Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-01-04
Laikai pasikeitė? BMW imasi permainų, o nuo jos jau atsilieka ir „General Motors“ ir „VW“

Laikai pasikeitė? BMW imasi permainų, o nuo jos jau atsilieka ir „General Motors“ ir „VW“
Automobiliai šiais laikais privalo būti ekologiški nuo pradžios iki galo. Tai ne tik reikalavimų, bet ir pasikeitusio vairuotojų mentaliteto įtaka. BMW į kintančias energijos vartojimo tendencijas pažiūrėjo kūrybiškai - susirado karvių mėšlo.
 
Aišku, vairuotojams dar nereikia eiti ieškoti karvių išmatų, jų tarkuoti ir grūsti į automobilių bakus. Gal nustebinsime taip sakydami, bet tai automobilį sugadintų. BMW organines atliekas naudoja vienos gamyklos Pietų Afrikoje energijos poreikiui užtikrinti.
 
Tiesa, kol kas netoli esanti biodujų elektrinė, deginanti karvių ir paukščių mėšlą, patenkina tik ketvirtadalį gamyklos energijos poreikio, tačiau BMW į tai žiūri rimtai ir ateityje galvoja tokiu būdu gauti daugiau energijos. Panašiai veikia ir vienos BMW gamyklos elektros tiekimo sistema JAV, tik ten metanas išgaunamas iš seno sąvartyno.
 
BMW gamykla Pietų Karolinoje elektrą gaminasi vietoje - pora turbinų užtikrina maždaug pusę gamyklos energijos poreikio ir sumažina išskiriamo CO2 kiekį maždaug 92 000 tonų per metus.
Teigiama, kad tai yra gana lengvas būdas pagerinti gamyklos ekologinę situaciją, nes bet kuriuo metu nutrūkus metano tiekimui ar sugedus generatoriams, galima vėl sugrįžti prie bendro elektros tinklo naudojimo.
 
Tarp automobilių gamintojų vyksta naujoviškos lenktynės. BMW gamykla yra viena iš žaliausių gamyklų JAV su nuosavomis turbinomis. Nuo jos atsilieka ir tokios gigantės kaip „General Motors“ ir „Volkswagen“, kurios taip pat siekia elektrą žaliomis priemonėmis pasigaminti pačios.
 
BMW gamykla Pietų Karolinoje taip pat gali pasigirti vandeniliu varomomis mašinomis - šakiniais krautuvais, mažais detalių pervežimui naudojamiems sunkvežimiais ir taip toliau. O visai netoli gamyklos stovi ir didelis muziejus, kuriam energiją teikia saulės jėgainė, kurios sukuriamos energijos pakanka ne tik pačiam muziejaus pastatui, bet ir porai elektromobilių įkrovimo stotelių.
 
Skaičiuojama, kad net 63 % BMW naudojamos energijos pagaminama ekologiškomis priemonėmis - iš atsinaujinančių šaltinių. Tarp automobilių gamintojų šia prasme vyksta keistos lenktynės, nes pagaliau suvokta, kad sukurti mažai CO2 išmetantį ir nedaug kuro sudeginantį automobilį nepakanka - reikia, kad jo gamyba taip pat būtų švari. Pirkėjai, kuriems ekologija rūpi, tikrai atsižvelgia į automobilių gamintojo įvaizdį.
 
Kas kad hibridinė mašina naudoja labai mažai degalų ir beveik neišmeta CO2, jei jų komponentus po visą pasaulį gabena seni konteineriniai laivai? Šiuo požiūriu teks pasitempti ir elektromobilių gamintojams - ličio gavyba tebėra žalinga aplinkai, o apie elektromobilių perdirbimą kol kas baisu ir pagalvoti. Automobiliai privalo būti ekologiški visą savo gyvenimą nuo pradžios iki galo.
technologijos.lt
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt