Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-03-21
Kodėl šviesoforų spalvos yra būten raudona, geltona ir žalia?

Kodėl šviesoforų spalvos yra būten raudona, geltona ir žalia?
Ar kada sustoję prie raudono šviesoforo signalo susimąstėte, kodėl būtent raudona spalva jus verčia sustoti? Taip yra visame pasaulyje - vairuotojai ir pėstieji visur žino, kad galima pirmyn judėti tik kai užsidega žalias signalas. Bet kodėl?
 
Įdomu tai, kad dabar tiksliai atsakyti į šį klausimą jau būtų sunku. Tiesa ta, kad pirmieji šviesoforai degė pačiomis įvairiausiomis spalvomis, o tuo pat metu buvo naudojami ir kiti mechanizmai eismo srautams reguliuoti. Visgi, egzistuoja kelios pagrindinės versijos, kodėl visgi apsistojome ties dabartinėmis spalvomis.
 
Laivai jūrose plaukioja žymiai ilgiau nei gatvėmis važinėja automobiliai. Šiais laikais jau egzistuoja priemonės laivų srautams suvaldyti, tačiau prieš porą šimtų metų kapitonai turėjo pasikliauti savo žiniomis ir šiokiomis tokiomis taisyklėmis. Pavyzdžiui, laivo kairėje pusėje dega raudona šviesa, o dešinėje - žalia. Taisyklė labai paprasta - dviem ta pačia kryptimi plaukiantiems laivams susitikus jūroje, tas, kuris yra iš dešinės (mato kito laivo žalią šviesą), turi pirmumo teisę.
Susitikę plaukdami priešingomis kryptimis laivai taip pat žino, kad turi apsilenkti taip, kad matytų žalią signalą. Tai ypač praversdavo plaukiojant netoli uostų.
 
Nuo maždaug 1841 metų Didžiojoje Britanijoje taip pat stengtasi įvesti standartinį traukinių eismo valdymą. Buvo nuspręsta, kad raudonas signalas reikš, kad reikia sustoti, žalias - kad reikia būti atsargiems, o baltas - kad galima važiuoti pirmyn. Visgi, pasitaikė atvejų, kuomet iškritęs ar išdaužtas stikliukas raudoną signalą paversdavo baltu, todėl žalia spalva tarsi buvo paaukštinta - ji reiškė, kad galima važiuoti toliau.
 
Kuomet miestuose paplito motorinės transporto priemonės ir atsirado būtinybė valdyti jų srautus, pasipylė patys įvairiausi išradimai. Visgi, raudoni-geltoni-žali šviesoforai atrodė kaip patikimiausias būdas jau vien dėl to, kad žmogaus akys šias spalvas skiria neblogai. Prie to dar pridėkite ir tai, kad raudona visais laikais simbolizavo pavojų, o žalia - saugumą ir jaukumą, ir tai, kad šios spalvos jau buvo naudojamos geležinkeliuose, ir tikrai bus nesunku suprasti, kodėl būtent jos ir prigijo. Visgi, egzistuoja ir viena keista teorija.
 
Daltonikai anksčiau nebuvo labai gerbiami. Į juos buvo žiūrima kaip į ligoniu, o kai kurie žmonės juos siejos su pačiais įvairiausiais prietarais. Internete skamba istorijos, teigiančios, kad šviesoforų spalvos buvo pasirinktos norint klaidinti daltonikus ir užkirsti kelią jų vairavimui. Vėlgi, tai - tik keista teorija, kuri tikriausiai neturi nieko bendro su tiesa, nes šios spalvos buvo naudojamos dar iki automobilių paplitimo.
 
Beje, standartiniai šviesoforai užtruko, kol įsitvirtino. Štai Niujorke iki pat 1925 metų buvo naudojamos kelios spalvos - važiuojantys į rytus ar vakarus stodavo prie gintaro spalvos signalo ir važiuodavo užsidegus žaliai, o važiuojantys į pietus ar šiaurę stodavo prie žalio ir važiuodavo per gintaro spalvos signalą. Reikia manyti, kad nevietiniai vairuotojai tiesiog dievino šią sistemą.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt