Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-10-04
„Scania“ parodė, kaip ateityje atrodys sunkvežimiai - beveik kaip iš fantastinių filmų



„Scania“ parodė savo naujausią koncepcinį modelį AXL – autonominį savivartį, kurio tradicinė vairuotojo kabina pakeista programine įranga ir išmaniosiomis sistemomis.
 
Švedų sunkiojo transporto gamintojo teigimu, sukurtas koncepcinis modelis – reikšmingas žingsnis pažangių ateities transporto sistemų link, pritaikant šiandien prieinamas technologijas.

Nori pakeisti transportą

„Scania AXL“ vidaus degimo variklis varomas ekologiškais biodegalais. Sunkvežimis pasižymi tvirta konstrukcija, pritaikyta kasyklų ir didelių statybviečių aplinkai. Tai ne pirmas kartas, kuomet „Scania“ pasauliui pristato autonominį sunkųjį transportą.



„Scania AXL“
©Gamintojo nuotr.

Pavasarį Švedijos kapitalo koncernas pasirašė sutartį su didžiausiu viešojo transporto operatoriumi Skandinavijoje dėl autonominių „Scania Citywide LF“ autobusų testavimo programos prižiūrint vairuotojui.

Šią vasarą parodytas itin modernus elektra varomas autonominis miesto autobusas „Scania NXT“, kuris turėtų iš esmės pakeisti miesto transportą.



Keičiant korpusą ta pačia transporto priemone rytais ir vakarais miestiečiai būtų vežiojami į darbą ir iš jo, dieną gabenami kroviniai, o naktį renkamos šiukšlės.

Autobusu, sunkvežimiu ir šiukšliavežiu galintis būti „Scania NXT“ išriedėti į gatves turėtų 2030 metais.

Tinkamos sąlygos bandymams

Autonominius sunkvežimius bendrovė testuoja jau nuo 2018 metų. Vienas tokių – „Scania XT 8x4“, kurio bandymai realioje aplinkoje Australijoje prasidėjo praėjusių metų pabaigoje.



Visgi iki šiol autonominiai sunkvežimiai turėjo būti prižiūrimi vairuotojų, kurie reikalui esant padėtų atlikti paskirtą funkciją.

Tuo metu „Scania AXL“ yra visiškai savarankiška autonominė transporto priemonė, kurioje programinė įranga daugeliu aspektų yra svarbesnė nei techninė.

Įvairūs verslo sektoriai siekia geriau išmanyti savo transporto parkui keliamas užduotis ir ieškoti tvarių sprendimų šioms situacijoms, todėl autonominės transporto priemonės yra dažnai tarp svarstomų alternatyvų.

Kontroliuojamos aplinkos, tokios kaip karjerai, uždaros didelės statybvietės yra itin palankios autonominių automobilių testavimui.

Sistema neskirta miestams


„Scania AXL“ savivartis valdomas ir stebimas naudojant intelektualią valdymo sistemą.

Pavyzdžiui, kasyklose autonominį veikimą palengvina logistikos sistema, informuojanti transporto priemonę, kaip ji turėtų veikti atlikdama paskirtą užduotį.



„Scania AXL“
©Gamintojo nuotr.

Naudodama duomenis, gaunamus iš kamerų, radarų, lidaro jutiklių bei GPS, ji pakeičia žmogaus akis ir smegenų gebėjimą priimti sprendimus pagal tai, ką mato.

„Scania“ inžinieriai, kurdami šį modelį, siekė, kad jutikliai iš dalies fiksuotų tą pačią informaciją, o prireikus vienas galėtų būti atsarginiu elementu, perimančiu funkcijas iš kitų.

AXL sistema dar nėra išmani miestų sąlygomis ir greičiausiai nebus tam skirta. Tačiau yra puikiai pritaikyta naudojimui kasyklose ir statybvietėse, kur važiavimas gana paprastas ir nuspėjamas“, – sako „Scania“ autonominių sistemų kūrėjas Magnusas Granstromas.

Rinkoje pasirodys patobulintas

„Scania Lietuva“ regiono vadovas Darius Snieška tikisi, kad tokių inovatyvių transporto priemonių testavimą ateityje išvysime ir Lietuvoje.

Koncernas, kuris šiandien daugiausia autonominį transportą testuoja Skandinavijos šalyse bei Australijoje, aktyviai žvalgosi į naujas rinkas.

Gamintojas siekia dialogo su šalių valstybinėmis institucijomis, orientuotomis į pažangą ir privačiais verslais, propaguojančiais transporto priemonių tvarumą bei autonomiškumą.

Pirmoji „Scania AXL“ savivarčio demonstracija įvyks šių metų spalio 2 dieną Švedijoje.

Bendrovė atskleidžia, kad koncepcinis modelis bus toliau testuojamas ir tobulinamas atsižvelgiant į klientų grįžtamąjį ryšį ir rinkoje pasirodys kai taps komerciškai patrauklus.

Susiję straipsniai
„Tesla“ automobiliai pagaliau galės skleisti ir kokoso riešutus prim  
Pasitrauk į šalį, „Chiron“ - „Koenigsegg“ pagerino 0-400-0 km/val. r  
Atnaujintas legendinis automobilių prabangos simbolis  
Galime ženkliai geriau: Tesla atliks Model S patobulinimus ir Niurbu  
Biudžetinis „Bugatti Veyron“: entuziastas Floridoje parduoda apsimet  
Bugatti Chiron pasiekė rekordinį 490 km/val. greitį, bet automobilio  
Jaguar patiria milijardinius nuostolius, bet ruošia tokius elektromo  
Protingas ar kvailas sprendimas? Audi šalia Tesla įkrovimo stotelių   
„Koenigsegg“ įsižeidė dėl parduodamo diktatoriaus sūnaus „One:1“ kai  
Audi paviešino tokią elektromobilio reklamą, kad net konkurentai sus  
5 įprastų dalykų Bugatti Chiron savininkai negali daryti. Brangus au  
Neįprastas vaizdas elektromobiliuose - kodėl „Jaguar I-Pace“ turi to  
Naujasis „Porsche 911“ pats kovos su akvaplanavimu - kaip tai bus pa  
Superautomobiliai turi savų keistenybių - „Lamborghini Murciélago“ s  
„Bugatti Veyron“ detalės ir remontas kainuoja juokingai daug - palyg  
Kam iš tiesų skirtos „o, Dieve!“ rankenėlės automobiliuose? Daugelis  
Kodėl „Rolls-Royce“ gamina ir automobilius, ir lėktuvų variklius ir   
Technologijos automobilius daro išraiškingesnius ir leidžia išsiskir  
Ar žinote, kad pirmos kartos BMW Z4 turėjo paslėptą dizaino elementą  
Naujasis „Range Rover Evoque“ leidžia vairuotojui pažvelgti kiaurai   
VIDEO