Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-04-06
Kuo nusikalto kairieji posūkiai gatvėse?

Kuo nusikalto kairieji posūkiai gatvėse?
Vardan eismo saugumo galima padaryti daug ką. Pavyzdžiui, daliai gyventojų pailginti kelionę namo keliais kilometrais. Ši tendencija pastaruoju metu labai matoma Vilniuje – čia kai kuriose gatvėse naikinami kairieji posūkiai. Argumentuojama, kad dėl to didėja eismo saugumas, tačiau daliai gyventojų jis išlenda per kitą vietą – diskomfortą.

2015-2016 m. Vilniaus Ukmergės gatvėje jau buvo panaikinti trys nereguliuojami kairieji posūkiai (į Žalgirio, Paribio gatves ir „Promo“ prekybos centrą. 2018-ųjų kovo mėnesį panaikintas dar vienas – ties prekybos centru „Berry Baldai“, per kurį buvo galima patekti ir į „Audi“ automobilių saloną bei prekybos centrą „Maxima XXX“.

Vilniaus miesto savivaldybė remiasi eismo įvykių statistika: 2014-2017 m. gana trumpoje Ukmergės g. atkarpoje, tarp prekybos centrų „Maxima“ ir „Senukai“, užfiksuota 15 eismo įvykių transporto priemonėms sukant į kairę nereguliuojamose vietose. Praktiškai visi jie įvyko piko metu: kai reikia sukant kirsti tris juostas, sunku užtikrinti, kad visose jose automobiliai sustotų.
Dažniausia 2-3 juostose stovintys automobiliai sustoja praleisti įsukančio, o pirmąja, skirta viešajam transportui, atlekia dar vienas ir susiduria su sukančiuoju kairėn. 

Kas tada? Dažniausiai užkemšamos 2 eismo juostos iš 3, o per likusiąją bando prasisprausti visas Ukmergės ir aplinkinių gatvių eismo srautas. Tūkstančiai automobilių ir tūkstančiai vėluojančių į darbą, mokyklą ar universitetą.

Tie 15 kartų per 4 metus nėra tikras skaičius – eismo įvykių šioje atkarpoje greičiausiai buvo daugiau, tik ne visi jie registruoti policijoje. Juk jeigu yra žinomas kaltininkas, užtenka supildyti draudimo deklaraciją, tačiau tuomet avarija nepatenka į policijos suvestines.

Tačiau uždraudus kairiuosius posūkius nereguliuojamose Ukmergės g. vietose, tūkstančiams vairuotojų kelionės namo pailgėjo jeigu ne keliais šimtais metrų, tai netgi keliais kilometrais. Jie turi važiuoti iki artimiausios reguliuojamos sankryžos, kur posūkis į kairę yra leidžiamas, ir apsisukti ten. Arba pasirinkti visiškai kitą kelią namų link.

Tai – tūkstančiai vairuotojų, kurie kiekvieną dieną sugaišta papildomas kelias minutes, išdegina papildomus šimtus mililitrų degalų ir prisideda prie globalinio atšilimo. Jeigu skaičiuotume, kad dėl panaikintų nereguliuojamų kairiųjų posūkių dalis vairuotojų sugaišta papildomas penkias minutes kelionėje namo ir paverstume jų laiką darbo sąnaudomis, gautume kelis tūkstančius eurų kiekvieną dieną. Tai – tiesioginiai žmonių nuostoliai, kurie, neabejojama, yra didesni už kelių eismo įvykių per metus sukeliamus nuostolius. 

Ir čia iškyla esminė dilema – kas svarbiau, ekonomija ar saugumas? Tai yra, ar padidėjusį saugumą galima įvertinti per ekonominę prizmę? Ne vienas ekonomistas yra to viešai klausęs kai buvo skelbiami projektai apie statomus viadukus, antžemines ar požemines pėsčiųjų perėjas ir kitus brangiai kainuojančius infrastruktūros objektus. Beveik visur atsakymas tas pats: žvelgiant vien finansine prasme, eismo infrastruktūrą daryti saugesne neapsimoka. Tačiau kalbant apie eismo saugumą, pinigai nėra svarbiausias kriterijus.
 
Susiję straipsniai
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu 
Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje Išlaisvinta nuotykių dvasia: „Land Rover Defender“ – Lietuvoje 
Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui Lietuvoje Nuo šiandien atidaromi užsakymai pirmajam hibridiniam Dacia modeliui 
„Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą „Ford“ gamins pirmąjį įkaunamąjį hibridinį „Ranger“ pikapą 
Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros režimu – iki 120 km Naująjį „Volkswagen Tiguan“ jau galima įsigyti Lietuvoje: elektros r 
Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ Paaiškėjo, kiek Lietuvoje kainuos naujasis „Dacia Duster“ 
Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tapo tikrai stilingas modelis Renault tapo „Moterų ralio“ partneriu: renginio vizitine kortele tap 
„Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe „Honda Civic Type R“: karščiausias hečbekas tapo retenybe 
„Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobilius „Mini“ pristatė naujos kartos „Cooper SE“ ir „Countryman C“ automobi 
„Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ Lietuvoje „Renault“ paskelbė kiek kainuos kompanijos kupė flagmanas „Rafale“ L 
Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“ Lietuvoje debiutuoja jau septintas BMW elektromobilis – „BMW iX2“  
Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje Atgimusi JAV automobilių ikona jau parduodama ir Lietuvoje 
Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova – iki 621 km Naująjį „Volkswagen ID.7“ jau galima įsigyti Lietuvoje: viena įkrova 
Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyksta ir Lietuvoje Automobilio pirkimas ir pristatymas neišeinant iš namų: tai jau vyks 
Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo kaina Prasideda naujojo „Renault“ elektromobilio užsakymai, paaiškėjo jo k 
Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera Vilniuje - išankstinė naujo „Subaru“ modelio „Crosstrek“ premjera 
Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Li 
Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai – jau Lietuvos keliuose Dar galingesni ir talpesni naujos kartos „Volkswagen Amarok“ pikapai 
Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Superb“ Vaidotas Žala apžvelgė dar į gatves neišriedėjusį naująjį „Škoda Sup 
Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės triumfuoti „Citroën“? Ar gali „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose antrus metus iš eilės 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt