Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-09-28
Japoniškų kupė pionierius Amerikoje – „Datsun“

Japoniškų kupė pionierius Amerikoje – „Datsun“
Šio automobilio plakatai nekabėjo ant paauglių kambarių sienų, kaip kai kurių kultinių „Lamborghini“ ar „Ferrari“ modelių. Šiandien šis prekės ženklas – menkai žinomas daugelyje žemynų ir gamintojas kuria tik antrarūšius automobilius. Tačiau šis pavadinimas pakeitė amerikiečių požiūrį į sportišką kupė bei suvokimą, kiek toks automobilis gali kainuoti. Tai – „Datsun“, kurio trys išoriškai panašūs kupė 240Z, 260Z ir 280Z yra vieni įtakingiausių aštuntojo praėjusio amžiaus dešimtmečio sportiškų automobilių.

Japonijos rinkoje šis automobilis buvo žinomas kaip „Nissan Fairlady Z“, tačiau jis nesiskyrė nuo Z serijos „Datsun“ modelių, parduodamų likusiame pasaulyje. Visos trys kupė kartos buvo gamintos 1969-1978 metais, o vėliau juos pakeitė patobulinta ZX serija.

1969-aisiais debiutavęs Japonijoje, tais pačiais metais „Datsun 240Z“ atkeliavo ir į JAV. Šio automobilio tikslas buvo tapti konkurentu JAV populiariems „pony“ automobiliams.
Ši rinka buvo perpildyta didelius variklius turinčių kupė ir „Nissan“ („Datsun“ savininkas) pagalvojo, jog amerikiečiams gali patikti visiškai naujas automobilis, kurio variklio darbinis tūris yra maždaug trečdalis amerikietiško. Ir jie neklydo.

Z serijos „Datsun“ neprivertė amerikiečių pirkti ekonomiškus ir mažus automobilius, tačiau pavergė širdis unikaliu stiliumi ir valdymo savybėmis. 240Z turėjo visų keturių ratų nepriklausomą pakabą, kas JAV automobiliuose dar buvo naujovė. Be to, 240Z greičiu galėjo lygintis su „Porsche 911T“ ar „Jaguar E-Type“, tačiau kainavo dvigubai mažiau.

Tad nenuostabu, jog Z buvo itin populiarus: 1970-aisiais šių automobilių buvo parduoti 45 tūkstančiai.
Vienintelis dalykas, kurio trūko „Datsun“ kupė, buvo galia. Japonijoje jos pakako, tačiau JAV 2,4 litro darbinio tūrio variklis ir 151 AG atrodė kiek juokingai – juk čia dominavo V8 ir bent 5,0 l. Juokaujama, kad posakis „There is no replacement for displacement“ (liet. „pakaitalų litražui nėra“) atsirado būtent tuo metu, kai „Datsun 240Z“ žengė į JAV rinką.

1974-aisiais automobilis evoliucionavo į 260Z, o variklis išaugo iki 2,6 l, tačiau galia Amerikoje sumažėjo iki 140 AG. Taip nutiko dėl naujų JAV emisijos reikalavimų, nes kitose rinkose 260Z su tuo pačiu varikliu išvystė 165 AG.

1975-aisiais – antrojo „facelifto“ metai. Ir tuomet variklis padidėjo dar kartą, iki 2,8 litro. „Datsun“ rado sprendimą, kaip įtikti griežtiems JAV aplinkosaugininkams ir reikliems klientams – 280Z turėjo degalų įpurškimo sistemą, o po dviejų metų į modelį buvo pradėta montuoti penkių laipsnių mechaninė pavarų dėžė vietoje buvusios keturių laipsnių.

Z istorija dar kartą evoliucionavo 1979-aisiais, kuomet „Nissan S130“ atėjo į rinką. Japonijoje ant šios bazės pagamintas modelis toliau buvo vadinamas „Nissan Fairlady Z“, o kitose rinkojse – „Nissan“ arba „Datsun“ 280ZX. Į šį automobilį montuojami varikliai išvystė 180 arba 275 AG – galingesnė versija buvo su tuo pačiu L serijos varikliu, prie kurio primontuotas turbokompresorius.

280ZX buvo sėkmingiausias Z serijos modelis ir 1979-aisiais jų buvo parduota net 86 tūkstančiai, tačiau 1984-aisiais užleido vietą naujesniam „Nissan 300ZX“, kuris buvo gaminamas ant visiškai naujos platformos ir turėjo kitokius variklius.

Šiandien šie „Datsun“ kupė – kolekcionierių gerbiami automobiliai, kurių vertė pastaraisiais metai gerokai padidėjo.
 
Susiję straipsniai
Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis „Nissan Leaf“? Ką Rygos automobilių muziejuje veikia per pusę perpjautas apynaujis  
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt