Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-06-30
Oficialu - Vokietijoje per karšta net greitai važinėti


Senos autobanų atkarpos vis dar turi betoninius pagrindus. 
©Reise Reise (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Karščio banga visa jėga smogė Europai. Karštis Vokietijoje vietomis pasiekė beveik 40 laipsnių Celsijaus, o kai kur termometrai net perkopė šią ribą. Žmonėms ir gyvūnams tai - tikra kančia. O dabar iš kai kurių vokiečių buvo atimtas ir vienas malonus dalykas - greitis.
 
Saksonijoje-Anhalte esančiose A9 ir A38 greitkelių atkarpose teko įvesti laikinus greičio ribojimus - kai kur išdygo 100, o kitur - 120 km/val. apribojimai. Beveik neabejojama, kad tokie ženklai paplis ir į kitas Vokietijos dalis, tačiau ne visur.
 
Reikalas tame, kad apribotų greitkelių pagrindas - betonas. Kaisdamas jis plečiasi, todėl gali susidaryti raukšlės ir smulkesni ar didesni nelygumai. Įprastai jie yra pakankamai maži ir problemų nepridaro. Na, nebent važiuoji 200 km/val. greičiu ir tikiesi tiesaus ir lygaus kelio.
 
Vokietijos laikraštis „Die Welt“ teigia, kad senos greitkelio atkarpos gali tiesiog „susprogti“. Kalbama apie betoninį pagrindą. Nors jame yra vietos blokų išsiplėtimui, tokios karščio bangos keičia viską. Taigi, po asfalto danga susidaro spaudimas, ypač ties betono plokščių sandūromis. Jos kyla į viršų, susidaro duobės ir iškilumai, kurių kitaip ir nepavadinsi, kaip tramplinais.
 
Karščio banga Vokietijoje ilgai laikytis neturėtų - kitą savaitę jau turėtų būti vėsiau. Tokie ekstremalūs orų įvykiai kelia nerimą dėl klimato kaitos. Mokslininkai perspėja, kad ateityje tokių karščio bangų tikrai bus daugiau. Tai, beje, svarbu ir minėtiems autobanams.
 
Jau kurį laiką automobilių žurnalistai kalba apie tai, kad neriboti Vokietijos autobanai gyvuos neilgai. Augantis aplinkosauginių organizacijų spaudimas ragina mažinti greitį. Dauguma automobilių Vokietijoje vis dar yra varomi vidaus degimo varikliais, todėl galite neabejoti, kad politikai svarsto įvairias galimybes, kai sumažinti žalingas transporto emisijas. Vienas iš variantų - greičio apribojimai greitkeliuose. Taip būtų sumažinta vietinė oro tarša, sumažėtų triukšmas.
 
Tačiau gal vėliau, kai įsigalės elektromobiliai, vėl bus galima sugrįžti prie neribotų autobanų ruožų? Kol kas apie tai kalbėti anksti - juk neriboto greičio ruožai dar nebuvo panaikinti. Na, neskaitant tų laikinų su karščiu susijusių ribojimų.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Tyrimas atskleidė, kaip prabangūs automobiliai pasiekia Šiaurės Korė  
Po 60 metų istorijos į kelius išrieda pirmasis elektrinis „MINI“  
Subalansuotas: naujasis „Ford Focus ST“ išplėtė „karštojo hečbeko“ s  
Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?  
„Tesla“ sumušė rekordą – tokių rezultatų nesitikėjo net Volstryto fi  
Tik lenktynių trasai skirtas „Ford GT Mk II“ kainuos daugiau nei mil  
Kia XCeed: miesto krosoveris derina visureigio praktiškumą su hečbek  
Pakylėtas į naują lygį: atnaujintas „Audi Q7”  
Tesla greitai turės elektromobilį, kuris vienu įkrovimu nuvažiuos 64  
8 serijos BMW šeimą papildė „Gran Coupe“ modelis  
9 toliausiai nuvažiuojantys elektromobiliai. Nebūtina turėti didžiau  
„Volkswagen“ pristatė galingiausią GTI šeimos narį – „Golf GTI TCR“  
„Audi E-Tron“ gali būti karštesnis nei kas nors norėtų - gamintojas   
Toyota Supra turi daugiau galios nei žadėta ir kodėl testai atrodo g  
Dvidešimt „Audi A6 Avant“, pritaikyto bekelei, metų: naujas „Audi A6  
Pristatytas naujasis 1 serijos BMW  
„Panasonic“ jau dabar mato, kad „Tesla Model Y“ gamyba sukels rimtų   
Keturiasdešimt „Ford Focus“ atspalvių   
Atnaujintuose sportiškiausiuose MINI modeliuose – įspūdingas galios   
Atnaujintas „Discovery Sport“: nuotykių ieškotojas, dėvintis elegant  
VIDEO