Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-01-10
Neįprastas vaizdas elektromobiliuose - kodėl „Jaguar I-Pace“ turi tokias dideles groteles?

Neįprastas vaizdas elektromobiliuose - kodėl „Jaguar I-Pace“ turi tokias dideles groteles?
Elektromobiliai neturi oro reikalaujančių vidaus degimo variklių. Jie taip pat neturi didelių radiatorių, skirtų jėgainės aušinimui. Todėl dauguma elektromobilių turi labai lygius priekius, kur grotelių apskritai nematyti. Tačiau „Jaguar I-Pace“ kitoks - šis elektromobilis turi labai dideles groteles. Kodėl? Nors „Jaguar“ buvo kaltinama tiesiog naudojanti benzininių automobilių stilių, tos grotelės yra funkcionalios. „Tesla“ automobiliai ar „Nissan Leaf“ didelių grotelių neturi. Jei ir rasite nedideles angas, kurios „Tesla“ automobiliuose slepiasi po automobiliu, jos yra visai mažos ir skirtos tik baterijų aušinimui. Net ir įprastų benzininių automobilių su tokio dydžio grotelėmis, kokias turi „Jaguar I-Pace“, nėra labai daug. Tačiau neapsigaukite - jos ten ne tik dėl stiliaus.

Už gražaus fasado „Jaguar I-Pace“ grotelės padalintos į dvi dalis. Apatinė oro srautą nukreipia į baterijas. 90 kWh baterija labai didelė ir efektyviausiai veikia, kai būna gan vėsi. Entuziastingas važinėjimas gali sukelti rimtų problemų - „Tesla“ automobiliai įjungus „Ludicrous“ perspėja, kad jis trumpina baterijų gyvavimo laiką ir taip iš dalies yra ir dėl staiga pakylančios temperatūros.

Tuo tarpu viršutinė „I-Pace“ grotelių dalis atlieka aerodinaminę funkciją. Iš jos oras nukreipiamas atgal, kol pasiekia priekinį stiklą. Tuomet jis suka aukštyn, teka aplink stiklą, automobilio stogą ir po gale esančiu nedideliu spoileriu. Šis kryptingas oro srautas pagerina automobilio aerodinamines savybes, suteikia stabilumo važiuojant dideliu greičiu ir panaikina galinio valytuvo būtinybę. Šis srautas toks stiprus, kad vanduo ir dulkės nuo galinio stiklo tiesiog nupučiami šalin.

„Jaguar I-Pace“ spoileris oro srautą nukreipia žemyn, kur jis apsaugo galinį stiklą nuo vandens ir dulkių
©Vauxford (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

Įdomu ir tai, kad šias aerodinamikos gudrybes „Jaguar I-Pace“ kūrėjai pasiskolino iš realybe taip ir netapusio „Jaguar C-X75“ superautomobilio. Ši įspūdinga mašina buvo labai aptaki ir taip pat turėjo groteles, kurios dalį oro per priekinį gaubtą nukreipdavo atgal, kur jis glostydamas automobilio stogą nutekėdavo iki aktyvaus galinio spoilerio.

Tačiau kodėl kiti elektromobiliai neturi grotelių? Na, reikėtų spėti, kad aerodinamines funkcijas atlieka kiti elementai. Jei „Jaguar“ inžinieriai ieškojo būdų kaip išlyginti oro srautus aplink automobilį, jie tikriausiai iš karto pagalvojo apie lengvai atpažįstamas tradicines markės groteles. Forma ir funkcija šiuo atveju tiesiog surado viena kitą.
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Jaguar I-Pace technologijos.lt
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt