Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-02-12
Londono taksi gali apsisukti praktiškai bet kur - kodėl kiti automobiliai nėra tokie manevringi?

Londono taksi gali apsisukti praktiškai bet kur - kodėl kiti automobiliai nėra tokie manevringi?

Kokiame mažiausiame apskritime gali apsisukti jūsų automobilis? „Toyota Yaris“ yra visai nedidelis automobilis, tačiau ir jo apsisukimo apskritimo skersmuo yra 9,8 m. Tuo tarpu garsieji Londono taksi apsisuka vos 8,5 metruose. Kaip jiems tai pavyksta? Kodėl visi automobiliai negali būti tokie manevringi?
Aišku, Londono taksi reikia mikliai nardyti miesto gatvėse, tačiau juk ir „Toyota Yaris“ techniškai yra miesto automobilis - ir jo savininkai džiaugtųsi galėdami apsisukti siauroje gatvelėje. Įdomu tai, kad Londono taksi apsisukimo apskritimą padiktavo garsusis „Savoy“ viešbutis, šalia kurio įėjimo yra visai nedaug vietos. Praktiškai joks automobilis ten negali apsisukti nenaudodamas atbulinės pavaros. Žinoma, išskyrus garsųjį juodąjį taksi.

Sugrįžkime prie mūsų pavyzdžio „Toyota Yaris“. Naujausias šio modelio automobilis yra 4,12 metrų ilgio ir 1,7 metrų pločio. „Yaris“ ratų bazės ilgis - 2,55 metrai. Tai yra pakankamai standartiniai, neišsiskiriantys išmatavimai - panašius turi daugelis šios klasės automobilių. Teoriškai, mažesni išmatavimai suteikia galimybę apsisukti mažesnėje erdvėje, tačiau Londono taksi tikrai nėra mažas - jo ilgis siekia 4,86 m, plotis - 1,87 m, o atstumas tarp ašių - beveik 2 metrus.
Taigi, dydis jam nepadeda. Tai kaip jis gali apsisukti tokiame mažame plote ir kodėl to negali „Yaris“ ar kiti automobiliai?

Na, pradėkime nuo to, kad Londono taksi automobiliai yra varomi galiniais ratais. Tai reiškia, kad vienintelis priekinių ratų darbas yra vairavimas. Priekiniai ratai neturi jokio galios perdavimo mechanizmo (varomų pusašių), kuris ribotų jų pasisukimo kampą.

Šiems automobiliams padeda ir mažesni važiuoklės komponentai. Pavyzdžiui, daugelis automobilių turi štampuotas važiuoklės svirtis, kurios yra gana plačios. Tuo tarpu Londono taksi automobiliai turi Y raidės formos svirtis, kurios yra pagamintos iš tvirtesnio ir sunkesnio metalo. Taip pat naudojamos mažesnės spyruoklės ir amortizatoriai - taip pačioje važiuoklėje lieka daugiau vietos priekiniams ratams. Patys ratai, beje, atrodo pakankamai maži, lyginant su įprastais šiuolaikiniais automobiliais.

Galiausiai, prie taksi automobilio manevringumo prisideda ir vairavimo mechanizmo geometrija bei pakankamai greitas bei lengvas vairas. Taigi, visi naudojami komponentai automobilių pramonei yra gerai žinomi, tai kodėl visiems kitiems automobiliams reikia gerokai daugiau vietos apsisukti?

Mažiau pasukami priekiniai ratai turi savų privalumų. Labiau ribota vairavimo sistema yra stabilesnė, o per vairą vairuotojui perduodama daugiau informacijos apie kelio paviršių ir tai, ką veikia priekiniai automobilio ratai. Didžiausiu apsisukimo spindulių dėl šios priežasties dažniausiai pasižymi lenktyniniai automobiliai - taip tiesiog stabiliau - juk taksi automobiliai beveik nepasirodo greitkeliuose. Londono taksi važinėja tik asfaltuotomis miestų gatvėmis, todėl smulkesni važiuoklės komponentai greitai nesusidėvi, o ir dėmesys komfortui neturi būti toks didelis. Įprasti automobiliai yra kuriami didesniems greičiams ir visų tipų keliams, todėl jų važiuoklės privalo būti patikimesnės ir pakelti didesnius smūgius.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt