Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-02-11
Šimtus gyvybių išgelbėjęs įrenginys - HANS automobilių sporte buvo sutiktas labai priešiškai

Šimtus gyvybių išgelbėjęs įrenginys - HANS automobilių sporte buvo sutiktas labai priešiškai
 
Prieš porą dienų pasaulis neteko daugybę gyvybių išgelbėjusio daktaro Roberto Hubbardo. Šis biomechanikos inžinierius išrado HANS įtaisą, kuris labai stipriai prisidėjo prie išaugusio automobilių sporto saugumo.
HANS („Head and Neck Support“) – tai galvos ir kaklo apsauginis įtaisas, skirtas automobilių sportui. Jį tikrai esate matę ne kartą – juos nešioja Formulės 1 lenktynininkai, o taip pat ir kitų automobilių sporto šakų atstovai. Šiandien tai – standartinis daiktas, kurio efektyvumu niekas neabejoja, tačiau kadaise HANS susilaukė labai didelio pasipriešinimo.
 
Robertas Hubbardas HANS įrenginį išrado po pokalbio sesers vyru lenktynininku Jimu Downingu. Vyrai kalbėjosi apie pažįstamo lenktynininko Patricko Jacquemarto žūtį - mirtis vyrą ištiko vietoje, kai automobilis atsitrenkė į prie trasos supiltas smėlio krūvas. Buvo devintasis praeito amžiaus dešimtmetis ir lenktynių trasos jau buvo pakankamai gerai apsaugotos. Jas supo padangų sienos, smėlio krūvos, aliuminio tvoros ir borteliai, neleidžiantys išskrieti iš trasos. Tačiau tragiškų įvykių pasitaikydavo nuolat.
 
 
Nors lenktynininkai dėvėjo šalmus ir saugos diržus, šansai išgyventi didelę avariją buvo migloti. Po smūgio į atitvarus bolidas staiga sustoja, kaip ir prie jo diržais pritvirtintas lenktynininko kūnas. Tuo tarpu inercijos veikiama galva mesdavosi pirmyn, sukeldama kaklo ir smegenų traumas. Nuo tokio tipo sužeidimų mirė gausybė garsių lenktynininkų, tačiau HANS nebuvo sutiktas ištiestomis rankomis.
 
Dale'as Earnhardtas, NASCAR lenktynininkas, buvo vienas iš didžiausių HANS priešininkų. Įrenginį jis vadino kilpa ir buvo įsitikinęs, kad HANS jį tiesiog pasmaugtų avarijos metu. Earnhardtas žuvo 2001 metais būtent nuo tokio tipo galvos traumos, nuo kurios ir saugo HANS įrenginys. Tačiau ir po to NASCAR lenktynininkai priešinosi naujovei, teigdami, kad HANS yra nepatogus ir kvailas.
 
 
 
HANS schema 
©Dake (CC BY-SA 3.0) | commons.wikimedia.org
 
Kadaise išradėjas Hubbardas HANS įtaisą siūlė ir garsiems lenktynininkų aprangos ir įrangos gamintojams, tačiau šie tik numodavo ranka. Hubbardas pats ėmėsi vystyti produktą ir jį po truputį stūmė pirmyn. Labai padėjo „Mercedes“ atliktas tyrimas, kuris parodė, kad Formulėje 1 HANS yra veiksmingesnis už tuo metu bandytas oro pagalves. Galiausiai įvairūs bandymai vis patvirtino HANS efektyvumą ir įtaisas tapo lenktynių standartu.
 
HANS efektyvumo paslaptis - konstrukcija. Įtaisą sudaro galvos ir kaklo atrama, pritaikyta šalmo formai ( schemoje - 1), šalmą tvirtinantys dirželiai (2) ir jų tvirtinimo taškas šalme (3) bei pečių atrama. Šiais laikais HANS sveria visai nedaug, nes yra gaminamas iš anglies pluoštu sustiprinto polimero, o patogumą užtikrina prie vairuotojo kūno pritaikomi paminkštinimai. HANS jau išgelbėjo šimtus gyvybių ir tai yra didžiulis Roberto Hubbardo palikimas. Mokslininkas mirė vasario 5 dieną, jam buvo 75 metai.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt