodėl „Porsche“ užvedimo spynelė yra kairėje vairo pusėje? Juk daugu  
Aliuminis yra lengvesnis, saugesnis ir nerūdija - negi plieniniams k  
Turbūt taip negaminamas joks kitas automobilis, kaip gaminami „Bentl  
Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja   
„Rolls-Royce“ durelėse slepiasi skėtis, bet kaip su juo susijusi drė  
Bugatti Veyron nuoma kainuoja didelius pinigus, bet net tie, kurie i  
Kim Jong Unas atsinaujino ratus – dabar važinėja nauju „Rolls-Royce“  
Volstryto ekspertai išardė „Tesla Model 3“ - elektromobilis nustebin  
Uždrausta „Volkswagen Polo“ reklama - įvertinkite, ar ji tikrai gal  
Keistas laivybos incidentas ir sunkus „Mazda“ sprendimas - kodėl sta  
„Audi“ išrado naują automobilių dažymo būdą - vienu metu automobilis  
Jackie Chanas – „Mitsubishi“ simbolis  
VIDEO