Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-10-22
„Patildysiu muziką, kad geriau matyčiau“ - kodėl ieškodami vietos nutildome automobilio radiją

„Patildysiu muziką, kad geriau matyčiau“ - kodėl ieškodami vietos nutildome automobilio radiją
„Patildysiu muziką, kad geriau matyčiau“ - šiame sakinyje nedaug logikos, tačiau situacija yra pažįstama daugeliui. Ilgose kelionėse klausomės muzikos ir ją tikrai mėgstame - nedaug žmonių greitkelyje važiuoja tyloje. Tačiau atvykę į nežinomą vietą norime muziką patildyti - kodėl?
 
Automobilinės stereo sistemos anksčiau buvo laikomos nesaugiomis. Buvo manoma, kad muzika blaško vairuotoją ir gali užmaskuoti svarbius garsus. Vėliau atlikti tyrimai parodė, kad muzika ne tik netrukdo, bet dar ir padeda vairuotojui. Ilgos kelionės metu greitkelio vaizdas tampa monotoniškai nuobodžiu ir migdančiu. Muzika gali prablaškyti nuovargį, o tai yra labai svarbu saugumo atžvilgiu. Tačiau vis tiek kai reikia įveikti nežinomą sankryžą, surasti adresą ar anksčiau nelankytą vietą, nejučiomis norime muziką patylinti. Kodėl? Kad geriau matytume?
 
Ne, muzika mūsų regėjimui įtakos neturi. Dar daugiau - tikriausiai pastebėjote, kad taip dažniau elgiasi nepatyrę vairuotojai. Su laiku visi išmoksta važinėti su įprastu muzikos lygiu. Iš tiesų, radijo rankenėlės siekiame dėl paprastų mūsų smegenų savybių - tai yra natūrali reakcija į pasiklydimą.
 
Mūsų smegenys gali dirbti kelis darbus vienu metu, bet viena užduotis visada bus laikoma svarbesne už kitas. Mūsų pojūčiai nuolat renka informaciją apie mus supantį pasaulį. Susikaupdami, mes tarsi nurodome savo smegenims, kad viena užduotis ir su ja susiję pojūčiai yra svarbesni, todėl kitiems dirgikliams skiriama mažiau dėmesio. Pastebėsite, kad ieškodami konkrečios vietos ar žvalgydamiesi į ženklus sankryžoje muzikos beveik negirdite, net jei ji groja gana garsiai. Kita vertus, muzika vis tiek išlieka užduotimi, net jei ji yra antrinė.
 
Taigi, kai susikaupę ieškote tikslo, jūsų smegenys vis tiek turi analizuoti garsą. Jam skiriama mažiau dėmesio, bet tam vis tiek reikia dalies smegenų pajėgumų. Patylindami muziką jūs pašalinate vieną iš darbų, kuriuos turi atlikti jūsų smegenys, todėl išlaikyti koncentraciją yra lengviau. Vaizdžiai šią situaciją galima apibūdinti maždaug taip - vairuodami skiriate 90 % dėmesio vairavimui, 5 % muzikai, o likusius 5 - kitiems dirgikliams. Atsisakydami muzikos galite padidinti vairavimui skiriamą dėmesį iki 95 %, o tai jūsų smegenys ir nori padaryti.
 
Kai ieškote konkretaus adreso, jūsų smegenys situaciją interpretuoja tarsi būtumėte pasiklydęs. Gamtoje tai gali būti pavojinga, todėl pasąmoningai norite kiek įmanoma labiau padidinti savo išgyvenimo šansus. Todėl apie tai negalvodami siekiate garso lygio rankenėlės. Labiau patyrę vairuotojai turi geresnius įgūdžius ir yra ramesni, todėl muzika jiems nėra didelis dirgiklis.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt