Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-06-30
Oficialu - Vokietijoje per karšta net greitai važinėti


Senos autobanų atkarpos vis dar turi betoninius pagrindus. 
©Reise Reise (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Karščio banga visa jėga smogė Europai. Karštis Vokietijoje vietomis pasiekė beveik 40 laipsnių Celsijaus, o kai kur termometrai net perkopė šią ribą. Žmonėms ir gyvūnams tai - tikra kančia. O dabar iš kai kurių vokiečių buvo atimtas ir vienas malonus dalykas - greitis.
 
Saksonijoje-Anhalte esančiose A9 ir A38 greitkelių atkarpose teko įvesti laikinus greičio ribojimus - kai kur išdygo 100, o kitur - 120 km/val. apribojimai. Beveik neabejojama, kad tokie ženklai paplis ir į kitas Vokietijos dalis, tačiau ne visur.
 
Reikalas tame, kad apribotų greitkelių pagrindas - betonas. Kaisdamas jis plečiasi, todėl gali susidaryti raukšlės ir smulkesni ar didesni nelygumai. Įprastai jie yra pakankamai maži ir problemų nepridaro. Na, nebent važiuoji 200 km/val. greičiu ir tikiesi tiesaus ir lygaus kelio.
 
Vokietijos laikraštis „Die Welt“ teigia, kad senos greitkelio atkarpos gali tiesiog „susprogti“. Kalbama apie betoninį pagrindą. Nors jame yra vietos blokų išsiplėtimui, tokios karščio bangos keičia viską. Taigi, po asfalto danga susidaro spaudimas, ypač ties betono plokščių sandūromis. Jos kyla į viršų, susidaro duobės ir iškilumai, kurių kitaip ir nepavadinsi, kaip tramplinais.
 
Karščio banga Vokietijoje ilgai laikytis neturėtų - kitą savaitę jau turėtų būti vėsiau. Tokie ekstremalūs orų įvykiai kelia nerimą dėl klimato kaitos. Mokslininkai perspėja, kad ateityje tokių karščio bangų tikrai bus daugiau. Tai, beje, svarbu ir minėtiems autobanams.
 
Jau kurį laiką automobilių žurnalistai kalba apie tai, kad neriboti Vokietijos autobanai gyvuos neilgai. Augantis aplinkosauginių organizacijų spaudimas ragina mažinti greitį. Dauguma automobilių Vokietijoje vis dar yra varomi vidaus degimo varikliais, todėl galite neabejoti, kad politikai svarsto įvairias galimybes, kai sumažinti žalingas transporto emisijas. Vienas iš variantų - greičio apribojimai greitkeliuose. Taip būtų sumažinta vietinė oro tarša, sumažėtų triukšmas.
 
Tačiau gal vėliau, kai įsigalės elektromobiliai, vėl bus galima sugrįžti prie neribotų autobanų ruožų? Kol kas apie tai kalbėti anksti - juk neriboto greičio ruožai dar nebuvo panaikinti. Na, neskaitant tų laikinų su karščiu susijusių ribojimų.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen džiaugiasi rezultatai - „Jetta“ Kinijoje tapo hitu, bet k  
Naujas „e-tron“ šeimos SUV kupė: „Audi e-tron Sportback“  
Sportiškiausias Q modelis: naujas „Audi RS Q8“  
Mažiausių automobilių įranga vejasi prabangiausius  
„Top Gear“ testas buvo „Fake News“? E.Muskas: mes įveiksime Porsche   
Net ir naujausia „Tesla Model S Raven“ versija nepasipriešina „Porsc  
„Mercedes-Benz“ ištyrė, kiek vidutiniškai automobilis nuvažiuoja kel  
Ar yra automobilių, kurie neturėtų tapti elektriniais? „Mercedes G-C  
Volvo XC40 turi išmanųjį telefoną primenančią multimedijos sistemą -  
Pagaliau „Tesla“ dirba pelningai – po paskelbtų trečio ketvirčio rez  
Nissan ruošia staigmeną - „Leaf“ gaus dar vieną variklį, išvystys 30  
„General Motors“ svarsto sugrąžinti „Hummer“ vardą, bet ne taip, kai  
Išbandė „Taycan Turbo S“ ir „Model S P100D“ elektromobilius – „Tesla  
„Tesla“ sugrįžo į Niurburgringą naujam rekordui, patobulinti prototi  
„Volvo“ pristato naują prekės ženklą „Recharge“ ir elektrinę XC40 ve  
8-osios serijos atgimimas tęsiasi: pristatytas „BMW M8 Gran Coupe“  
„Porsche“ vadovo mintys apie „Tesla“, padėka Elonui ir kodėl nesulau  
Ar rekordinis pasiekimas sustabdys augančius nuostolius? Tokių gerų   
Pristatyti sportiškieji „BMW X5 M“ ir „BMW X6 M“ visureigiai  
„Mazda“ erzina rotorinių variklių gerbėjus - tai ko iš tikrųjų lauki  
VIDEO
Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt